APK plicht eraf
- Arthur Maandag
-
- Afwezig
- Nieuw lid
-
Blijkbaar beschikt de FEHAC inderdaad over een concept van iets wat de vervolgfase gaat worden van een ingezet wetgevingstraject.
Conclusie is ook wat mij betreft dat de FEHAC te snel conclusies heeft getrokken en ook ten onrechte heeft gezegd dat de RDW nu aan zet is. De RDW zal moeten wachten tot het Besluit Voertuigen door de wetgever is aangepast.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum-lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
zie mijn antwoord aan Lars; het concept wijzing regelingen heeft de Fehac naar jou gestuurd; nu de wet is aangenomen, moet de minister de regeling ondertekenen en invoeren, publiceren in de staatscourant met een ingangsdatum en dan dient de RDW de regeling uit te voeren.
Volgens mij zijn we eruit. En nu afwachten wat de invoeringsdatum wordt.
Gr. Cor.
- Lars Rengersen
-
- Platinum-lid
-
Het is dus de vraag “wanneer” en niet “of” maar dat het er al door is is te voorbarig.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ed van der Zee
-
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Joop van Putten
-
- Platinum-lid
-
Ik blijf mijn Amazon hoe dan ook een keer in de 2 jaar laten keuren. Voor die paar tientjes wil ik geen ellende.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Chris Caenen
-
- Elite-lid
-
- Ed van der Zee
-
- Platinum-lid
-
Zorg voor steunpunten per regio en/of stad, maak hier een lijst van en dan kan de VKV faciliteren door de bruggen en monteurs in te huren.
Jullie zijn welkom in Doesburg, ik sta open voor plannen van de Regio Oost of leden in de omgeving.
ed@sbka.nl
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Arnold de Groot
-
- Platinum-lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Het voordeel ten opzichte van de verplichte APK is dat hij specifieker kan zijn en dat komt de veiligheid weer ten goede. En eventueel een lijst met adressen waar je de controle kan laten doen. Al of niet in combinatie met sleuteldagen. Uit eerdere reacties kreeg ik de indruk dat het bestuur bang is om een VolvoKV APK te ontwikkelen i.v.m. de mogelijke aansprakelijkheid. Door alleen een controle te organiseren kun je dat voorkomen.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
- John Haazen
- Junior Lid
-
- Hans Hendriks
-
- Senior lid
-
Maar nu het dan (bijna) zover is dat die plicht vervalt, lees ik bijna alleen weerstand, onbegrip en verontwaardiging hieromtrent.
PV444 - 1955