wat heb jij vandaag gedaan
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-08-2014 23:52 #142797
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hej luitjes, ben ik ook weer ff...
Wat heb ik vandaag gedaan... Ik heb de sleutels van ons nieuwe huisje bij de notaris opgehaald. een oude karakteristieke woning net buiten het levendige centrum van Haarlem, maar dan ook op loop afstand... en het begon al met een tegenslag... de prefab garage zou weggehaald worden maar de transporteur weigerde deze op te hijsen en nu moeten we wat anders verzinnen. Geen nood aan de man want een creatieve geest laat zich hierdoor niet in de kiem smoren, we maken van de nood een deugd en het dak van de oude garage wordt nu de verdiepingsvloer.
Dus het volgende probleem, ik had in ons tuintje een boompje staan en die moest er uit... zie het bericht hier boven, Rob kwam helpen met zijn net gereviseerde/gerepareerde kettingtakel om het boompje te vellen... wat is dat ding handig zeg. Morgen weer verder met graven, slopen, en vernieuwen en repareren...
Grtz... Ruud
Wat heb ik vandaag gedaan... Ik heb de sleutels van ons nieuwe huisje bij de notaris opgehaald. een oude karakteristieke woning net buiten het levendige centrum van Haarlem, maar dan ook op loop afstand... en het begon al met een tegenslag... de prefab garage zou weggehaald worden maar de transporteur weigerde deze op te hijsen en nu moeten we wat anders verzinnen. Geen nood aan de man want een creatieve geest laat zich hierdoor niet in de kiem smoren, we maken van de nood een deugd en het dak van de oude garage wordt nu de verdiepingsvloer.
Dus het volgende probleem, ik had in ons tuintje een boompje staan en die moest er uit... zie het bericht hier boven, Rob kwam helpen met zijn net gereviseerde/gerepareerde kettingtakel om het boompje te vellen... wat is dat ding handig zeg. Morgen weer verder met graven, slopen, en vernieuwen en repareren...
Grtz... Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-08-2014 20:13 #142952
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic wat heb jij vandaag gedaan
Beste Ruud,
Van harte gefeliciteerd met dit fraaie oud-Hollandse huis in een prachtige stad waar ik zelf vijf jaar heb doorgebracht!
Geen huis, maar wel groot feest, want ik ben gisteren de extreem trotse (derde) eigenaar van een nauwelijks gebruikte Myford Suoer7 geworden zodat ik voortaan lekker in mijn garage de kleinere karweitjes kan doen.
Teun
Van harte gefeliciteerd met dit fraaie oud-Hollandse huis in een prachtige stad waar ik zelf vijf jaar heb doorgebracht!
Geen huis, maar wel groot feest, want ik ben gisteren de extreem trotse (derde) eigenaar van een nauwelijks gebruikte Myford Suoer7 geworden zodat ik voortaan lekker in mijn garage de kleinere karweitjes kan doen.
Teun
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-08-2014 20:31 #142954
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic wat heb jij vandaag gedaan
Jummie! Je zou haast klusjes gaan verzinnen om er maar mee te mogen knoeien...
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-08-2014 21:53 #142958
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag een Vespa Bravo gekocht met vario aandrijving. De vario aandrijving, wielen en differentieel en blok met electrische ontsteking daar ging het mij om. Dit alles zet ik over op mijn cita gilera icm een zeer snel blok en schijf remmen op voor en achter wiel wordt dit een heerlijke cafe racer in het klein en op kenteken. Nu zorgen dat ik niet op mijn bek ga en of gesnapt wordt door de cops.
Mijn zoon heeft een cita gilera uit 1987 gerestaureerd en door hem ben ik een beetje aangestoken.
Mijn zoon heeft een cita gilera uit 1987 gerestaureerd en door hem ben ik een beetje aangestoken.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-08-2014 22:10 #142959
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic wat heb jij vandaag gedaan
Haha :lol: we zien de foto's graag verschijnen!
Groet, Hans
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-08-2014 22:11 #143050
door Teun van Popta
Genietend van onze vacantie kwamen wij vanmiddag door een klein dorpje in Duitsland waar ik op dit heerlijke uitzicht stootte.
Wat zijn onze auto's toch fantastisch!
Teun
Wat zijn onze auto's toch fantastisch!
Teun
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
31-08-2014 08:55 #143053
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic wat heb jij vandaag gedaan
Wat je zegt, ze zijn en blijven echt fantastisch om naar te kijken.
Ik durf er zelfs aan toe te voegen,; ongeacht de staat.
Bij mij in de wijk staat er eentje die wat TLC nodig heeft maar ik fiets er graag een stukje voor om om hem gewoon even te zien.
PS wat een juweeltje van een draaibank zeg!Heel veel plezier er mee, je zou hem voor de looks haast in de woonkamer zetten
Ik durf er zelfs aan toe te voegen,; ongeacht de staat.
Bij mij in de wijk staat er eentje die wat TLC nodig heeft maar ik fiets er graag een stukje voor om om hem gewoon even te zien.
PS wat een juweeltje van een draaibank zeg!Heel veel plezier er mee, je zou hem voor de looks haast in de woonkamer zetten

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-08-2014 15:39 #143059
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic wat heb jij vandaag gedaan
Stel niet uit, maar doe het vandaag
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-08-2014 17:40 #143068
door Teun van Popta
Ziet er uit alsof ie net van de band is gerold! Zeer fraai!
@ jan: de Myford was een lang gekoesterde droom. De Amazon slokt, nu ze de voltooiing nadert, niet meer zo veel geld op en deze Super7 ging voor een luttel bedrag over de toonbank en dat terwijl ik pas de derde eigenaar ben en het ding. In identeel gebruikt is. Je kunt er niet alles mee maar voor 90% van mijn doeleinden is het letterlijk een super apparaat
Teun
@ jan: de Myford was een lang gekoesterde droom. De Amazon slokt, nu ze de voltooiing nadert, niet meer zo veel geld op en deze Super7 ging voor een luttel bedrag over de toonbank en dat terwijl ik pas de derde eigenaar ben en het ding. In identeel gebruikt is. Je kunt er niet alles mee maar voor 90% van mijn doeleinden is het letterlijk een super apparaat
Teun
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-09-2014 18:47 #143119
door Teun van Popta
Vannacht in Garmisch Partenkirchen gelogeerd. Geen oude V's gezien. Bij een kiosk een Auto Markt Klassik gekocht. Stond een artikel in over een Portugees die een Amazon over een periode van 13 jaar gerestaureerd heeft en onder andere voor een nieuw gemaakt wormtandwiel van het stuurhuis een slordige €3000 heeft betaald. Ik denk dat je dan de verkeerde vrienden hebt.
Gek trouwens dat het daar niet goed gaat met de economie als dit soort dingen er mogelijk zijn.
Zit nu in Meran op een terrasje met een glas witte wijn, heerlijke zon en de Amazon Haynes manual op schoot. Je kunt nooit genoeg weten en mijn vrouw is ook een blij als ik een keer niet onder een auto lig.
Teun
Gek trouwens dat het daar niet goed gaat met de economie als dit soort dingen er mogelijk zijn.
Zit nu in Meran op een terrasje met een glas witte wijn, heerlijke zon en de Amazon Haynes manual op schoot. Je kunt nooit genoeg weten en mijn vrouw is ook een blij als ik een keer niet onder een auto lig.
Teun