Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!

Lees meer
05-02-2012 17:15 #110431 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
Alle rubbers heb ik dus al gekocht, alleen de stangetjes nog. Ik heb nog een zgan setje gevonden van een 1800. Die zijn een cm korter, maar dat maakt niet zo veel uit IMO.

De link van Erik had voor mij ook interessant kunnen wezen inderdaad. Te laat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 12:48 #110727 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
Een en ander weer gemonteerd:

Nieuwe PU-busjes om de stangetjes van de 1800 gezet.


Rembekrachtiger gemonteerd, leidingen stukje ingekort en netjes gebogen.


Motorblok weer teruggehangen. Was nog een heel gedoe, de takel sloeg vast, vrij vervelend als hij boven de auto hangt. Maar eens uit elkaar halen.



Morgen eerst maar weer eens de M41 eronder klussen incl. aandrijfas. Dan ligt het blok weer mooi stevig. Dan de rest opbouwen. Nu gaat het weer wat sneller!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 13:11 #110728 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
Dat wordt weer mooi!

Ik wilde je net de tip geven om de volgende keer de bak eerst aan de motor te zetten, en dan als 1 geheel erin te lepelen, maar las toen dat 't om een bak met overdrive gaat. Dat past waarschijnlijk niet in 1 keer..

Succes, met dit weer is het al bijna weer prettig om aan de auto te werken :)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 13:23 #110729 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!

"Erik Ciesluk" schreef:
Dat wordt weer mooi!

Ik wilde je net de tip geven om de volgende keer de bak eerst aan de motor te zetten, en dan als 1 geheel erin te lepelen, maar las toen dat 't om een bak met overdrive gaat. Dat past waarschijnlijk niet in 1 keer..

Succes, met dit weer is het al bijna weer prettig om aan de auto te werken :)


Vergeleken met -13 heb ik nergens last van! Hebben de oude vloerbedekking van de woonkamer in de garage liggen. Scheelt een hoop tov beton.

De takel hing met een autogordel aan een houten steunbalk. Dus de auto moest er naar toe gerold worden. Met bak erachter moet je zo onwijs diep steken, dat lukt bijna niet. Ik heb nu gewoon het complete koppelingshuis al erop gezet, van te voren even de prise-as gecentreerd. Morgenochtend dus even de OD op de buik, en er tegenaan tillen. Is de sportschool toch nog ergens goed voor ;)

Dit sleutelwerk vind ik leuker dan het schoonmaken/verven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 13:49 #110733 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!

"Boele Braaksma" schreef:
Dit sleutelwerk vind ik leuker dan het schoonmaken/verven.


He-le-maal mee eens!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 15:50 #110747 door 11019-dummy

"Eric" schreef:
Ik wilde je net de tip geven om de volgende keer de bak eerst aan de motor te zetten, en dan als 1 geheel erin te lepelen, maar las toen dat 't om een bak met overdrive gaat. Dat past waarschijnlijk niet in 1 keer..

Dat gaat prima in 1 keer, de hele trein achter elkaar gemonteerd, zelfs de versnellingsbaksteun zit er al op.
Ik ga niet naar de sportschool en krijg de OD niet tussen mijn buik en de auto :lol: dus moest ik wel

Zie hier, fluitje van ....










maar.....
ik moet er wel bij zeggen dat ik de bak/OD met een krik iets omhoog heb moeten duwen omdat anders de carterpan op de vooras blijft hangen.







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 17:12 #110753 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!
Okay! Maar wat ik niet goed kan zien, staat jouw Combi op bokken?
Volgens mij kan hij bij mijn Combi gewoon niet diep genoeg steken, dan zit je met de uitgaande as van de OD op de vloer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 17:41 #110755 door 11019-dummy
Nee, de combi stond niet op blokken maar ik heb dus even moeten helpen met een krik onder de bak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 17:46 #110756 door 11019-dummy
de auto kon ik niet op blokken plaatsen want ik heb geen mobiele kraan, dus moet ik de auto onder het motorblok rollen, kijk maar....




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2012 18:19 #110757 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Kleine verbeteringen voor de Amazon Combi. Advies gevraagd!

"Jacques Smeets" schreef:
Nee, de combi stond niet op blokken maar ik heb dus even moeten helpen met een krik onder de bak.


Jacques (kijk, jouw voornaam spel ik wél goed.. ;) ),

Ik zie dat het vliegwiel nog zichtbaar is.. heb je er bewust voor gekozen om het afdekplaatje (of verstevigingsdeel tussen koppelingshuis en motor) niet te plaatsen, of heb je één van de twee later geplaatst?
(onderdeelnr. 418353-9 of 419314-0, afhankelijk van het modelnummer van de motor)

De stevige versie: img.photobucket.com/albums/v104/ ... C00303.jpg
De andere versie is een dun plaatje blik, puur als afdichting. (afgezien van een af'water'ingsgaatje aan de onderkant)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.