Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
21-08-2013 13:19 #131213 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
ja nu je het zegt heb ik die van mij al meer dan 3 jaar. jammer voor de andere want het is echt een mooi gezicht en ook nog eens functioneel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2013 14:19 #131219 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Cees Visser" schreef:
Ik heb mijn luxaflex bij Dries nieuw gekocht. Dus Dries bellen en bestellen.

Wat zijn die dingen waard? Ik wil ook z'n ding en weet er een tekoop maar weet niet of het een reële prijs is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
22-08-2013 19:50 #131266 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"John Boullart" schreef:

"Cees Visser" schreef:
Ik heb mijn luxaflex bij Dries nieuw gekocht. Dus Dries bellen en bestellen.

Wat zijn die dingen waard? Ik wil ook z'n ding en weet er een tekoop maar weet niet of het een reële prijs is



Ik heb nieuw 75€ betaald. Als ze niet meer te krijgen zijn is de prijs wat een gek er voor wil geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2013 22:19 #131269 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik heb nieuw 75€ betaald. Als ze niet meer te krijgen zijn is de prijs wat een gek er voor wil geven.[/quote]
Daar was ik al dang voor. Maar toch bedankt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2013 19:42 #132374 door 13938-dummy
Beantwoord door 13938-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hé Wessel,
Still Alive ?
Ik mis de verhalen rondom "het rode monster". :evil:
Of ga je ons ermee imponeren op de VKB in Rosmalen.
Kben benieuwd.
Cees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2013 19:46 #132375 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Een VKB bezoek met de auto verwacht ik niet.
APK was geldig tot 7-8-2013 en op kenteken nog steeds 4 cilinders.

Maar ook ik ben erg benieuwd naar de stand van zaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2013 22:01 #132967 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hey Wessel, volgens mij (ons) is het weer eens hoog tijd voor een (foto-)update van je Ama-B30 project.
Het gaat toch nog wel goed hoop ik? :?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2013 15:45 #132994 door Heimen van Gens
Beantwoord door Heimen van Gens in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Supervet dit man :P Tis dat ik niet enorm veel verstand van dit soort dingen heb en dat ik niet in dezelfde branche zit. En het feit dat ik nog student ben.

Lijkt me ook wel gaaf om bijvoorbeeld een T5 in mn amazon te zetten. Maarja, ik heb de bel horen luiden maar ik weet nog niet helemaal waar de klepel hangt. :lol:

- Volvo Amazon sedan 1967, Volvo P1800 1968, Volvo 164 1973, Project: Volvo Amazon Combi 1967 en nog wat nieuwe modellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
13-10-2013 19:35 #132998 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Heimen van Gens" schreef:
Lijkt me ook wel gaaf om bijvoorbeeld een T5 in mn amazon te zetten. Maarja, ik heb de bel horen luiden maar ik weet nog niet helemaal waar de klepel hangt. :lol:

forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20445
Heel veel klepeltjes :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2013 16:09 #133727 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
ZO, daar ben ik dan weer eens. het project heeft een tijdje stil gestaan helaas aangezien ik te druk was met m'n werk en andere bijzaken.
Maar goed nieuws!!! ik ben ALWEER werkloos!!.... totaal niet blij mee, maar nu weer eindelijk bergen van tijd voor m'n ama. waarom ik constant werkloos raak vraagt u? nou vanwege die heerlijke crisis waar ik altijd middenin zit. en jawel, zelfs in de kleinmetaal gaat alles naar de kloten.

maargoed nu ik dat allemaal effe heb afgereageerd gaan we weer verder met de bolide. ohja, in de tussentijd heb ik nog wel een leuk bedragje kunnen sparen dus kan ik nu wat minder low buget bezig gaan met de auto. :mrgreen:
Dus vandaag maar wat nieuwe slangen aangeschaft aangezien de oude zo goed als op waren.

ondertussen loop ik nog steeds te kutten met de waterpomp aangezien die maar blijft lekken wat ik ook probeer. dus daar ben ik nogal klaar mee en ga daar maar binnenkort eens mee naar de garage om het door een echte vakman te laten doen :mrgreen:
Verder ga ik maar eens de pedalen aanpakken en ben van plan een pedal box te kopen of zoiets dergelijks. (als iemand daar nog een mooie tip voor heeft sta ik daar zeker voor open) Wat ik dus wil is de koppelingskabel mechanisch houden en de rem hydrolisch. het gaspedaal is goed zoals hij nu is, dus daar hoeft geen vervanging voor.

verder wil ik de uitlaat nogmaals aan gaan pakken aangezien hij aan alle kanten lekt, en het lijkt me opzich wel verstandig als ik er wat flexibele stukken tussen zet. Misschien vernieuw ik het hele uitlaatsysteem wel maar daar moet ik nog even over nadenken.

verder was ik wel benieuwd of er een mogelijkheid is om de motorsteunen op te hogen aangezien ik vind dat de carterpan te dicht op het chassis hangt.

en als laatst ga ik binnenkort maar eens bezig om de hele elektra zooi weg te halen onder het dashboard en te vernieuwen, aangezien de vorige eigenaar er een puinhoop van heeft gemaakt waardoor het heerlijk onoverzichtelijk is geworden.

verder op het lijstje staat:
- auto laten uitlijnen
- verbreden en verlagen
- een oplossing vinden waar ik in godsnaam m'n accu kwijt kan zonder te weinig stroom te krijgen
- alle kleine regeltjes van de apk normen doornemen en die toepassen
- zorgen dat de nummertjes weer in m'n chassis komen te staan
- brandstofpomp zoeken voor een 164 (die ik met m'n stomme kop van de donorauto was vergeten af te halen)
ik zal vast wel wat vergeten zijn maar daar kom ik nog wel achter.
zat te doen in ieder geval de komende tijd!

dus om een lang verhaal kort te maken; foto's en updates volgen!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.