koplampen LED

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
04-03-2018 11:29 #175586 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic koplampen LED
het vermeende probleem wordt nu wel erg uitvergroot; en ik heb een tijdje terug al eens gevraagd wie er in zijn verzekeringspolis iets heeft staan over niet verzekerd zijn met "verkeerde" koplampen....heb nog geen voorbeeld voorbij zien komen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2018 13:06 #175588 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2018 00:06 #175603 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Beste Pieter, ik hoop dat je dit stukje heb gelezen?

12/04/2017
Let op bij montage van niet ECE gekeurde koplampen!

Op EBay en diverse Chinese websites wordt er op grote schaal 7 inch koplampen aangeboden.
Vaak gaat het hier om de Look-a like versie van Speaker of Truck- light. In China wordt er op grote schaal door diverse fabrieken kopieën gemaakt. De kopie is herkenbaar aan de inscriptie DOT, SAE en E9
Bij schade die ontstaat met een voertuig waarbij deze gemonteerde koplampen een rol spelen bent u bij veel maatschappijen niet verzekerd! Veel maatschappijen gaan gebruik maken van hun verhaalsrecht. Bij letselschade van de tegenpartij kan de schade zeer hoog oplopen.
Deze koplampen hebben geen officiële typegoedkeuring voor het gebruik op de openbare weg.
Omdat het hier om permanente rijverlichting gaat zijn de eisen veel strenger.

E9 zegt helemaal niets. Het is een landcode! Het referentie getal en nummer dat verwijst naar een geldig document ontbreken. APK is geen controlerende instantie! Dat is de politie!

Heeft u twijfels? Neem contact op met uw maatschappij en vraag om een aantekening op de polis. De maatschappij moet dan een aantekening plaatsen dat zij de schade niet gaan verhalen wanneer de niet officieel gekeurde koplampen bij schade een rol spelen.
In Duitsland, België en luxemburg is het al verboden om met deze verlichting te rijden!

Deel dit bericht zodat anderen ook gewaarschuwd zijn!

Ik denk dat dit genoeg zegt.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
05-03-2018 00:22 #175604 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic koplampen LED
ja hoor dit verhaal ken ik, maar is geen antwoord op mijn vraag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2018 05:11 #175605 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Beste Pieter, ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/certifi...n-product-aanbrengen

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2018 10:24 #175606 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic koplampen LED
Ik heb geprobeerd het draadje te blijven volgen maar waar is het bos gebleven. Hier komen we niet uit toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
05-03-2018 12:03 #175608 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic koplampen LED

Johan Geers schreef : Beste Pieter, ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/certifi...n-product-aanbrengen

m.vr.gr.

Johan Geers


ik heb 25 jaar producenten en bedrijven in de metaalindustrie geadviseerd op oa. het gebied van ISO, CE en allerlei andere keurmerken en instanties dus ik ben redelijk op de hoogte; maar mijn vraag was, is en blijft hoe de verzekeraar daar mee omgaat; je leest regelmatig allerlei dreigende waarschuwingen maar t.a.v. de verzekering geldt voor mij de tekst van de polisvoorwaarden en bij de uitsluitingen kan ik, in mijn polisvoorwaarden, geen tekst vinden die er op wijst dat ik niet verzekerd zou zijn bij gebruik van niet gecertificeerde koplampen; mocht ik iets over het hoofd zien dan hoor ik dat graag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2018 13:27 #175609 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Beste Pieter, dan ben je volgens mij gewoon verzekerd, maar het is niet verkeerd om met de verzekeringmaatschappij contact op te nemen om het e.e.a. zeker te stellen.
Beter een vraag te veel dan een te weining.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
05-03-2018 18:45 #175617 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic koplampen LED
Hallo Pieter;

Ook ik verbaas mij in deze discussie over de aansprakelijkheid bij een verkeerd lampje. Je bent verplicht WA verzekerd om, bij een omissie van jou of je voertuig, verzekerd te zijn en niet persoonlijk aansprakelijk gesteld te worden. Al die<what if >verhalen zijn sprookjes. Zie ook onderstaande tekst:

WETTELIJKE AANSPRAKELIJKHEID
Wettelijke aansprakelijkheid (WA) is een term die aanduidt dat andermans schade volgens de wet jouw schuld is. Een voorbeeld van een situatie waarin jij volgens de wet aansprakelijk gesteld kunt worden is als je kind van zijn fiets valt en een geparkeerde auto raakt. Of, als je een glas rode wijn omstoot op de bank van een vriend. Met een aansprakelijkheidsverzekering verzeker je je voor de schadebedragen bij wettelijke aansprakelijkheid.

WA-verzekering verplicht bij motorvoertuigen
Voor wettelijke aansprakelijkheid kun je je verzekeren. Koop je een auto of ander motorrijtuig? Dan is dat zelfs verplicht. Deze verplichte WA-verzekeringdekt dan de schade die jij met je voertuig aanricht bij anderen.

gr. Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.