SU HS6 vraagjes

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2013 14:13 #125204 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU HS6 vraagjes
Ik heb voor de choke van mijn SU's fietskabels gebruikt en aan de zijde van het dashbord de twee kabels aan een AMP met een oog geknepen en die aan de handle gemaakt van de choke. Bij de carburators de kabels afgesteld werkt een stuk gemakkelijker.

Als je interesse in die constuctie heb kan ik wel een paar fototjes maken.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2013 15:38 #125209 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Hoi Johan,

Mijn dubbele chokekabel is volgens mij nu onderweg maar foto's plaatsen is zeker handig voor andere mensen die dit pad op gaan.

Overigens, de chokekabel komt bij de carburateur vast te zitten met een simpel clipje. Is het voldoende om de mantel van de kabel hiermee vast te laten houden?
Op andere varianten zie ik op die plek een vertikaal buisje staan en in het werkplaatshandboek wordt er gesproken over een veertje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2013 17:31 #125213 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic SU HS6 vraagjes
De clips houden de ommanteling voortreffelijk vast Arno,

Ik denk dat met "veertjes" de clips bedoeld worden. Nooit een probleem gehad hiermee.
In plaats van de baarstoelhouding (ziet er toch niet uit voor een vent!) heb ik de boel gemonteerd met een spiegel. Gaat prima en je kan gewoon blijven zitten.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2013 18:10 #125216 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
:D

Voor mij toch de baarstoel....hoofd rustend op de pedalen... :D ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-03-2013 03:25 #125243 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU HS6 vraagjes
beste medeleden, hierbij foto's van mijn fietskabeltjes choke.

succes

Johan Geers







Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-03-2013 08:23 #125245 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Zeeeeer creatief!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-03-2013 09:17 #125249 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic SU HS6 vraagjes
Hallo Johan,
zie ik het goed? Staalkabeltje ipv starre draad? Volvo heeft bewust voor een starre chokedraad gekozen zodat men bij het indrukken van de chokeknop ook alles in de ruststand terugduwd, dat lukt niet echt met een staalkabeltje (dat kan niet echt drukken). De starre draadversie heb je trouwens ook in de fietshandel, dus je leverancier kan dezelfde blijven.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-03-2013 13:04 #125253 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU HS6 vraagjes
Beste Rudie, ik heb er geen problemen mee, ik heb voor montage kabels en choke mecahnisme goed gangbaar gemaakt en gesmeerd.
Ik moet ook al is het in de Filippijnen elke keer choken wanneer de motor koud is (25grC), maar mocht ik probelemen krijgen kan ik altijd noog de kabels vervangen voor starre kabels voorlopig laat ik het zo.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2013 20:21 #125334 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic SU HS6 vraagjes
Ondertussen het het spul van het revisiesetje aangebracht in de carburateurs en zitten ze via het spruitstuk op het motorblok....ATF-F olie erin en eens gevoeld wat de weerstand van de carburateurzuigers met olie is....Ik vind het nogal extreem zeg.....kan mij bijna niet voorstellen dat het vacuüm/luchtstroom dit überhaupt naar boven gaat krijgen...hoort dit zo of moet er veeeeeel dunnere olie in?

(Jammer dat ik de normale uitlaatset ipv de simons heb ontvangen anders kon ik al starten....misschien morgen met de uitlaat naar het VOD rijden....maar hebben ze/we eigenlijk wel SIMONS setjes daar?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2013 21:30 #125373 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic SU HS6 vraagjes
Het hoort zo Arno,

En de onderdruk krijgt de zuigers makkelijk omhoog. Just look and be surprised!

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD