- Berichten: 3556
SU HS6 vraagjes
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
En het zeefje op de kelken houd nog wel wat tegen.
En wat denk je van de dampen vanonder je kleppendeksel is ook niet zulk lekker spul.
Neen als je het goed wil doen dan alles naar buiten carterontluchting en een dichte dop op het kleppendeksel dan ben je pas zuiver bezig voor je motor.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Ik heb nu ATF-F in de HS6 zitten....wie gebruikt dezelfde olie (of zijn er nog tips)...viscositeit zou het verschil moeten maken..maar bij welke temperatuur ga je dan de waarden van de verschillende oliën vergelijken (oftewel....hoe warm zal de olie in de carbs worden?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wel interessante vraag, wat doet de opwarming met de viscositeit.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
door Ed van der Zee » 13 mei 2013 11:25
Wel interessante vraag, wat doet de opwarming met de viscositeit.
Volgens mij wordt de olie altijd dunner (lagere viscositeit)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ATF is aardig temperatuur resistent, de BW35 olie kan flink heet worden en heeft niet voor niks een koeler.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Over de opwarming van de SU's hoef je je m.i. geen zorgen te maken. want dat stelt maar weinig voor. Zeker niet als je ook isolatieflenzen en een hitteschild gebruikt tussen de carburateurs en het spruitstuk.
Wat de oliekoeler voor de BW35 betreft: die is pas geïntroduceerd bij de Volvo 140-serie. Amazons met de BW35-automaat hadden geen koeler.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Naast de 140, had de P1800E automaat ook al een koeler onder de radiator in '70.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 536
Andere carbs hebben daarvoor een acceleratiesproeier (een simpel pompje wat benzine omhoog sprietst).
Een carburateur zal eerder bevriezen dan te warm worden als-ie draait, de verdampende benzine onttrekt veel warmte aan het geheel. Plus dat er de hele tijd koele benzine ingaat. Ik neem aan dat Volvo daar wel een beetje over heeft nagedacht met het hitteschild, de pakkingen en de afstand tot de uitlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Overigens wat maakt dat die vloeistof vaak moet worden bijgevuld, zuigt het vacuüm wat weg of verdampt het ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





