koplampen LED

Lees meer
21-02-2018 09:38 #175288 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED
Complimenten van de keurmeester. Lichtbeeld erg goed!

Mochten inderdaad wat hoger, vooral links.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2018 12:03 #175294 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Hierbij de foto's.
Ik vind het dimlicht erg beschaafd, ik denk niet dat ik daar iemand kwaad mee doet
Hier heb je geen garage met een koplamprichtunit dus uitrichten het is zoals het is..
Ik denk er wel over om relais tussen de koplampen te zetten om de dashbordschakelaar te ontlasten.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
21-02-2018 13:17 #175297 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic koplampen LED
knap ziet er beter uit dan ik dacht eigenlijk

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2018 16:00 - 21-02-2018 16:43 #175298 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic koplampen LED
Ze trekken veel minder stroom dan je originele Johan dus volgens mij wordt de schakelaar nu minder belast dan daarvoor?.

Ik had eerst de originele afgetekend op een muur en toen de lampjes gewisseld. Toen kon ik ze precies gelijk zetten.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2018 23:43 #175309 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Ik heb een beetje op internet gestruint en ik kom er wel aan uit om de lampen goed te richten.
Ik vind ze zelf ook niet misstaan die lampen.
En de relais, de schakelaar komt nog uit mijn vorige amazone ik wil het lot niet tarten vandaar.
Ik probeer altijd te voorkomen dat ik draden door moet knippen dus ik haal de klipjes uit de stekkers en verbind die met amp's naar de relais, kan ik altijd makkelijk terug naat orgineel.
Maar wat nu DOT SAE E9 voor staat wie het weet mag het zeggen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2018 09:11 #175311 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED

Johan Geers schreef : Maar wat nu DOT SAE E9 voor staat wie het weet mag het zeggen.

DOT SAE is een Amerikaans iets.
Zie info op bijvoorbeeld deze pagina over SAE vs DOT .
Hoofdletter E9 is een Europees iets.
De E staat voor of een product verkocht mag worden

E-gemarkeerde producten kunnen door de richtlijnen in alle lidstaten zondermeer door de markt geaccepteerd worden waardoor er een vrijere handel ontstaat zonder importbeperkingen.

Bron: Terminologie - E-keur
Het getal zegt iets over het land dat dit keurmerk heeft afgegeven / het land waar de keuring gedaan is.
Het getal 9 staat voor Spanje.
De hoofdletter E zegt dus niets over of en hoe een product in Europa gebruikt mag worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2018 00:16 #175322 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Als ik vragen mag Lars, wat staat er bij jou koplampen ingegraffeerd anders dan de mijne? Wat voor documentatie is er bij jou koplampen geleverd?

Alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
23-02-2018 00:34 - 23-02-2018 00:36 #175323 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic koplampen LED
interessant onderwerp, ga binnenkort ook wat experimenteren met complete LED units
maar even een paar andere aandachtspunten zoals verzekering en ECE keur: in mijn, en ongetwijfeld veel andere, polisvoorwaarden staat geen enkel artikel op grond waarvan een niet goed werkende koplamp aanleiding is om niet uit te keren, ook het woord APK komt niet voor in de polis, dus daar moeten we niet te zwaar aan tillen; vrijwel geen enkele oudere auto voldoet nog aan de typegoedkeuring en zou dus onverzekerd rondrijden......
persoonlijk trek ik mij nooit iets aan van ECE keur, als iets goed werkt, stevig is en geen problemen met APK geeft is het voor mij goed genoeg; zo was er in het Harley wereldje, waar ik ook regelmatig in verkeer, het idee dat als er op je uitlaat een E/EC/ECE keur staat je nooit een bekeuring kan krijgen, nou vergeet het, alleen de decibels, mits op de juiste manier gemeten, tellen..........
dus als een lamp goed past, degelijk is, voldoende licht geeft en bij de apk het juiste lichtbeeld geeft is het wat mij betreft ok

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2018 07:50 #175324 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED

Johan Geers schreef : Als ik vragen mag Lars, wat staat er bij jou koplampen ingegraffeerd anders dan de mijne? Wat voor documentatie is er bij jou koplampen geleverd?

Documentatie verder niks.
En er staan allerlei nummers/codes in zoals ook beschreven worden op de Hella website
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2018 12:08 #175332 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Is mijn DOT SAE E9 een probleem? In Nederland waarschijnlijk niet, maar Duitsland? Of misschien andere landen binnen Europa.
De prijs vermeld in de advertentie www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a...roductId=32845802122 is de prijs die ik ervoor betaald heb, ik heb hier geen invoerrechten hoeven te betalen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.