SU HS6 vraagjes

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2013 08:51 #125128 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Gevonden, sectie2D pagina15 ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2013 09:01 #125129 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
En nu onder het dashboard kijken welke onderdelen er nog ontbreken voor de dubbele kabel montage

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2013 12:42 #125133 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic SU HS6 vraagjes
Aan mijn dubbele SU's zitten geen trekveertjes aan spruitstukringen maar torsieveertjes om elk uiteind van een gasklepas gewonden.Zijn dit dan andere SU's? Zijn wel HS6 typen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2013 13:08 #125135 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Alfriedel, torsieveetjes zitten er inderdaad op maar ik denk dat het teveel gevraagd is aan deze veertjes om ook alle bedieningsstangen "terug te duwen" vandaar per carb een extra veer...denk ik zo


Net even de huidige chokeaansluiting gecheckt en hier past m.i. zonder problemen ook de dubbele chokekabel aan.

Nog even checken hoe de kabel aan de carb hoort te zitten want volgens mij is dit deel op mijn HS6-en nog niet compleet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2013 13:15 #125136 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
En ter leering en vermaeck:

www.sw-em.com/checkchoke.htm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2013 21:39 #125154 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Nog een overdenking...waarom zit er geen pakking onder de "vacuumklok" van de carburateur?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2013 22:29 #125158 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic SU HS6 vraagjes
Hi Arno,

1 de passing van de klok op de body van de carburateur is zeer exact; pakkingmateriaal kan er toe leiden dat de klok scheeff komt te zitten waardoor de zuiger vastloopt
2 een minieme hoeveelheid luchtlek langs deze weg kan nooit van invloed zijn de de snelle bewegingen van de zuiger

Alles tot nu toe goed gelukt?

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2013 22:40 #125159 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Hoi Teun,

Tot nog toe is alles goed gelopen....elk onderdeel is helemaal schoon en ik wacht nu nog op het revisiesetje en dan zijn ze klaar om gemonteerd te worden (en met de zending van het VOD heb ik dan ook meteen de dubbele voorpijp en de choke-spullen) ;)

Groet

Arno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2013 10:40 #125197 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic SU HS6 vraagjes
Da's mooi Arno,

Toen ik twee jaar geleden weer SU's monteerde in mijn 122S (iemand had er een A van gemaakt) vond ik het meest vervelende om onder het dashboard te moeten kruipen en daar de dubbele chokekabels aan te sluiten. Ik weet nog goed dat het een hele opluchting was om vast te stellen dat er wat klem betreft al rekening gehouden was met twee kabels. Het bleek eenvoudiger om eerst de kabels aan de hefboom vast te zetten en ze pas daarna door het schutbord te leiden.
Niets kwaads van Willem en Willem, maar het spul dat je krijgt is waarschijnlijk jaren niet gebruikt.
Ik ben de afgelopen week begonnen met de revisie van een SU-setje voor een klant en daarbij trof ik onderstaande narigheid aan in de bodem van de vlotterkamers. Een ultrasoonbadje is daarom geen luxe bij oude carbs.

Teun

Bijlage koffiedik.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2013 11:12 #125198 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Teun, onder het dashboard werken gaat het beste als je op de kop in de baarstoelhouding gaat liggen ;)

Ultrasoon is idd onmisbaar gebleken....ik heb nu die investering al terug verdient ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD