wat heb jij vandaag gedaan

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-03-2015 07:58 #149843 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ja, die jongens van de ANWB helpen ook de oudjes....met mijn '62 Amazon en 6-volts electrische installatie een aantal keren gebruik van mogen maken. Had zelfs een reserve 6-volt dynamo achterin liggen, prachtige wagen maar hij heeft wel het veld moeten ruimen en ik doe niks meer met 6-volt.....
Lucas, King of Darkness

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-03-2015 17:24 #149849 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
heb de afgelopen 15 jaar de ANWB voor de Amazon een keer of drie nodig gehad, accu/massa probleem, storing ontsteking en een gebroken achteras; in alle gevallen snel en goed geholpen dan wel gerepatrieerd; de ANWB mensen zijn blij met een klassieker want daar kunnen ze nog wat mee.... ben wel overgestapt naar de KNAC omdat de ANWB maar hulp voor twee kentekens per jaar biedt; ik heb 4 klassieker en één motorkenteken en die helpt de KNAC wel op één lidmaatschap; als je de KNAC belt komt trouwens gewoon de ANWB; voor de moderne auto's is geen hulpdienst meer nodig, die hebben hun eigen mobiliteitsprogramma's

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-03-2015 19:50 #149891 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic wat heb jij vandaag gedaan
He me ook eens verdiept in pechhulp aanbieders, de KNAC komt hier zeer goed uit.
Route Mobiel doet het niet meer, ANWB heeft wat beperkingen voor de Camper,
KNAC gewoon alles waar verzekeringnemer in rijdt, wij hebben de keus al gemaakt.

Stel niet uit, maar doe het vandaag

• Jean-Paul meijer (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-04-2015 13:06 #150299 door Jean-Paul meijer (GAST)
Beantwoord door Jean-Paul meijer (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag de bestuurders stoel van nieuwe banden en vulling voorzien. Zit wel even anders nu! Het enige wat ik niet goed voor elkaar kreeg was de mooie deuk in de zitting: de vulling was zo dik dat ik het het midden gedeelte niet meer kon bevestigen. Voor het zit comfort zal het niet zo uitmaken, maar vond het wel mooi staan...

Bijlagen:

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2015 17:33 #150302 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic wat heb jij vandaag gedaan
Een Amerikaan blij gemaakt. Zijn 142 staat al 8 maanden stil omdat het contactslot het begeven heeft, vanmorgen heb ik 2 stuks voor hem op de bus gedaan. Dat is dus weer het mooie van Nederland, eigenlijk alles is nog wel te vinden.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

• Gertjan Tillema
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-04-2015 09:54 #150403 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gisteren de Amazon weer van stal gehaald. Na zaterdag nog wat problemen gehad te hebben met een niet sluitende vlotternaald en benzine op het spruitstuk (!!) met wat zweet in de handen op pad gegaan voor de tocht van 132 km. Rit probleemloos gereden en gaande de rit weer echt genoten van het rondtuffen in een bak uit 1960. Gewoon op 6 volt en benzine van een half jaar oud.

Ik verbaas me toch over de betrouwbaarheid van die oude beestjes. Eigenlijk alles is bij mij origineel (dus ook geen 123-ontsteking, 12 volt of altenator) en naast onderhoud heb ik nog nooit onderweg problemen gehad in de vier jaar dat ik nu met de auto rijd.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-04-2015 00:33 #150489 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag lijdzaam toegezien hoe de gemeente mijn straat heeft opengebroken om nieuwe riolering aan te leggen.
De Amazon kan er nu 12 weken niet uit, maar die tijd heb ik zeker nog nodig om het Lego-doosje af te maken.
De adapter voor de Audi rem-servo is nu bijna klaar (vandaag gestart met het maken van de conus) en ik heb ook de aanpassing voor een B18/20 blok gemaakt voor de nieuwe motorstandaard.
Lekker met mijn lief spare-ribs gegeten in Domburg bij stralende zon en genoten van de zonsondergang.
Nu thuis en lekker nog espresso genoten gevolgd door een Chardonay'tje. Weekend is nog maar vier dagen weg!

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2015 15:05 #150532 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic wat heb jij vandaag gedaan
3 maanden om de riolering te leggen?? Ze nemen de tijd.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2015 17:22 #150534 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hypotheken uitgezocht, afgelopen maandag mijn eerste (jaren 30) huis gekocht in Utrecht. :)

Ik wil graag de vrij grote woonkamer (voor mijn begrip dan, is maar 35m2) splitsen in twee ruimten dmv glas in een stalen frame met openslaande deuren. Uiteraard wil ik, voor zover mogelijk, zelf klussen. Hoe zouden de ruiten vastgezet worden in het frame? Lijmen lijkt mij een beetje gevaarlijk zonder profiel. Maar hoe dan wel? Zitten hier Volvoliefhebbers die hier ook een idee over hebben? Glasdikte denk ik aan 6mm, zodat het er niet uit kegelt als iemand de deuren dicht gooit. :lol:

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-04-2015 17:33 #150535 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hallo Boele.
Bij mijn op het werk hebben we soort gelijke ramen in staal profielen maar dan in machines.
Het is eigenlijk hoeklijn waar het raam invalt en dan met een u profieltje op zijn kant op speciale dopjes vast geklemd
Heel eenvoudig om zelf te maken.
gr Jan..

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD