Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Daarmee lukte het om een B30 met M410 en Overdrive, in mijn eentje, erin te lepelen.
Het lastigste was nog de motorsteunen precies in het gaatje te krijgen, een moest ik even losmaken en toen was het zo gepiept, denk dat ik alles bijelkaar nog geen uur bezig ben geweest
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Jacques Smeets" schreef:
Bij mijn Ama is het slechts een dun plaatje en dat was ik dus in eerste instantie even vergeten. Kwam ik vanzelf achter toen dit over bleef!
Klopt! Dat is bij de B18.
Zo te zien had het dus wel gekund, ach er is een spreekwoord met iets van wegen en Rome....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Viel me toch tegen, de bak is wat vettig, dus hij gleed snel uit mijn handen. Uiteindelijk met behulp van een krik er toch alleen onder gekregen.
Verder alles weer gemonteerd, tijdens montage kom je toch altijd weer veel dingetjes tegen wat 'net effe netter kan' Dus daar gaat nog wel wat tijd in zitten.
Nu alleen nog alle vloeistoffen aanvullen en de Simons-pijp monteren. Benieuwd of dat zonder veel problemen lukt. Wat dat betreft zijn uitlaten en ik niet zulke goede vrienden... :P
Ik ga overigens de goede B18A JFR4 verdeler met Hotspark weer in de B20B zetten. Officieel hoort een JFUR4 in, verschil nog niet kunnen vinden. Samen met een enkele Stromberg en een K-nokkenas moet dit voor een prima koppelblok zorgen om heerlijk in te toeren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Uiteindelijk compressie gemeten, daar werden we niet vrolijk van! Zie onderstaande foto:
Wat nu te doen? Eerst maar eens een nacht er over slapen. De kop heeft nieuwe kleppen, die zijn goed ingeslepen. Voordat we het gingen monteren, hebben we in de cilinders petroleum gegoten, dit bleef keurig staan. Erg raar.
Nu de rest dichtbouwen, dan gaan we proberen de auto aan te slepen. Uiteindelijk toch wel een domper na veel sleutelwerk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Olie door je bougiegat op je zuigers laten lopen dat daar een klein laagje opstaat, is je compressie omhoog dan zijn het je zuigerveren, is je compressie hetzelfde is het dus je kop.
Wat je ook kunt doen is er perslucht op zetten en kijken of je gesis in je uitlaat hoort(lekke uitlaatklep) of gesis in je luchtfilter (lekke inlaatklep).
Qua starten: krijgt hij vonk?
Krijgt hij benzine (benzine in vlotterkamers?)?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Kevin de Leuw" schreef:
Om makkelijk een oorzaaksrichting te kunnen aanwijzen kun je het volgende doen:
Olie door je bougiegat op je zuigers laten lopen dat daar een klein laagje opstaat, is je compressie omhoog dan zijn het je zuigerveren, is je compressie hetzelfde is het dus je kop.
Wat je ook kunt doen is er perslucht op zetten en kijken of je gesis in je uitlaat hoort(lekke uitlaatklep) of gesis in je luchtfilter (lekke inlaatklep).
Qua starten: krijgt hij vonk?
Krijgt hij benzine (benzine in vlotterkamers?)?
Het bizarre is dat er een flinke laag petroleum zeker 3 weken in de cilinders heeft gestaan, zonder dat het wegliep. De kleppen zie je gewoon in/uit gaan en heb ik gewoon afgesteld op 0,50mm.
Er zitten nieuwe uitlaatkleppen in. Enige wat ik kan bedenken is dat er nu zoveel vuil/olie in de kop zit, dat hij slecht afdicht..
Vanavond het scherm erop bouwen en dan aanslepen. Ik verwacht dat hij door meer toeren wel start en waarschijnlijk de zuigerveren los komen (mits dat het is.)
Anders eerst maar weer uit elkaar halen en de kop inspecteren. Perslucht is een goede! Zal eens een bougie uitboren ofzoiets.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Succes iig.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Jeroen Visser" schreef:
Dat is een domper zeg, ik hoop dat het vastzittende zuigerveren zijn. Ik heb wel eens gehoord dat ATF op de zuigers ook de veren losweekt. Wel veel rook als je weer gaat starten daarna.
Succes iig.
ATF heeft er ook een tijdje opgestaan, ging ook perfect, weekt een hoop mee los. Vervolgens petroleum erop gegoten. Dat is dunner dus dan zou het weg moeten zakken. gebeurde niet. Ik denk dat ik hem toch maar even aan moet gaan slepen vanavond. De hoonsporen waren nog zichtbaar, dus zo slecht had ik niet verwacht. Voordat het blok uit elkaar ging, had hij nog 4bar, nu nog minder
Een domper, gelukkig krijg je dan leuke reacties van vrienden in de trend van 'Hoezo heb je niet verder gespaard voor een revisieblok?' :x
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.