koplampen LED

Lees meer
18-02-2018 21:20 #175237 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED
Inmiddels zijn mijn LED koplampen binnen en heb ik ze gemonteerd.
Zie blogpost Legale LED koplampen op Volvo Amazon
Geeft wel veel meer licht!
Moet er nog wel even mee aan de slag omdat de linker lamp ook grootlicht geeft terwijl alleen het dimlicht is ingeschakeld.
H4 grootlicht


LED grootlicht
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2018 23:35 #175239 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Ziet er goed uit Lars, ik heb deze besteld www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a...roductId=32845802122
ze zijn onderweg dus ik moet nog even afwachten.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2018 17:16 #175252 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED
Bleek een aansluit foutje van mijn kant. Nu doet hij het goed.
Massa was niet het middelste pootje...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2018 17:31 #175254 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic koplampen LED
Net of er een laag water in zit Lars. Maar wat betreft het zicht met deze led is wel fenomenaal goed zeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2018 20:32 #175259 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic koplampen LED
Ligt het nu aan mij ... ik vind die LED lampen het zicht juist verminderen door de reflectie, zijn m.i. veel te fel, nog maar te zwijgen van de last die de tegenliggers zullen hebben.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2018 20:44 #175260 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED
Volgens mij staan bij mij de LED dimlampen nog wat te laag. Er is meer licht, maar inderdaad minder zicht.
Woensdag naar de garage om even de afstelling en het lichtbeeld te bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2018 11:45 #175267 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
We zijn nu wel met ledverlichting bezig en ik ga er ook monteren maar ik woon in de Filippijnen en daar mag nog al veel.
Maar het volgende je heb je orginele koplampen vervangen voor led.(A la Lars b.v.)
Je gaat naar de APK geen probleem alles goed.
Maar je gaat met de auto op vakantie b.v. Duitsland en krijgt een ongeluk in het donker, alles is overduidelijk jij heb geen schuld.
Echter de tegenpartij zegt dat hij verblind werd door jou verlichting, ze gaan jou verlichting onderzoeken en komen tot de ontdekking dat er verlichting gevoerd wordt die niet toegelaten is en ver van het orginele is.
Wat gaat een verzekerings maatschappijin dit geval doen?
Ik denk niet dat ze tot uitkering over gaan erger nog ze gaan jou aansprakelijk stellen.
En zie daar maar eens uit te komen.
Wat ik wil zeggen ga niet met dit soort verlichting over de grens.
Van gloeilamp naar halogeen is geen probleem, maar de stap naar led is wel erg groot.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2018 13:26 #175268 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED
Goed punt Johan! Je snijdt precies de kern aan van waarom ik mijn zoektocht beperk tot oplossingen met ECE keur.

Johan Geers schreef : Wat ik wil zeggen ga niet met dit soort verlichting over de grens.
Van gloeilamp naar halogeen is geen probleem, maar de stap naar led is wel erg groot.

Dat is voor LED in z'n algemeenheid iets te kort door de bocht. De lampen die ik heb gekocht zijn legaal en ook in Duitsland etc toegestaan.
Die ECE keur gaat precies daarover, dat het in Europa mag worden verkocht en gebruikt als verlichting op de openbare weg.
Dat geldt niet voor de in de handel verkrijgbare H4 LED lampjes.
Dus alhoewel de APK er niet op checkt, die zijn ook in Nederland! niet toegestaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2018 23:43 #175284 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Goed omschreven Lars.
Als ik die van mij binnen heb zal ik alle documantatie vermelden op het forum, misschien mogen die ook in Europa daar ze ook geschikt zijn voor Chevrolet en dus Amerika.
dus nog even wachten.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2018 07:52 #175287 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Vandaag die van mij binnen gekregen staat alleen DOT SAE E9 in de reflector gegrafeerd.
Dan nog even dit en dat is voor een motorfiets maar teld ook voor een auto; Voor een koplamp die niet goedgekeurd is voor jouw motor. Feit dat de koplamp zelf goedgekeurd is (en er dus een E##-#### nummer op staat) betekend nog niet dat hij goedgekeurd is voor jouw type motor. Hier bestaat weer in installatie goedkeuring voor. De koplamp moet gemonteerd op de motor op een bepaalde plek zitten en bepaalde zichthoeken halen etc. Dit controleerd de rdw bij een individuele keuring dus.
Oom agent heeft hier ook geen kaas van gegeten dus de praktijk lijkt mij de kans extreem klein dat je er een bekeuring voor krijgt.

Dus Lars die van jou zijn voor heel Europe goed gekeurd, maar als je bepaalde zichthoekn niet haalt ben je alsnog de klos, zeker in Duitsland.
Want staat in de beschrijving dat je ze voor een Volvo P121 mag/kunt gebruiken?
Dus ik zou bij de afstelling wel naar de zichthoeken vragen, of anders de afstelling door de RDW laten doen.

Ik kom nog met foto's van mijn koplampen het is nog steeds dag hier.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.