volvo 1800S 1967

Lees meer
24-12-2012 02:16 #121540 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Goeie tip Ron, Morgen is kijken of ik een berg daarvan kan vinden. Ander gaan we bij de bouwmarkt messing kopen om daarmee aan te klooien.
Vandaag bezig geweest met naaiwerk aan de stoelen. Morgen het schuim er weer in monteren en dan kan ik weer lekker zitten.

Rudi ik zal morgen er ff wat foto's van maken. Het zal super zijn als ik jouw steunen ervoor zou kunnen gebruiken. Achter zitten inderdaad die steunen die van 2 stukjes staal zijn, niet dat schokdempertype. Gaten weet ik eigenlijk niet (zal daar ook even naar kijken.

Vandaag ook ff snel de amazon weer opgelapt. een oude knipperlicht glas erop en de restanten van het reflectorhuis gedemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2012 09:22 #121541 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic volvo 1800S 1967
Die kunststof nummerplaatschroeven zijn oa verkrijgbaar bij Fabory. Ik heb ze ook gebruikt voor mijn Amazon.
Zie overigens ook nog een hoop handige info in het topic Messingstrip voor sierlijsten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2012 01:34 #121570 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Vandaag met mijn stoelen naar de meubelmaker geweest, maar helaas had hij al vakantie. Dus dat wordt wachten tot het nieuwe jaar voordat ik van die krammen in kan zetten.

Vandaag op strooptocht geweest voor klemmen. Eerst bij mijn autoonderdelen leverancier. Maar die wisten van niks. Daarna door naar de moderne volvo garage in Zaandam. Daar gaat donderdag de technische man naar kijken (benieuwd of ze met iets creatiefs komen, waarschijnlijk het spul wat ook te krijgen is bij nordicar).

toch ook nog ff naar de bouwmarkt gegaan om een messingstrip en boutjes en moertjes te halen. Op de terug weg bedenkt mijn vader opeens dat we nog iets van plastic thuis hebben liggen wat we misschien zouden kunnen gebruiken. Het zijn de stukjes plastic in de rails voor schilderijen. Heb er meteen een paar verbouwt. En dat werkt perfect. Nu maar weer wachten tot de bouwmarkt weer open is om te kijken of ik die dingen in grote aantallen kan vinden.

Vandaag ook de elektra weer aangesloten. Alles deed het op één knipperlicht na. Ook deed de verlichting van de instrumenten het niet. Maar daar moet ik ff induiken om te zien hoe dat in elkaar zit.

Zoals belooft ook een paar foto's van de bumper en ophanging. Ik ben benieuwd of ik de standaard bumper(steunen er zo op kan zetten).



Een ander vraag. Ik heb de koplampen er in gezet. en toen zag in nog een extra plek op een lampje op te zetten. Wie weet wat dit is en of dit hoord op een 1800? Ik vermoed stadslicht voor een ander type auto.

Het gaat op het witte stukje met koperstifje er op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2012 09:12 #121571 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic volvo 1800S 1967
Dat lijkt inderdaad op een stadslichtje in de spiegel. Niet origineel, wel interessant. Is de zwarte undercoating trouwens oud of nieuw? Daar kan nogal wat narigheid onder schuilgaan.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2012 10:36 #121572 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic volvo 1800S 1967
De normale bumpersteunen passen gewoon, zowel voor als achter.
Achter heb je de smalle rubbers, voor moet je de brede hebben 1213591 en 1213592, voor 20 euro verkrijgbaar in het VKO.

Aan het extra stekkertje van de voorlamp kun je zien dat de wagen uit de USA komt, daar kregen ze voor oranje en achter rode 'side lights', verlichting moest voor de Amerikaanse wet vanaf de zijkant zichtrbaar zijn, alle 1800 > '70 hebben deze.
Er zit dus niet alleen een ES front in, ook een koplamp bedoeld voor dat type.
Overigens op de coupé vind ik het geen gezicht en heb ze er bij de restauratie afgehaald.

Als je die plastic clips- die je hebt verbouwd- monteert, wil je er dan een paar foto's van maken ?.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2012 10:40 #121573 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic volvo 1800S 1967
Ik zie nu dat die fitting in de koplamp zit, dat is inderdaad voor een extra lampje en niet origineel voor volvo, die sidelights hadden een extra draadje en deze kun je voor mooi gebruiken om het USA oranje clignateurlicht om te bouwen naar de Europese oranje met wit (stagdsverlichting). Ik zie dat deze er al op zit.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2012 10:50 #121574 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic volvo 1800S 1967
Ha Steven,

Ik heb ook stadslichten in de koplampen gemonteerd. Ik vind namelijk de geheel oranje of witte RAW mooier staan dan de gedeelde versie.

Overigens zou ik me totaal niet druk maken om de grote 'ES' gaten in het front. Ik heb ze ook, met 'normale' bumpersteunen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-12-2012 12:58 #121579 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic volvo 1800S 1967
Boele hoe heb je de stadslichten in je koplamp gemonteerd, gewoon kwestie van gaatje boren? En met die houders?

Ik zit namelijk met het idee te spelen om dit bij de verstralers te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2012 14:21 #121582 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic volvo 1800S 1967
Die koplampen met geïntegreerd stadslicht kun je kant en klaar kopen. Bijvoorbeeld bij Nordicar
Ik zou ook niet zelf gaan boren.
Die worden inderdaad gebruikt zodat je geen gecombineerde knipperlicht/stadlicht unit hoeft te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2012 00:30 #121757 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Van de week de missende carburateur opgehaald.
Vandaag opzoek geweest naar de plasticjes voor de sierstrip. Deze waren niet meer te vinden in de winkel. nu een plastic strip gekocht en kijken of we hier ook goede resultaten mee kunnen maken.

Voor morgen op het programma:
-Kijken of de carburateurs kunnen reviseren en inelkaar zetten
-Nieuw model maken voor sierstrip bevestigen, als goed, massa productie :D .
-Bezoekje aan Louwman museum.

Ik zal proberen foto's te maken en te plaatsen van de vorderingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.