koplampen LED

Lees meer
23-02-2018 12:16 #175333 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED

Johan Geers schreef : Is mijn DOT SAE E9 een probleem? In Nederland waarschijnlijk niet, maar Duitsland? Of misschien andere landen binnen Europa.

Of het een probleem is, is als je ook naar de reactie van Pieter kijkt een beetje of je er zelf een probleem van maakt.

Die van jou zijn wettelijk in Europa (dus ook in NL) niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg. punt

Als de afstelling en het lichtbeeld goed is kom je er in Nederland mee door de APK. In Duitsland naar wat ik me heb laten vertellen niet.
Maar los daarvan, ze zijn illegaal.
Is het dan een probleem?
Voor mij wel, voor anderen niet.
Voor oom agent in theorie wel, maar in de praktijk is de pakkans klein en zelfs ook de kans dat het wordt opgemerkt klein.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2018 12:21 #175334 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED
Maar toegegeven, het is wel verleidelijk om voor de illegale te gaan. Een set voor 60 euro + importheffing is wel een andere investering dan 450 euro....
Zeker als je beseft dat het qua zicht en licht elkaar niet veel zal ontlopen.
Toch ben ik blij met mijn lampjes!
Al zal er heus wel een reden zijn dat die Chinese lampen die ECE keur niet hebben. Anders was het een quick win voor ze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
23-02-2018 12:25 #175335 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic koplampen LED
Deze discussie volg ik met veel interesse; vooral voor het lagere stroomverbruik van Led verlichting. Ik begrijp uit het verhaal van Lars dat dit ongeveer de helft is van halogeen. In verhouding met de voordelen vind ik het prijsverschil met halogeen nog uit de pas lopen.

Voor wat betreft alle codes op de lampen; als de auto in de 50-er of 60 er jaren een type goedkeuring heeft gehad en het lichtbeeld goed is, hoef je daarvoor geen zorgen te maken. De normale eis dat verlichting niet verblindend mag zijn geldt voor elk voertuig en daarvoor blijft de eigenaar/bestuurder altijd verantwoordelijk.

En verder heeft Peter helemaal gelijk; geen problemen verzinnen die er niet zijn!

Al met al een mooie ontwikkeling LED verlichting in onze oldtimers want hoe minder stroom de schakelaars hoeven te schakelen, hoe langer de levensduur en wordt de zichtbaarheid van de oldtimer t.o.v. de moderne auto een stuk beter.

Heeft al iemand led verlichting voor de 6 Volt installatie gevonden?

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2018 00:13 #175342 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
En bij die illegalen van mij hoef je geen importbelasting te betalen, je betaald importbelasting vanaf 150 euro.
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...n_bij_invoer_betalen.
En zoals ik al eerder vermelde als je binnen de Nederlandse grenzen blijft zal er wijnig aan de hand zijn.
Misschien dat er ook de mogelijk is dat de RDW een ontheffing kan geven voor het gebruik van die lampen.
Het is toch van de zotte dat een stel z.g. illegalen lampen met een goed lichtbeeld (misschien wel beter als orgineel), legaal in Amerika hier niet gebruikt mogen worden.
Hoe doet men dat met Amerikaanse auto's, worden die van andere lampen units voorzien?
En wat als ik een klassieke Amerikaan invoer?
Of een Volvo uit Amerika? Moet ik dan eerst de lampunits gaan verwissellen om aan een kenteken te komen?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24-02-2018 08:39 #175344 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic koplampen LED
Ik weet niet in NL maar in B zijn ( waren) de zogenaamde sealed beams ( gesloten lampen) niet toegelaten hoewel deze wel een goed light beeld geven
Ik had hier in Hongarije op mijn camper extra verlichting gezet ook uit China deze mocht blijven maar mocht niet mee met de hoofdschakelaar bediend worden . Had er een E nr in gestaan had dit geen probleem gegeven
In mijn trabantje staan ook heldere koplampen , in D aangekocht met de nodige DOT en E en deze moet ik volgende week laten keuren dus ben benieuwd

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2018 00:08 #175368 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Ik kan wel begrijpen waarom de Europese uitvoering zo duur is, buiten dat de unit door allerlij keuringsprocessen moet, moet de goedkeuring in het glas staan en niet in de reflector.
Dan de markt, in Europa voor deze units dat zal niet zo groot zijn als Amerika, Rusland, China en meer landen waar de DOT SAE goedkeuring geld.
Dus het productie proces moet voor Europa omgegooid worden wat betekend geen informtie in de reflector maar in het glas.
Ik denk dat er bij die van Lars niets in de reflector staat alleen maar in het glas.
Dan de invoerrechten, daar kun je ook omheen als je de koplampen per stuk laat komen op verschillende datums laat verzenden en de units minder als 150 Euro per stuk kosten dan bespaar je jezelf 25%.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
25-02-2018 09:03 #175370 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic koplampen LED
Johan ik weet dus niet bij jou maar bij de mijne staat de E nr in het glas en ik moet maar binnen 4 jaar terug naar de keuring met de Amazon hier , maar zodra ik het interieur er terug in heb ga ik ze wel laten regelen en zal ik wel eens horen of ze hier in Hongarije reglementair zijn
En met die 150€ zou ik wel voorzichtig zijn want volgens mij is dit het maximum jaarlijks en dan mogen het nog geen commerciële goederen zijn !! maar moeten ze als geschenk van privé persoon naar privé persoon gestuurd worden als gift anders bij commerciële goederen word er vanaf € 22 een tolheffing gedaan en dan gaat het in verschillende trappen naar hoger ik dacht vanaf 150€ er btw, inkom tax op het product en verzendingskost en behandelingskost bij komt

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2018 13:06 #175377 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Serge bij mij staat het Enr in de reflector E9.
We hebben toch allemaal wel een broer zus of vriend of eventueel je vrouw/vriedin die haar meisjes naam gebruikt.
Zo krijg je het ook voor elkaar, maar Engeland is geen EU land meer dus betaal je de volle pond, jammer.
Dus het is beter om in een EU land te kijken voor de reflectors.
Maar je kunt de illegalen ook via mij de Filippijnen versturen en ik stuur ze op als cadeau, heb ik een keer voor mijn dochter en schoonzoon gedaan met telefoons, die hoefde niets te betalen.
Want laten we eerlijk zijn ik vind 450 Euro toch een beetje aan de prijs.

zo zie je maar weer de blinde helpt de dove.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
25-02-2018 13:44 #175379 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic koplampen LED
inderdaad de lampen van Lars vind ik ook wel aan de dure kant , maar dat moet natuurlijk ieder voor zich uitmaken en het éne land zal zeker moeilijker doen dan het andere ivm die E nummers , ik bestel hier ook op mij en vrouw hare naam en heb meerdere adressen naar ik het kan laten zenden . En die mensen uit het oosten doen ook niet echt moeilijk als je een kleine factuur op de verpakking vraagt

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2018 14:34 #175385 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic koplampen LED
Bij mijn weten is Engeland nog steeds lid van de EU hoor.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.