wat heb jij vandaag gedaan

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2014 21:14 #145213 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Mijn Katterug project begint nu echt vormen aan te nemen :) Vandaag het Essen hout opgehaald voor de kap en een begin gemaakt met de kap constructie. Met een houten frame kan ik nu de positie van het buizen werk bepalen.

Vorige week de mallen voor de nieuwe geharde ramen op maat gemaakt. Het raam is namelijk 3 cm langer geworden dan het origineel, hierdoor moesten ook de rollen en de raamketting op een andere plaats komen. Alles werkt nu zoals het hoort. Voor de driehoek ruitjes heb ik de chroomranden van een Amazon zijruit aangepast, hier komen de nieuwe ruitjes weer in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
07-11-2014 21:34 #145215 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hallo Rob, wat een prachtig project, ik bewonder je durf en je smaak!

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt door je opmerking over mallen voor gehard glas, waar laat je dat maken en kunnen alle vormen of alleen vlakke ruiten gefabriceerd worden?
Twintig jaar geleden heb ik voor m'n werk eens een prototype trekker helpen bouwen en daar kwam destijds ook op maat gemaakt gehard glas in. Mallen zagen precies als jij doet en opsturen.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2014 22:01 #145218 door Rob Baeten
Bedankt Jan, is ook heel leuk om aan te werken en langzaam zien te groeien.
De ramen kunnen inderdaad alleen vlak zijn. Ik heb een bedrijf gevonden in Maasmechelen, hier net over de grens, maar Huke Basart weet ook een bedrijf in de buurt van Helmond.

Groeten, Rob

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
07-11-2014 22:08 #145220 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic wat heb jij vandaag gedaan
Aha, alleen vlak dus, goede reden om mijn combi dan maar geen top-chop te geven :lol:
Succes met je project verder, ik blijf het graag volgen.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2014 23:23 #145225 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik verzuim een beetje om dit topic bij te houden, Ik heb er een nieuwe hobby bij. eentje die ik thuis in de schuur kan beoefenen. Mijn zoon is de aanstichter.

Vorig jaar wilde mijn zoon een brommer kopen omdat hij de leeftijd bereikt had dat je op mag voor je rijbewijs. Ik denk die koopt een scooter, daar zie je al die jeugd op rijden en het liefst op blauw kenteken. Maar nee meneer wilde een Vespa citta Gilera. Een brommer die in mijn tijd erg populair was en sommige werden dik opgevoerd met 70 tot 80 CC. Een buurjongen had zo'n ding dus wij proefrijden. Hij wilde niet echt vlot starten, compressie was er bijna niet en daardoor ook erg traag en er zat veel speling in de achter brug. Dus voor 150 best veel werk te doen. We kregen de tip om op zoek te gaan naar een citta die van een meisje was geweest. die waren nooit opgevoerd en beter verzorgd.

Hierbij een impressie van de citta van mijn zoon. Hij heeft hem zelf uit elkaar gehaald ook het blok heeft hij zelf gereviseerd en weer in elkaar gezet. Toen alles gepoeder coat en gespoten was heeft hij hem in elkaar gezet.

dit was net na de aanschaf

spullen terug van de coater

Deels in elkaar, de kappen bij de achterbrug moeten er nog op.

Na wat problemen te hebben gehad met de carburateur loopt ie perfect. Hij is ligt opgevoerd. Er zit een grote achterpoelie op om snel op te trekken en een 13 / 13 carburateur voor meer benzine. Hij rijd nu met de wind mee 50 km/h.

Maar de citta van de buren bleef mij toch wel trekken nu ik zal hoe makkelijk een 2 takt eigenlijk op te voeren is en hoe simpel het sleutelen is aan een citta. Je tilt dat ding zo op de werkbank en binnen no time ligt ie uit elkaar. Dus ik naar de buurvrouw en gevraagd joh heb je de citta nog, ja hoor je mag hem hebben voor 50 euro. Dus ik dat ding gekocht en overgeschreven.

dit is hem

Maar ik wilde hem niet zo hebben als die van mijn zoon. Dus op zoek naar een ronde koplamp van een Puch. Die koop je nieuw voor nog geen 20 euro, ik heb er led verlichting in zitten welk heel goed licht geeft. Een sport stuur van een puch. Dan krijg je dit. Oja mijn zoon had hem ook een beetje kaalgeplukt.

[img

Maar ik wilde meer, een kennis vertelde mij dat een Vespa Bravo Si met vario een mooie upgrade is voor een citta gilera. Dus ik op zoek naar een Bravo. Dat viel niet mee, ik moest helemaal naar s' Gravendeel voor de juiste brommer.

Deze

[img

Mijn zoon ging wilde wel is weten hoe dat reed, dat heeft hij geweten. Vol gas ging hij ervandoor met het voorwiel los van de grond. Ding heeft een power niet te geloven. Er zit een 70 cc onder met aangepast carter tbv de carburateur. 13/13 carburateur, sportfilter, vergroot uitlaat poort. Snelle uitlaat. speciale kop. Vario die bewerkt is. Topsnelheid niet bekend maar ik verwacht dat ie 90 km/h gaat. Het voorwiel, achterbrug en blok plus achterwiel zitten zonder aanpassingen op de citta. De voorvering van de citta is redelijk slap tbv het comfort en die wilde ik stugger. Dit heb ik opgelost door de veren uit de veerpoten van de bravo te halen en die over de veerpoten van de citta te zetten. Ik moet nog een race buddyseat maken en er moeten nog lagere en stuggere achter veren op. En het achter scherm moet nog aangepast worden.

zo staat ie er nu bij

[img

de extra vering, nu nog roestig en de chromen veerpoten worden vervangen. Ik zet eerst alles over en maak hem zoals ik hem wil hebben en dan gaat alles uit elkaar. Stralen, coaten en het kunststof natlakken en rijden.

[img

Ook recent een leuk cadeau gekocht voor mijn verjaardag.

[img

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2014 23:51 #145229 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Omdat 1 foto te groot was en het forum niet aangeeft welke dat is heb ik dus niet alle foto' s kunnen plaatsen. Heerlijk, heb er eigenlijk niet veel zin in om weer alles aan te gaan passen. Kan ook niet eens want ik mis dat knopje. :evil: hoe vaak moet ik dit nog aangeven ;)

Dus dan maar zo. Ik heb ff de stukjes tekst uit mijn vorige bericht gekopieerd en opgezocht welke foto te groot was en die gelijk maar gerezised.

dit was net na de aanschaf

[img

spullen terug van de coater

[img

Deels in elkaar, de kappen bij de achter brug moeten er nog op.

[img

dit is hem

[img

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2014 23:55 #145230 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wat heb jij vandaag gedaan

"Rob Baeten" schreef:
Mijn Katterug project begint nu echt vormen aan te nemen :) Vandaag het Essen hout opgehaald voor de kap en een begin gemaakt met de kap constructie. Met een houten frame kan ik nu de positie van het buizen werk bepalen.

Bijlage niet gevonden

Wow, indrukwekkend, mooie voortgang Rob! Nu beginnen de echte cabrio uitdagingen. Zoals je weet volg ik het met veel plezier. Ik ga met name die tips voor het frame (met houten steun frame) en ramen op maat goed onthouden en kom er wellicht nog een keer bij je op terug voor meer info.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-11-2014 08:13 #145236 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic wat heb jij vandaag gedaan
Beetje off-topic (eigenlijk off-Volvo) maar wel lachen Rene! :lol:
Nog 6 jaar en die van mij is ook 16; zou me niks verbazen als we dan allebei opeens op een oude Zundapp rondracen 8-)
Gewoon lekker zo'n 3-bak hand geforceerde koeling met 3e spoelpoort, 17mm Bing, fluisterpijp en gaan! :twisted:

Groet, Hans

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-11-2014 09:48 #145237 door Rob Baeten
He Lars, bedankt voor je reactie. Misschien moet ik Rene hier toch verlaten en een eigen topic over dit project openen. Ik ben er in September 2007 mee begonnen en werk eraan als ik de tijd heb. Soms gaat het dus erg hard en dan met tijden heel langzaam door andere verplichtingen. Het zal dus geen snel topic worden maar misschien wel leuk om te volgen. Ik heb alle aanpassingen aan de deuren, de B-stijlen en het raamframe nu ook klaar, ik zou er wat foto’s van kunnen plaatsen. Zou jij dan deze post ( + reacties) en die van 12 apr 2014, 21:32 in dit nieuwe topic kunnen kopieeren.

Alvast bedankt.

Groeten, Rob

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-11-2014 09:57 #145238 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic wat heb jij vandaag gedaan
Rob, mee eens, ik was al op zoek naar het hoofdtopic (waar ik mij dan meteen op abonneer ;) )

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD