Project Volvo 122S Down Under

Lees meer
24-06-2012 16:15 #115008 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Bedankt voor de kacheltips mannen !
Afgelopen vrijdag kreeg de 122S bezoek van z'n twin brother.
Direct een hoop foto's gemaakt zodat ik kan zien hoe alles hoort te zitten, m.n. onder de motorkap.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2012 08:02 #115702 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met het verzamelen van ontbrekende onderdelen voor de auto, m.n. voor het motorblok. Daarnaast ben ik begonnen met wat verf experimenten. Ik ga de Volvo verven met... een roller.
Op internet is aardig wat te vinden over deze verftechniek. Een veel gebruikte verfsoort is botenverf van het merk Interlux( of International). Aangezien Brightside hier niet (meer) te verkrijgen is heb ik gekozen voor Toplac.
Na wat colour mixing en het toevoegen van Penetrol and Terpentine heb ik zojuist de eerste laag Interlux Toplac aangebracht. Ben benieuwd, het lijkt er goed uit te zien :D .
Meer info staat op de blog volvo-122s.blogspot.com.au/
Groeten,
Marc



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2012 08:11 #115703 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Project Volvo 122S Down Under
Zo, eigen kleurmix! Mooi werk!
Ik zag op je blog dat je de kachelmotor weer soepel draaiend hebt gekregen met WD40. Dat is echter geen smeermiddel maar een ontvettend middel. Je zal daarna een nieuw smerend middel moeten aanbrengen. WD40 is ook nog eens hygroscopisch...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2012 13:58 #115740 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
OK Rob, gelukkig ligt de kachel nog uit elkaar omdat ik nog wacht op nieuwe pakkingen :D
Vandaag de 2e laag vd Toplac/Penetrol/Turps mix aangebracht. De kleur is gelukkig niet veranderd na het drogen. Orange peel was ook vrijwel nihil. Bijgaand nog een plaatje van de kleur na de 1e Toplac laag;

Het gerolde scherm en daarnaast een panel met nog de originele kleur erop.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2012 14:17 #116278 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Gisteren de startmotor weer aan de praat gekregen. Dwz een 240 startmotor met wat onderdelen van de originele Amazon startmotor. Van de originele startmotor bleek de solenoid kapot te zijn en van de 240 startmotor misten wat onderdelen.
Altijd leuk als je weer wat aan de praat krijgt :D

t filmpje van de test start kreeg ik hier niet geupload maar t staat ook op mn blog
Hier nog een foto van de test opstelling:


Morgen gaan we aan de auto lassen. De raamsponning voor heeft wat gaatjes, 2 gaatjes in de rechterdeur en de linker achterbumper houder zijn aan de beurt. Kijken hoever we komen :o

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2012 15:10 #116371 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Afgelopen weekend is er aan de raamsponning gelast en is de linker achter bumperhouder vervangen.Kan zelf niet goed lassen maar gelukkig heb ik een collega die graag wilde helpen :D De meeste tijd ging nog zitten in het verwijderen van de oude rotte bumperhouder. Verder is t nogal lastig om de lasnaden mooi glad af te slijpen. Als ik de lasnaden te strak slijp wordt t wel erg dun, waar ligt de grens hoe groot mag t hoogteverschil zijn tussen origineel paatwerk en de las, wat valt er vervolgens nog weg te plamuren. Iemand nog tips ?









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2012 01:32 #116410 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Volvo 122S Down Under
Beste Marc, ik heb je scherm gezien ziet er op het plaatje goed uit zou je eens close up foto,s kunnen nemen om te zien hoe glad de lak is. Wat voor roller heb je gebruikt schuim of stof. De manier die jij toepast zou ideaal kunnen zijn voor het bijwerken van plekken en voor intrieur.
Is het autolak die je gebruikt hebt?

alvast bedankt

Johan Geers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2012 09:40 #116422 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Project Volvo 122S Down Under
Mooi project en dat rollen met boten lak of industrie lak is een mooi en goedkoop alternatief.

Wat betreft WD 40 in je kachel motor moet je idd gaan vervolgen met echt vet. Wat ik nog wel even kwijt wil is dat WD40 een perfecte waterwerende werking heeft en niet zoals reeds eerder vermeld door Rob hygroscopisch is tevens is het roestwerend. Google maar is.

Veel succes met je project.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2012 14:14 #116425 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Hi Johan en Rene : Bijgaand wat close ups van het gelakte scherm. Het resultaat is vrij moeilijk op een foto vast te leggen. Maar de lak ziet er best mooi uit, is erg glad, weinig orange peel, en heeft een mooie glans. Ik laat de verf nu 6-8 weken uitharden en ga dan met korrel 2000-3000 schuren. Vervolgens met fijn polijstpasta oppoetsen. Dan kan ik pas echt zeggen of het de moeite waard is.
De verf die ik gebruik is Toplac (verf voor boten/yachten). Het voordeel van deze verf is dat t UV-proof is, mooie hoogglans geeft en erg glad opdroogd. Je moet t wel verdunnen met Penetrol (of een gelijkwaardig olie additief) en terpentine anders krijg je teveel orange peel en moet je erg veel schuren tussen de lagen door. De laatste mix was 50 ml toplac - 27ml penetrol - 13 ml turps. Maar dit hangt ook af van het weer; temp en RV. Persoonlijk vind ik de resultaten beter naarmate t kouder is (meer tijd om uit te vloeien, dus gladder eindresultaat).
Het mixen van een eigen kleur is een kwestie van uitproberen en werken met 1 ml stappen, ik gebruik hiervoor 25 ML spuiten verkrijgbaar bij de drogist.
Ik gebruik een simpele 10 cm foamroller (high density for high gloss), zo dun mogelijk aanbrengen en binnen 30-60 sec na het rollen van een klein stukje met een goede zachte qualiteits kwast zachtjes nastrijken (dit kan eventueel ook met een foamroller, niet drukken maar alleen met z'n eigen gewicht erover heen rollen). Ben je te laat met nastrijken/rollen dan krijg je juist erg veel orange peel. Bij mij duurde het een paar lagen voordat ik de slag een beetje te pakken had, kwestie van blijven proberen ;)



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2012 17:26 #116429 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Project Volvo 122S Down Under
Aan de TL balken is te zien hoe strak het is, petje af hoor.

Dit was mijn project, zelf gespoten (dik) en toen terug gepolijst met 1000 WP, 1200WP 2000 WP toen polijstmiddel 4000

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.