volvo 1800S 1967

Lees meer
19-07-2013 05:37 #129985 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic volvo 1800S 1967
Beste Steven, je teller geeft nu te weinig aan 100km/h is in werkelijkheid 110km/h dus dat is 10% te weinig.
Omdat te compenseren moet je van 18 tanden naar 16,2 tanden 10% minder tanden nu 16,2 bestaat niet dus wordt het 16 tanden als dit past?
Dan gaat de snelheids meter weer te veel aan geven.
M.a.w.in een P1800 hoort een bak te zitten van een p1800 wil de snelheidsmeter het goed doen en die heeft volgens mij een zwart tandwieltje en ik heb wel eens gelezen dat dit met geen een ander tandwiel valt uit te wisselen.
Dus een P1800 is wel een speciaal geval.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2013 20:55 #130072 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Beste Johan,

We zaten er naast. Ik dacht ook dat ik met tandwiel met 16 tanden ongeveer goed zou zitten. Maar helaas, ik zit nu aan een afwijking richting de 20 %. Zelfs als ik er nu aan denk snap ik nog niet. Nu lijkt het erop dat ik toch het tandwiel van de p1800 nodig zal hebben om dit op te kunnen lossen. Maar als ik jullie goed begrijp is dat niet mogelijk. Dan ben ik bang dat ik maar moet leren leven met een afwijkend km teller. Ik stoor me er ook weer niet zo aan dat ik een nieuwe overdrive ga kopen 8-) . Toch bedankt voor alle respons

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-07-2013 22:23 #130075 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic volvo 1800S 1967
zorg dat je afstand meting klopt. Dat is vaste 1 op 1 vertanding.

Vervolgens is je snelheidsmeter onderheving aan slijtage en kan het goed zijn dat die gecalibreerd moet worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2013 21:11 #133514 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic volvo 1800S 1967
Uche uche, even dit topic uit het stof halen. Hoe ver ben je nu met de auto? En je hebt de neus laten schuren en spuiten las ik een aantal pagina's terug? Wat mag dat ongeveer kosten, als ik vragen mag?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2013 12:55 #133560 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Haha LJ Dekker,

De auto is sinds mei rijdend en APK goedgekeurd project.

Wat betreft het spuiten heb ik gevraagd of ze alleen de slechtste plekken volledig kaal wouden halen en weer opbouwen. Er bleken 6 a 7 lagen lak op de auto te zitten. Daar werd ik niet erg vrolijk van. Het advies van de spuiter was om alles kaal te halen en weer te spuiten. Maar daar had ik echt geen budget voor. Uiteindelijk is de gehele voorkant geschuurd en gespoten. Ze vroegen er 1300 euro voor. maar hadden me een beetje gematst omdat dit de 2de auto was die ik in kwam brengen in 2 weken tijd (ongelukje :cry: ).

Op dit moment moeten er nog steeds enkele sierstrips gemonteerd worden. En het licht van achteruit rijden moet nog worden aangesloten. Maar er ligt natuurlijk al een berg ideeën voor de toekomst. zo is er een set orignele stoelen gekocht die ik zelf ga bekleden. Binnenschermen monteren, motor en versnellingsbak demonteren en lekkage oplossen. De oude radio weer aansluiten

Wel heb ik afgelopen weekend mijn p1800 klokje weer tikkend gekregen. Niet dat het erg was dat ik niet wist hoelaat het was maar het is toch fijn als dat spul weer werkt.

Maar eigenlijk wil ik eerst mijn dagelijkse auto (amazon combi) eens helemaal uitelkaar halen en weer opbouwen. Daar begint de roestduivel een beetje op te spelen :evil: .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2013 16:08 #133565 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic volvo 1800S 1967
Toe maar, 6 a 7 lagen, dat zijn er nogal wat. Dan ben je nog even aan het schuren!

Is deze kleur rood de originele kleur trouwens? En vond je het opbouwen erg lastig?

Foto's! :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2013 18:30 #133569 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Was wel grappig om te zien dat ze alle keren geprobeerd hebben om de zelfde kleur rood aan te brengen. En ja hij is origineel rood (kleurcode 46). Zal eens kijken of ik nog meer foto's heb, maar merkte dat ik meer ben van het in elkaar zetten dan fotograferen.

Ik vond het niet heel ingewikkeld om de auto in elkaar te zetten. En gelukkig bestaat dit forum met zijn geweldige leden. Als je het even niet weet stel je een vraag en krijg je antwoord. Zonder dit forum zou ik toch veel meer moeite hebben gehad om dingen uit te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2013 18:39 #133570 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic volvo 1800S 1967
Monteren is niet moeilijk. Engineeringfouten verbeteren kan lastiger zijn, vanwege uitzoeken en denken over alternatieven.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2013 18:07 #133766 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic volvo 1800S 1967
Het lijkt inderdaad niet erg ingewikkeld in elkaar te zitten, lekker straight forward en redelijk simplistisch, zeker vergeleken bij moderne auto's natuurlijk. Als jeje kwaad maakt heb je het interieur er in een paar uur uit volgens mij.

Maar ik ben toch wel erg benieuwd naar wat foto's van hoe je wagen er nu bij staat :mrgreen: .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2014 11:34 #141555 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Binnenkort word mijn auto gebruikt voor een trouwerij, echt een eer!
Nu moeten de puntjes op de i worden gezet voor de laatste afwerkingen.

Even een vraagje: ik wil de sierlijsten bij de deur terug monteren (tussen deur en vaste zijruit). Heeft iemand hier een goed idee voor? Origineel zaten hier plastic dopjes in de auto waar een schroefdraad met een plaatje in de sierlijst gaat. Deze zijn volgens mijn niet meer te verkrijgen. Hebben jullie goeie ideeën om dit op te lossen?

Ik ben benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.