koplampen LED

Lees meer
28-02-2018 10:28 #175494 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic koplampen LED
En hoe zit dat dan met je standaard Hella koplampen met deze lampjes gemonteerd?
www.cargoods.nl/shop/led-autoverlichting...g-s-serie-21550.html

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2018 10:36 #175496 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koplampen LED

Adriaan Nagel schreef : En hoe zit dat dan met je standaard Hella koplampen met deze lampjes gemonteerd?
www.cargoods.nl/shop/led-autoverlichting...g-s-serie-21550.html

Niet toegestaan op de openbare weg.

Niet voor gebruik op de openbare weg in Europa
Belangrijk: in de EU en enkele andere gebieden is LED-verlichting gereserveerd voor het interieur en voor gebruik buiten de openbare weg. LED-koplampen, -mistlampen en -knipperlichten zijn momenteel niet ECE-gehomologeerd en zijn niet bestemd voor gebruik op de openbare weg. Wanneer u LED-koplampen, -mistlampen en -knipperlichten op openbare wegen gebruikt, loopt u het risico uw rijbewijs en uw autoverzekering te verliezen en een boete te krijgen. Philips LED-verlichting is niet in alle landen beschikbaar. Neem voor meer informatie contact op met uw vertegenwoordiger van Philips.

Bron: www.philips.be/c-p/12901HPX2/x-tremeultinon-led-koplamp-auto

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2018 11:05 #175498 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic koplampen LED
De wet in Nederland is een bizar iets. Je kunt financieel gezien beter iemand doodrijden, dan kom je meestal weg met een taakstraf.
Overtreed je echter een gedocumenteerde regel dan gaat het je veel geld kosten of je recht op verzekerd zijn vervalt wat nog meer in de papieren kan lopen.
Zelf heb ik twee setjes liggen van soortgelijke leds, maar ik ga mijn geluk er niet mee uitproberen na dit gelezen te hebben.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2018 20:54 - 28-02-2018 21:06 #175513 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic koplampen LED
Ai, dus LED is verboden voor gebruik op de openbare weg...
Dan zijn er al heel veel mensen in overtreding. Om te beginnen met alle fietsers: de ene helft rijdt zonder licht en de andere helft rijdt met LED.

Wellicht een beetje flauwe conclusie, maar Nederland gaat echt aan regeltjes ten onder.
Maar er zijn toch ook zat nieuwe auto's met LED-verlichting? Misschien niet direct koplampen, maar toch zeker wel knipperlichten en achterlichten en dagrijverlichting etc. Ik neem toch aan dat dat niet verboden is?!?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
28-02-2018 22:05 #175515 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic koplampen LED
ja hoor, mijn Harley heeft een typegoedkeuring met (Amerikaanse) led verlichting; en mijn Amazon wordt nog steeds apk goedgekeurd ondanks de kilo's onderdelen zonder E/EC/ECE/CE/weetikveelwatvoorkeur er op en in mijn verzekeringspolis staat niets over uitsluiting op deze gronden en ik krijg nooit een bekeuring hiervoor en heb nog nooit een agent koplampglazen zien bekijken....
ok mannen, gewoon dingen monteren die dat doen wat ze van jou moeten doen en rijden met dat spul en maak je verder niet druk over al die regels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2018 00:36 #175524 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Wellicht een beetje flauwe conclusie, maar Nederland gaat echt aan regeltjes ten onder.
Je slaat de spijker op z'n kop.
Want achter elk regeltje kun je een boete zetten en Nederland heeft nog meer regels als het vroegere oostblok dus je bent een gevangene van de regelgeving.
Daarom voel ik me thuis op de Filippijnen doen ze niet zo moeilijk.
Goed licht is goed licht maakt niet uit hoe je het voor elkaar krijgt.
Want het kan toch niet zo zijn dat slecht licht met goed gegekeurde spullen voorrang heeft op goed licht met niet goedgekeurde spullen.
Daarom kijkt de APK alleen naar goed functioneren en dat is de hoofdzaak, dat is de veiligheid.
En niet daar moet dit papiertje bij en daar moet dat stempeltje bij, ze moeten een beetje realistisch blijven en dat is soms ver te zoeken.
Ik zou b.v. er wel voor zijn ik installeer led verlichting ik verplicht mij om naar een keuring te gaan en een aantekenig/bijlage bij het kentekenbewijs.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2018 08:23 #175542 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic koplampen LED
Helder! Dank je Lars!

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2018 17:15 #175564 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic koplampen LED
Hans, in mijn moderne auto zit ook Led. Maar dat is vanaf de fabriek zo. En daar zit dan ook een systeem in dat je bij optrekken de lichtbundel automatisch naar benden gaat. Zoiets zit ook in auto’s die xenon af fabriek hebben. Ik krijg alleen een probleem als er een lamp kapot gaat. De lampen moeten levenslang meegaan. Maar als dat niet is, zit je wel met een grote onkostenpost. Maar ze geven wel een zee aan licht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2018 10:39 #175583 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Ik denk dat we qua regelgeving er nu wel uit zijn, je moet voor jezelf de vraag stellen neem ik een verantwoord risico met het plaatsen van die lampen?
Als ik Nederland zou wonen zou ik ze gewoon plaatsen de alilampen.
Ik zou van te voren een foto nemen van het lichtbeeld van de oude lampen.
Ik zou naar mijn garage gaan en de alilampen af laten stellen.
Daarna een foto nemen van het lichtbeeld.
Met de APK zou ik naar de RDW gaan, keurt die de verlichting goed zou ik er zo ie zo mee blijven rijden tot ik een bekeuring krijg voor verlichting met geen CE merk (dus verboden verlichting).
Tegen die boete zou ik in beroep gaan en het op puntje veiligheid sturen (oude lichtbeeld tegen over nieuwe lichtbeeld).
Dat zal je waarschijnlijk niet winnen want het gaat om de CE keurmerk maar het lichtbeeld zal zeker ter sprake komen.
Als wel de verkeersveilgheid met de alilampen.
Dan zorgen dat de zaak in de openbaring komt en eventueel in een consumenten programma.
Moet je zien wat voor reactie's je gaat krijgen.
Ik weet er loopt een zaak van iemand die achter het stuur van een automatisch bestuurbaar TESLA zat te bellen.
De man vroeg nog aan de agenten slingerde ik? reed ik onbezonnen? Neen was het antwoord maar het is eenmaal de wet.
Ik ben benieuwd hoe dat die zaak afloopt, maar dit is een beetje in dezelfde trent.

Ik weet er zijn advocaten buraeu's die dit soort zaken oppakken.

Alleen wie durft? Eventueel kosten samen delen met leden die ook naar die lampen over willen gaan.

Het is maar een idee en heeft misschien kans van slagen want ook een CE organisatie moet zich redelijk opstellen en eventueel verwijzingen naar keuringsorganisatie's maken a la CAE DOT.

Want wees nu eerlijk zulke mooie en goede lampen die er nu in mijn amazone zitten zouden toch niet verboden mogen zijn.
Dit is toch duidelijk een verbetering voor de verkeersveiligheid en daar streven we toch na. (ook een RDW, ANWB en misschien nog meer organisatie)
En dat willen we toch een veilig verkeer.
En we mogen daarbij toch ook op onze portomoneau letten.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2018 11:14 #175585 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic koplampen LED
Nog even een aanvulling als je op mijn verhaaltje ingaat ben hier van bewust, laat een aantekenig maken bij je verzekeringsmaatschappij dat ze schade vergoeden bij het gebruik van deze lampen doen ze het niet dan is de keuze aan jou.
www.autoyas.com/NL/Best/290498707729190/Roan4x4

des al niet te min sta ik nog steeds achte mijn verhaal en ik zou als ik in Nederland woonde toestemming vragen aan mijn verzekerings maatschapij.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.