Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!

Lees meer
22-06-2012 08:43 #114907 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
Na de motorwissel bleef het blok erg heet in de file. Dit baarde mij zorgen.

Na het blok goed doorgespoeld te hebben (en geen vuil tegen te komen) besloot ik dat het de radiateur moest zijn. Dit is een twee rijer.

Nadat ik er een nieuw koelblok in wilde laten zetten, en prijzen doorkreeg van rond de 180-200euro, heb ik besloten om bij het VOD een nieuwe tropenrooster te kopen. Woensdag besteld, gisteravond gemonteerd. Nu was ik voor 240euro klaar, en heb ik een gloednieuwe radiateur!

Na een rit vanochtend blijft de meter keurig verticaal staan! Dit behoort dus tot het verleden:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2012 09:13 #114910 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
He Boele,

goede berichten. Lijkt mij een stuk prettiger rijden met de meter in het midden :D :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2014 09:26 #136833 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
Onlangs een grote bestelling Fluid Film gedaan voor de oldtimers, alleen nu vraag ik mij af hoe ik het plaatwerk het beste kan behandelen.

Als voorbeeld deze gelaste bumpersteun;

Eerst verwerken met bijvoorbeeld hammerite, dan strijkkit en vervolgens permafilm erover?

Of zou Permafilm hier direct overheen kunnen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2014 10:37 #136835 door Rob Spoon
strakborstelen/slijpen, roestwerende primer, laklaag, dan pas zwarte zooi.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2014 19:33 #136889 door 11019-dummy
Fluid film is geen zwarte zooi maar een penetrerende kleurloze substantie. Ik zou even advies vragen bij Dries Bakkenes want hij is nu toch de importeur van dat spul?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2014 19:42 #136891 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
Eerst goed schuren, dan heel goed ontvetten, liefst met siliconen verwijderaar, dan epoxy primer en afwerken met 2-3 lagen lak. Dan Permafilm en je hebt er jaren geen omkijken naar! Permafilm plakt goed, de spuitbussen FluidFilm kruipen beter...
Stijkkit kan wel, maar zie ik bij een bumpersteun het nut niet zo van?.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2014 21:52 #136928 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!

"Tom Steverink" schreef:
Eerst goed schuren, dan heel goed ontvetten, liefst met siliconen verwijderaar, dan epoxy primer en afwerken met 2-3 lagen lak. Dan Permafilm en je hebt er jaren geen omkijken naar! Permafilm plakt goed, de spuitbussen FluidFilm kruipen beter...
Stijkkit kan wel, maar zie ik bij een bumpersteun het nut niet zo van?.


Excusez moi! Er is meer gelast, dit was slechts een voorbeeldfoto ;) Bumpersteun hoeft geen strijkkit op, naden wel.

Maar wat doen jullie, eerst lakken en dan strijkkit, of eerst strijkkit en dan lakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2014 22:53 #136932 door Rob Spoon
waarom strijkshit? Ik heb die bende overal waar ik kom uitgehakt/geschept.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2014 07:37 #136939 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
Ik heb eerst primer, dan stijkkit, maar alleen waar water kan blijven staan en dan lak....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2014 08:36 #136942 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!

"Tom Steverink" schreef:
Ik heb eerst primer, dan stijkkit, maar alleen waar water kan blijven staan en dan lak....


Okay duidelijk!

Sommige naden wil ik niet voorzien van water, dus smeer ik die liever af. Moeders vandaag op pad sturen voor een verse pot strijkkit, de huidige is knetterhard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.