SU HS6 vraagjes
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-03-2013 22:05 #125377
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Vandaag bij het VOD en scandcar geweest....heb nu een simons uitlaat...aan de demper komt een soort leren lapje te zitten, maar hoe wordt dit aan het chassis gemonteerd????
Teun, voor de kick heb ik mijn zoon even de nieuwe carburateurs/motor laten horen....ZONDER uitlaat :evil:
en inderdaad de carbs bewegen goed!
Morgen de pijp eronder en HS6 afstellen
Teun, voor de kick heb ik mijn zoon even de nieuwe carburateurs/motor laten horen....ZONDER uitlaat :evil:
Morgen de pijp eronder en HS6 afstellen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-03-2013 08:04 #125436
door Arno Pfennings
De uitlaat zit eronder en klinkt mooi. Ook reageren de 2xHS6 veel mooier dan de enkele 36VN (zoals verwacht)
Vacuumvervroegslang van de verdeler hangt er nog wat bij...wat is wijsheid...deze open laten of dicht stoppen?
Vacuumvervroegslang van de verdeler hangt er nog wat bij...wat is wijsheid...deze open laten of dicht stoppen?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-03-2013 18:16 #125454
door Arno Pfennings
Zojuist eventjes de twee carbs gelijk gezet en de benzinetoevoer 12 vlakjes open gedraaid...loopt prachtig gelijk....Maarrrrr...stationair toerental is nog veel te hoog hoewel de gasklepaanslag en chokeregeling geheel vrij is...nog maar eens verder tweaken...misschien staat het nog iets te rijk...
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-04-2013 02:23 #125483
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU HS6 vraagjes
Beste Arno, raken de stelschroefjes van de choke het exentriec niet, je zal de eerst niet zijn stationair schroefjes terug stellen met gevolg dat de stelschroeven van de choke de exentriec raken, dus deze ook terug stellen.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-04-2013 08:23 #125485
door Arno Pfennings
Dag Johan, die schroefjes staan ook helemaal vrij
Ik heb hier gelezen dat een van de methoden het buiten werking zetten van 1 carburateur is om zo de andere af te stellen. Op die manier kun je namelijk beter merken waar het punt ligt dat het toerental daalt/stijgt zoals je dat bij een enkelvoudige carburateur merkt en zo het juiste instelpunt voor mengverhouding kunt vinden.
www.mgb-xperience.nl/media/su_ca ... su_a_.html
Ik heb hier gelezen dat een van de methoden het buiten werking zetten van 1 carburateur is om zo de andere af te stellen. Op die manier kun je namelijk beter merken waar het punt ligt dat het toerental daalt/stijgt zoals je dat bij een enkelvoudige carburateur merkt en zo het juiste instelpunt voor mengverhouding kunt vinden.
www.mgb-xperience.nl/media/su_ca ... su_a_.html
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-04-2013 14:54 #125498
door Arno Pfennings
Weer een ochtend ervaring opgedaan met afstellen en de carburateurs lopen gelijk maar het stationair toerental bleef wel op 2000....maar goed genoeg voor een eerste testrit....WOWWWWWWW
Dat is lekker zeg, TT3 nokkas heeft kennelijk een goede carburateur nodig...en terugschakelen bij langzaam rijden in de derde versnelling...nee hoor...trekt lekker door met een pracht geluid.
Nu nog de carbs gebalanceerd EN op een lager stationair toerental zien te krijgen (moet aan de mengverhouding liggen verwacht ik
)
Nu nog de carbs gebalanceerd EN op een lager stationair toerental zien te krijgen (moet aan de mengverhouding liggen verwacht ik
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2013 02:18 #125550
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU HS6 vraagjes
Beste Arno, 2000 t/min stationair lijkt me een flinke lek ergens (spruitstukpakking carburator pakking???)
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2013 07:04 #125551
door Arno Pfennings
Hoi Johan,
Het was het mengsel, nu op 1100 toeren
Het was het mengsel, nu op 1100 toeren
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2013 11:14 #125565
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic SU HS6 vraagjes
1100 is nog steeds nogal hoog. Soms zijn de kleppen in de carburateurs niet perfect gemonteerd (dichtgedrukt vastschroeven zodat ze juist aanliggen) of hebben slijtage aan de zijkant waardoor ze in ruststand niet genoeg dicht zijn.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2013 12:32 #125568
door Arno Pfennings
Ben ondertussen weer een stuk verder...
Volgens de P1800 service manuaal afgesteld. Een tooltje gemaakt (pen in buisje) waarmee ik goed kan zien of sproeier op hetzelfde niveau als het carburateurvlak staat. Vervolgens 15 kanten open gedraaid. Gestart en op temperatuur laten komen en de flow van beide carbs gesynchroniseerd. Klemmen op de gastbedieningsstang vastgezet en de CO-meter eraan. De mengverhouding moest een aantal slagen armer...volgens mij staat die nu op "10 slagen open" en geeft de meter nog 7% aan....zou het aan de KD-naald liggen? Loopt wel mooi rond op een laag stationair toerental.
Ook zie ik dat de horizontale gasbedieningsstang behoorlijk wat speling heeft in het oog dat op het spruitstuk zit. Hier zit een nieuwe "tule" in maar deze is kennelijk kleiner dat het gat in het metaal
Volgens de P1800 service manuaal afgesteld. Een tooltje gemaakt (pen in buisje) waarmee ik goed kan zien of sproeier op hetzelfde niveau als het carburateurvlak staat. Vervolgens 15 kanten open gedraaid. Gestart en op temperatuur laten komen en de flow van beide carbs gesynchroniseerd. Klemmen op de gastbedieningsstang vastgezet en de CO-meter eraan. De mengverhouding moest een aantal slagen armer...volgens mij staat die nu op "10 slagen open" en geeft de meter nog 7% aan....zou het aan de KD-naald liggen? Loopt wel mooi rond op een laag stationair toerental.
Ook zie ik dat de horizontale gasbedieningsstang behoorlijk wat speling heeft in het oog dat op het spruitstuk zit. Hier zit een nieuwe "tule" in maar deze is kennelijk kleiner dat het gat in het metaal