- Berichten: 2144
volvo 1800S 1967
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Afwezig
- Elite-lid
- Berichten: 210
Een to do list moet nog worden gemaakt. Maar in ieder geval:
-gaten in bodem fixen (lassen of met smeertin), Daarna bodem mooi rood verven.
-bekleding er weer in monteren (volledig nieuwe set matten en goede stoelen erbij)
-roest bij linkerdeur bij de deurgreep fixen.
-sierstrips terug zetten
-koplamp monteren
-carburateurs weer inelkaar zetten en monteren
Dingen die ik mis zijn
-bumpersteunen aan de voorzijde
-roosters ventilator op het dashboard
-(waarschijnlijk) fitting voor de binnenverlichting achter in de auto.
@ Ed van der Zee
Als ik het goed begrijp waren de 1800s voor Amerika voorzien van het embleem voor een ES en grotere bumpersteun gaten? Het zou kunnen, er zaten ook rode achterlichten bij (zitten nu europese opgemonteerd) er zit ook geen mijlenteller meer in.
Wel zijn de stoelen apart. de onderkant stoel is vergelijkbaar met die van een ES, maar de bovenzijde lijkt weer op die van een S of een E. zie foto
@ Boele
Jonge rijder? Eerst maar eens zorgen dat het gaat rijden. Heb ook nog een klus te doen aan mijn Amazon. Vriendin had hem geleend en vertelde dat er bij het inparkeren opeens een boom stond (als of die dingen rennen over straat :P ). Reflector, knipperlicht en ophanging bumper aan één zijde kapot + een beetje lakschade. Had het wel een beetje te doen met haar. Ze rijdt er bijna nooit mee en dan gebeurt dit (had het ook erg te doen met de Combi ).
Nu nog ff een tentamen maken en dan kan ik zaterdag weer de schuur in
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Jouw klussen lijken me in drie weekenden te realiseren!
Allrisk verzekerd met de Combi? Anders heb ik nog wel een bumper hoek liggen denk ik. Ik heb RVS op de combi.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sietse Van Der Weij
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Het vraagteken achter 1967 uit je onderwerp titel kun je weg halen; als je op chassisnummer gaat zoeken (tenzij je die niet vertrouwd) dat zul je zien dat het een 1967 model is gemaakt tussen 08-'66 en 07-'67. Ook weet je dan zeker dat het niet om een Amerikaanse import gaat, ondanks er brede bumpersteun doorvoergaten in zitten en een ander Volvo embleem. Als ik me niet vergis begint jouw chassisnummer namelijk met P183351M, wat staat voor een een model P183, gemaakt voor de niet Amerikaanse markt, met een M41 versnellingsbak en linkshandig gestuurd. Zie hier: volvo1800pictures.com/from_year_to_year/1967.php Ik schud dat natuurlijk niet allemaal uit mijn mouw.
De fittingen voor de achterste interieurlampjes zitten in de bekledingsplaatjes als ik me niet vergis, zo niet dan zitten ze aan de draden vast die er naar toe lopen. Stel je niet te veel bij die dingetjes voor.
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Het betekent dat er, op enig moment, een nieuw front in is gekomen, bij jouw wagen een ES front.
Dus origineel hoort er een front met smalle gaten in.
Amerikanen nemen het niet zo nauw, dus goed checken hoe dit is gedaan en ev. roestpreventie plegen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Afwezig
- Elite-lid
- Berichten: 210
@ Ed: Waarschijnlijk is er op deze auto een nieuw front gelast. Dat lijkt mij meest logische optie. Ik zal kijken wat ik kan vinden aan eventuele lasnaden aan de voorkant van de auto.
Een vraag aan jullie, ik wil de sierstrips monteren. Dat kan natuurlijk met de standaard fittings. Maar ik zat te zoek of het eventuel met plastic kon of gebruik van plastic ringen. Misschien ga ik wel zelf messing fitting maken zoals erg vermeld staat op dit forum. Graag hoor ik van jullie tips om dit te gaan doen.
Alvast bedankt,
Steven
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
De originele clips druk je erop en beschadigen lichtjes de lak, ze worden aan de binnenzijde met een dotje kit afgewerkt, na 40 jaar kan daar best wat roestvorming optreden.
Plastic clips heb ik alleen kunnen vinden in een grotere diameter en al die gaten uitboren dat wil je niet...
Wat ik het beste vindt is een plaatje met een stukje schroefdraad erop gelast, origineel zitten de brede sierstrips op het voorscherm daar mee vast.
Je kunt ze krijgen bij Nordicar, kijk maar eens op pagina 14 van de carrosserie van de P1800.
Er zijn er twee 672259-B deze kost 3,30 euro per stuk...en een grotere 654585-B die kost 3,56.
Let op er zijn dus drie verschillende clips, goed opmeten welke je nodig hebt.
Met wat geduld kun je ze zelf ook maken, je hebt er 12 nodig voor het voorscherm, 12 voor de deuren en 6 voor de achterschermen.
Als je deze monteert met een stukje rubber + ring + moertje dan zit het helemaal dicht en heel strak.
Het is een investering in geld of - als je ze zelf maakt in tijd - maar volgens mij de beste oplossing.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
heeft de auto achteren ook grote bumpersteungaten?
Waarschijnlijk niet en heeft hij achteren ook niet de "schokdempertype-bumpersteunen" maar de gewone uit twee aan elkaar geklonken gebogen dikke stalen strips. Van dat laatste type moet ik nog voorste bumpersteunen hebben, van het type dat bij de grote gaten hoort niet (daar horen ook andere bumperhoeken bij, plaats eens een foto van de binnenkant / bevestigingsgaten van de bumperhoeken).
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- RON MARCUS
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 85
maar wat weet ik . :shock:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.