Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
07-03-2013 22:08 #124373 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

UPDATE

IT'S ALIVE!!!!!!!


:lol: GEFELICITEERD :lol: snel gedaan zeker voor een injectieblok met alle bijkomende poespas!
en nu de kracht vinden om echt geen proefritje te maken zolang de verstevigingen er niet in zitten ;)

enne, een filmpje in de regen vinden wij niet erg hoor, maar oké, ik begrijp dat we tot morgen moeten wachten :(

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2013 22:18 #124374 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
ik heb 'm al eerder in een ander lijntje geplaatst, deze foto, maar wellicht heb er nog wat aan:




Groet, Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-03-2013 21:32 #124402 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik weet niet eens de peilstok te vinden, heb daarom veel respect voor mensen die dit kunnen

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2013 21:46 #124403 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Deze meneer heeft ook veel weggeslepen uit zijn Amazon, hetzij voor een wat groter blok :mrgreen:
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=208910

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2013 23:22 #124411 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Het blok gaat nog wel is 2 cill korter dan een 6 in lijn dus dat past prima daar kun je nog makkelijk de spruitstukken en de bougies van vervangen maar die bak is behoorlijk, zal wel een 4 traps automaat zijn en daarom is er zoveel weggeslepen. Moet zeggen dat ik dit eerder zou doen met een amazon dan een 6 in lijn. Alhoewel ik een 960 blok ook wel mooi in een amazon vindt staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2013 23:53 #124412 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Flink snelheid gemaakt, mooi!

Ik zou zelf graag nog eens een Amazon bouwen met een 850 vijfcilinder in de lengterichting + M90 bak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-03-2013 13:52 #124430 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Boele Braaksma" schreef:
Flink snelheid gemaakt, mooi!

Ik zou zelf graag nog eens een Amazon bouwen met een 850 vijfcilinder in de lengterichting + M90 bak.


Dat lijkt mij ook nog wel iets!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2013 17:49 #124439 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Hans,
haha ja klopt, ik moet hem inderdaad eerst verstevigen, en natuurlijk de cardanas eerst op maat maken.
ik ben nog niet aan een filmpje toegekomen aangezien de accu leeg was :roll: ik moet nog even uitzoeken hoe ik m'n dynamo er op aan sluit aangezien die van de amazon met een stekkertje werkt en die van de b30 niet.. maar dat komt na de regen!

@ Luuk,
zo ben ik ook ooit geweest, en wat niet is kan natuurlijk nog altijd komen! bedankt voor je waardering :D

@ K den besten,
dat is het voordeel van amerika, zulk soort blokken zijn overal voor een prikkie te vinden. helaas zou zo'n blok de pan uitreizen qua prijzen hier in nederland, laat staan voor onderdelen. jammer want ik ben een groot fan van v8 blokken.
supervet blogje trouwens!

@ René,
ben ik met je eens, als ik het geld ervoor had had ik ook eerder voor een v8 gekozen, maar ben hier ook dik tevreden mee :mrgreen:

@ Boele & Joost
bedankt!
dat idee had ik eerder zelf ook, maar de vraagprijzen van de motoren lagen helaas al ver boven m'n limiet heen :(
maargoed zoals ik al zei, hier ben ik ook zeer tevreden mee!
en trouwens over het idee, ik zeg doen!! :mrgreen:

trouwens ook nog eventjes bezig geweest in het mooie weer van gisteren!
ik ben als eerst een paar uurtjes over de schroothoop hier in de buurt wezen lopen voor eventuele onderdelen en/of ideeën.
ik was nog andere koelslangen nodig van het blok naar de radiator aangezien ze orgineel wat te kort waren. dus een paar nieuwe opgezocht en vond na wat zoeken een setje van een v70 zo goed als nieuw voor maar 5 euries :mrgreen:
verder nog even bezig geweest om een houder te maken voor m'n accu achterin
en aangezien ik geen fatsoenlijk metaal daarvoor kon vinden, dacht ik bij mezelf dat een beetje hout net zo goed kon zijn :mrgreen:


ook nog supermooi materiaal gekregen van een maat van me voor de beplating over de versnellingsbak!!

en dat was het weer voor vandaag (:

verdere foto's en updates volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-03-2013 18:04 #124441 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
dit is voor mij trouwens de ultime Amazon. Rijdt er zelfs een ferrari uit. Genieten maar. er zijn meer filmpjes van deze super amazon


groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-03-2013 18:06 #124442 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
en deze van binnen uit: luister!
... ature=fvwp

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.