- Berichten: 1725
SU HS6 vraagjes
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-03-2013 08:51 #125128
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Gevonden, sectie2D pagina15
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
23-03-2013 09:01 #125129
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 362
23-03-2013 12:42 #125133
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic SU HS6 vraagjes
Aan mijn dubbele SU's zitten geen trekveertjes aan spruitstukringen maar torsieveertjes om elk uiteind van een gasklepas gewonden.Zijn dit dan andere SU's? Zijn wel HS6 typen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
23-03-2013 13:08 #125135
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Alfriedel, torsieveetjes zitten er inderdaad op maar ik denk dat het teveel gevraagd is aan deze veertjes om ook alle bedieningsstangen "terug te duwen" vandaar per carb een extra veer...denk ik zo
Net even de huidige chokeaansluiting gecheckt en hier past m.i. zonder problemen ook de dubbele chokekabel aan.
Nog even checken hoe de kabel aan de carb hoort te zitten want volgens mij is dit deel op mijn HS6-en nog niet compleet
Net even de huidige chokeaansluiting gecheckt en hier past m.i. zonder problemen ook de dubbele chokekabel aan.
Nog even checken hoe de kabel aan de carb hoort te zitten want volgens mij is dit deel op mijn HS6-en nog niet compleet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
23-03-2013 13:15 #125136
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
23-03-2013 21:39 #125154
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Nog een overdenking...waarom zit er geen pakking onder de "vacuumklok" van de carburateur?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
23-03-2013 22:29 #125158
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic SU HS6 vraagjes
Hi Arno,
1 de passing van de klok op de body van de carburateur is zeer exact; pakkingmateriaal kan er toe leiden dat de klok scheeff komt te zitten waardoor de zuiger vastloopt
2 een minieme hoeveelheid luchtlek langs deze weg kan nooit van invloed zijn de de snelle bewegingen van de zuiger
Alles tot nu toe goed gelukt?
Teun
1 de passing van de klok op de body van de carburateur is zeer exact; pakkingmateriaal kan er toe leiden dat de klok scheeff komt te zitten waardoor de zuiger vastloopt
2 een minieme hoeveelheid luchtlek langs deze weg kan nooit van invloed zijn de de snelle bewegingen van de zuiger
Alles tot nu toe goed gelukt?
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
23-03-2013 22:40 #125159
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Hoi Teun,
Tot nog toe is alles goed gelopen....elk onderdeel is helemaal schoon en ik wacht nu nog op het revisiesetje en dan zijn ze klaar om gemonteerd te worden (en met de zending van het VOD heb ik dan ook meteen de dubbele voorpijp en de choke-spullen)
Groet
Arno
Tot nog toe is alles goed gelopen....elk onderdeel is helemaal schoon en ik wacht nu nog op het revisiesetje en dan zijn ze klaar om gemonteerd te worden (en met de zending van het VOD heb ik dan ook meteen de dubbele voorpijp en de choke-spullen)
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
25-03-2013 10:40 #125197
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic SU HS6 vraagjes
Da's mooi Arno,
Toen ik twee jaar geleden weer SU's monteerde in mijn 122S (iemand had er een A van gemaakt) vond ik het meest vervelende om onder het dashboard te moeten kruipen en daar de dubbele chokekabels aan te sluiten. Ik weet nog goed dat het een hele opluchting was om vast te stellen dat er wat klem betreft al rekening gehouden was met twee kabels. Het bleek eenvoudiger om eerst de kabels aan de hefboom vast te zetten en ze pas daarna door het schutbord te leiden.
Niets kwaads van Willem en Willem, maar het spul dat je krijgt is waarschijnlijk jaren niet gebruikt.
Ik ben de afgelopen week begonnen met de revisie van een SU-setje voor een klant en daarbij trof ik onderstaande narigheid aan in de bodem van de vlotterkamers. Een ultrasoonbadje is daarom geen luxe bij oude carbs.
Teun
Toen ik twee jaar geleden weer SU's monteerde in mijn 122S (iemand had er een A van gemaakt) vond ik het meest vervelende om onder het dashboard te moeten kruipen en daar de dubbele chokekabels aan te sluiten. Ik weet nog goed dat het een hele opluchting was om vast te stellen dat er wat klem betreft al rekening gehouden was met twee kabels. Het bleek eenvoudiger om eerst de kabels aan de hefboom vast te zetten en ze pas daarna door het schutbord te leiden.
Niets kwaads van Willem en Willem, maar het spul dat je krijgt is waarschijnlijk jaren niet gebruikt.
Ik ben de afgelopen week begonnen met de revisie van een SU-setje voor een klant en daarbij trof ik onderstaande narigheid aan in de bodem van de vlotterkamers. Een ultrasoonbadje is daarom geen luxe bij oude carbs.
Teun
Bijlage koffiedik.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
25-03-2013 11:12 #125198
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Teun, onder het dashboard werken gaat het beste als je op de kop in de baarstoelhouding gaat liggen 
Ultrasoon is idd onmisbaar gebleken....ik heb nu die investering al terug verdient
Ultrasoon is idd onmisbaar gebleken....ik heb nu die investering al terug verdient
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





