SU HS6 vraagjes

  • Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2013 22:47 #125608 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic SU HS6 vraagjes
Hou de kleur van de bougies in de gaten, te rijk is ook niet goed dan verbrand de benzine niet helemaal en spoelt de olie tussen zuigers en cilinders weg met slijtage als gevolg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 07:55 #125615 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Ik zat gisteren uiteindelijk in de buurt van 4%, best netjes ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 15:17 #125628 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU HS6 vraagjes
Beste Arno, 4% netjes? je moet 2 a 2.5 kunnen halen lukt mij ook 2 SU's met K nokkenas B20 met B20E kop en een B20E ontsteking met een HOT SPARKS module erin.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 16:42 #125629 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
:D 4%...als je van 10% komt is het niet gek...

Net proefritje gemaakt en het gaat als een tierelier...

Ik ga het percentage nog wat naar beneden drukken door nog wat armer af te stellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 17:24 #125635 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Johan, op hoeveel graden heb jij de ontsteking afgesteld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 17:25 #125636 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
O ja, en welke filters zijn aan te raden? KN 54mm hoog?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-04-2013 02:52 #125674 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU HS6 vraagjes
Beste Arno, hij zou op 10gr moeten bij 600 tot 800 t/min vacuumvervroeger/later los maar ik heb hem iets later staan 8gr omdat ik hier alleen maar benziene kan krijgen met een octaangehalte van max 95.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-04-2013 11:40 #125684 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Vandaag even theorie met praktijk vergeleken...oftewel....wat is het verschil in afstelling/CO met/zonder luchtfilters.

Met luchtfilters iets minder lucht dus naar verhouding iets teveel brandstof en dus hoger CO.

Guess what? Dat klopt :D ;)

Met filter gaat er ca. 1% bij de CO-waarde. Dit is weer bij te stellen door het mengsel met luchtfilter erop weer wat armer te zetten. Voor 1% reductie had ik 1vlakje van de sproeiers nodig...erg gevoelig dus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2013 03:17 #125720 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU HS6 vraagjes
Beste Arno, of je doet net als ik zet er kelken op (ram pipes) heb je geen weerstand en een mooie flow naar je carburators.
Als je dubbele carbuartors zet moet je proberen het maximale eruit te halen.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2013 07:26 #125723 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Johan...de dikke KN filters zijn al onderweg ;) ...kelken met zeefjes zijn wel efficiënt/cool maar het stof dat er nog doorheen kan lijkt mij fataal voor hetgeen erachter zit...vandaar mijn keuze voor de betere filters (en dan maar de mengverhouding een vlakje te verstellen...ALS dat nog nodig is bij die KN's)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD