- Berichten: 1725
SU HS6 vraagjes
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-03-2013 21:10 #125016
door Arno Pfennings
SU HS6 vraagjes is gemaakt door Arno Pfennings
Het revisiesetje is onderweg en de carburateurs worden goed schoon. Gaande weg heb ik nog een paar vragen.
Op de gasklepas zit aan een kant de aluminium "hevel" waar de bedieningsas aan komt te zitten maar dat ding zit met een messing pin op de gasklepas en zit hier niet al te strak op vast...hoort dit? Gaat het door de klemschroef weer een vast genoeg geheel vormen?
Ook is het "vorkje" dat hier in de hevel zit veel ruimer dan het pinnetje wat er in gaat vallen...is dat niet vreemd?
Dan heb ik de "remleidingwartel" waarmee het gepaneerde slangetje in de voltterkamer vast zit los gedraaid en het slangetje kwam los. IN de aansluiting op de vlotterkamer blijft een kort pijpje zitten...had dit mee naar buiten moeten komen? Waarschijnlijk niet, maar dan vraagik mij af hoe het op die plek komt....van binnen naar buiten door de vlotterkamer?
Op de gasklepas zit aan een kant de aluminium "hevel" waar de bedieningsas aan komt te zitten maar dat ding zit met een messing pin op de gasklepas en zit hier niet al te strak op vast...hoort dit? Gaat het door de klemschroef weer een vast genoeg geheel vormen?
Ook is het "vorkje" dat hier in de hevel zit veel ruimer dan het pinnetje wat er in gaat vallen...is dat niet vreemd?
Dan heb ik de "remleidingwartel" waarmee het gepaneerde slangetje in de voltterkamer vast zit los gedraaid en het slangetje kwam los. IN de aansluiting op de vlotterkamer blijft een kort pijpje zitten...had dit mee naar buiten moeten komen? Waarschijnlijk niet, maar dan vraagik mij af hoe het op die plek komt....van binnen naar buiten door de vlotterkamer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
20-03-2013 21:13 #125017
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Grrrrr.... die automatische spellingscorrectie toch...gepaneerde moet natuurlijk gepanserde zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2162
20-03-2013 21:32 #125019
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic SU HS6 vraagjes
Hallo Arno,
of de aluminium hevel iets los mag zitten? Volgens mij niet (zou ik na moeten kijken). Hij is origineel wel met een grotere gaffelopening als de pen die hij bediend (geen probleem, hij oefend maar in 1 richting kracht uit en de pen schuift bij het draaien iets in de gaffel en mag dus niet klemmen).
In het uiteinde van het slangetje hoort een messing buisje te steken zodat het slangetje bij het aandraaien van de wartel niet door het rubbertje platgedrukt wordt, dus het buisje hoort niet in de carburateur. Waarschijnlijk is het blijven hangen omdat het rubbertje in de opening in de carburateur is blijven plakken.
succes, Rudi
of de aluminium hevel iets los mag zitten? Volgens mij niet (zou ik na moeten kijken). Hij is origineel wel met een grotere gaffelopening als de pen die hij bediend (geen probleem, hij oefend maar in 1 richting kracht uit en de pen schuift bij het draaien iets in de gaffel en mag dus niet klemmen).
In het uiteinde van het slangetje hoort een messing buisje te steken zodat het slangetje bij het aandraaien van de wartel niet door het rubbertje platgedrukt wordt, dus het buisje hoort niet in de carburateur. Waarschijnlijk is het blijven hangen omdat het rubbertje in de opening in de carburateur is blijven plakken.
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
20-03-2013 21:41 #125020
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Rudi, ik kan je helemaal volgen, thx.
Dat de hevel iets los zit (maar wel via een pin op de as geborgd zit) lijkt pas logisch als die speling nodig is om wringen te vermijden als alles aan elkaar wordt geklemd/gedraaid. Als het star op de as zat zou hier teveel spanning op komen te staan
Dat de hevel iets los zit (maar wel via een pin op de as geborgd zit) lijkt pas logisch als die speling nodig is om wringen te vermijden als alles aan elkaar wordt geklemd/gedraaid. Als het star op de as zat zou hier teveel spanning op komen te staan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20-03-2013 23:00 #125028
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic SU HS6 vraagjes
Die pinnetjes kun je nog krijgen in het Volvokv onderdelen depot.
Ik heb hoonboortjes nieuw voor het honen en nieuwe bussen aanbrengen in het huis van de centrale as, dit is het zwakke punt van de SU, ook de bussen zijn te krijgen maar het revisie bedrijf in Huissen bij Arnhem, die dit voor me doen gebruiken vaak eigen bussen.
Mijn advies is dit goed te controleren, als er hierdoor valse lucht wordt aangetrokken - bussen uitgelopen - krijg je ze nooit goed afgesteld.
Ik heb hoonboortjes nieuw voor het honen en nieuwe bussen aanbrengen in het huis van de centrale as, dit is het zwakke punt van de SU, ook de bussen zijn te krijgen maar het revisie bedrijf in Huissen bij Arnhem, die dit voor me doen gebruiken vaak eigen bussen.
Mijn advies is dit goed te controleren, als er hierdoor valse lucht wordt aangetrokken - bussen uitgelopen - krijg je ze nooit goed afgesteld.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-03-2013 12:01 #125037
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic SU HS6 vraagjes
Hoi Arno,
Ik heb vorig jaar de SU HS6 van mn B20B gereviseerd en e.a met foto's op mn blog gezet, wellicht kun je daar nog wat mee.
volvo-122s.blogspot.com.au/2012/08/rebui...s6-carburetters.html
Succes,
Marc
Ik heb vorig jaar de SU HS6 van mn B20B gereviseerd en e.a met foto's op mn blog gezet, wellicht kun je daar nog wat mee.
volvo-122s.blogspot.com.au/2012/08/rebui...s6-carburetters.html
Succes,
Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
21-03-2013 12:23 #125039
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Hoi Marc, duidelijk verslag en mooie grote foto's!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
21-03-2013 21:56 #125059
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Nog een vraagje...
Ik zie in het werkplaatshandboek nog een "returnspring" staan maar ik kan alleen een bevestigingsoog en de veer vinden...maar niet het derde deel...heb je die 3 delen ook 2x nodig?
De functie is duidelijk maar de montage nog niet zo
Ik zie in het werkplaatshandboek nog een "returnspring" staan maar ik kan alleen een bevestigingsoog en de veer vinden...maar niet het derde deel...heb je die 3 delen ook 2x nodig?
De functie is duidelijk maar de montage nog niet zo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
21-03-2013 22:00 #125060
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Ah...deel3 (No40 in werkplaatshandboek) zit dus aan de buitenkant van de gasklepas...
...logisch....maar waar komt het bevestigingsoog te zitten waar de veer aan hangt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2162
22-03-2013 07:23 #125064
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic SU HS6 vraagjes
Als alles origineel is moeten er onder de twee van plaats passende tapeinden waarmee het spruitstuk vast zit schijven zitten met een oogje voor deze veer eraan.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





