wat heb jij vandaag gedaan
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Van harte gefeliciteerd met jouw eigen huis!. Altijd fantastisch, die eerste start in het leven en Utrecht is een ontzettend leuke stad met die prachtige kanalen.
Bij mijn zoon (niet Cris) heb ik ook zo iets gemaakt door het frame op te bouwen van stalen L-profielen. Lassen is voor jou geen probleem. De ramen (neem gelaagd glas dan kan er niemand in een ladderzatte bui doorheen zeilen en een halsslagader openen) kan je op meerder manieren vastzetten. Gewoon kitten, dopjes op kleinere L-profielen zodat het allemaal mooi samenvalt.
In ieder geval fijne klustijd. Heb je ruimte om je P1800 onder te brengen of blijft die in Zeist?
Teun
PS er wordt bij mij voor de deur ook bronbemaling gedaan om het grondwaterpeil te laten zakken. Geen overbodige luxe, want bij een paar dagen regen kan je in onze kruipruimte een forellenkwekerij beginnen. Twee huizen verderop zitten er al scheuren in de keuken dus het begint al een beetje op Groningen te lijken.
Verder is de adapter voor de Audi-servo bijna klaar.
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Bedankt! Garageboxen zijn in Utrecht onbetaalbaar. En zolang mijn ouders nog geen huur vragen voor de stalling van de P1800 en de Amazon... begin ik er nog niet over.

De montage met dopjes heb ik getracht te googlen, maar daarmee kom ik niet verder. Iemand een link?
In de stad is de kruipruimte gelukkig droog.

- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Glas tussen twee stalen "frames" zou ik opsluiten tussen compriband, ook wel compressband genaamd.
Dus; staal hoekijzer<>band<>glas<>band<>staal hoekijzer.
Het band is zwart van kleur en doet een beetje denken aan tochtband.
Je glas is dan "ontkoppeld" van het staal, wel even langs de contouren van het glas stukjes rubber plaatsen die het glas in het platte vlak weghouden van het staal.
Als je zelf het stalen frame gaat lassen goed opletten dat de zaak niet te erg gaat trekken, anders moet je relatief dik band nemen om je on-vlakheid te compenseren.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

Groeten, Rob
Dat kenmerkt de ware liefhebber...!"Rob Baeten" schreef:
...als ik moet kiezen blijf ik toch bij de Amazon.

- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-

tja, als je je wandje ook jaren 30 wil maken dan zou ik voor stalen hoekprofiel gaan en dan de ruiten met klassieke stopverf monteren. een vakman (vind m maar

maar je kan natuurlijk ook voor een modernere oplossing kiezen...
je glas in de beweegbare delen (je deuren dus) moet volgens de woningwet sowieso veiligheidsglas zijn; maar ook voor je eigen veiligheid en die van medebewoners, kinderen, bezoekers zou ik voor die veiligheid kiezen!
Groet, Hans
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
"Rob Baeten" schreef:
En dat kom je zomaar een 2,5 ton Euries 6.3l sls Benz tegen, daar moest ik onze Amazon toch even naast zetten :lol: . Noem me maar gek maar als ik moet kiezen blijf ik toch bij de Amazon.
Groeten, Rob
tja Rob, zo zie je maar weer dat geluk niet in geld valt uit te drukken, maar een pure gevoelskwestie is. kennelijk wordt jij blijer van je GT dan van die SLS. en eerlijk gezegd kan ik me daar wel wat bij voorstellen

Groet, Hans
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-