APK plicht eraf

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
03-01-2018 00:38 - 03-01-2018 00:39 #174274 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic APK plicht eraf
Fehac nieuwsbrief 31-12-2017
VN
VolvoKV Fehac Nieuwsbrief



Gisteren, 23:01
U
Fehac nieuwsbrief 31 december 2017
FehacNieuwsHeader

Eindejaarsnieuwsbrief 2017
Citaat uit de Fehac nieuwsbrief:

fehac
20171231 01APK
De aangekondigde vrijstelling voor voertuigen ouder dan 50 jaar (DET) gaat nog niet in. U moet uw voertuig (vanaf 1960) gewoon blijven keuren totdat de vrijstelling in gaat.
Op dit moment is nog niet duidelijk wanneer de vrijstelling in gaat omdat het wetsvoorstel nog niet door de Tweede Kamer is goedgekeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2018 15:39 #174343 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic APK plicht eraf
Dan blijf ik nog effe hopen dat de keurplicht blijft. En daarmee ook de goede reputatie van de Nederlandse oldtimer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-01-2018 15:37 #174442 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic APK plicht eraf
Half december is het vernieuwde voorstel voor landbouwvoertuigen ingediend, dus ik ga ervan uit dat dan ook de apk plicht voor oldtimers hierin meeloopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2018 15:44 #174443 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic APK plicht eraf

Ronald schreef : Half december is het vernieuwde voorstel voor landbouwvoertuigen ingediend, dus ik ga ervan uit dat dan ook de apk plicht voor oldtimers hierin meeloopt.

Dit klopt maar helaas kan het nog even duren voordat het vernieuwde voorstel goedgekeurd wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2018 12:19 #176000 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic APK plicht eraf
Veranderingen APK regels vanaf 1 mei 2018
Vanaf 1 mei 2018 gaat er iets veranderen. Melanie Schultz van de VVD heeft besloten dat auto’s die meer kilometers maken ook vaker een keuring moeten laten doen. De regels zoals hierboven blijven ongewijzigd tot dat de auto de magische kilometerstand van 160.000 km of meer heeft bereikt. Vanaf dan dient de auto jaarlijks gekeurd te worden.

Oldtimers gebouwd voor 1 januari 1960 waren voorheen vrijgesteld van de APK plicht. Vanaf 1 mei 2018 worden alle voertuigen ouder dan 50 jaar vrijgesteld van de APK plicht. De tweejaarlijkse APK plicht voor auto’s die ouder dan 30 zijn, blijft zoals die is.

Wat vinden jullie van deze nieuwe APK regels? Is het een manier om extra omzet te genereren of draagt het daadwerkelijk bij aan de veiligheid in het Nederlandse wagenpark? Ik ben zelf van mening dat het daadwerkelijk een steentje bijdraagt aan de veiligheid. Ik zie in Nederland nog te vaak auto’s rijden met duidelijke gebreken…

blog.allsecur.nl/autorijden/nieuwe-apk-regels-in-aantocht/

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24-03-2018 12:30 #176001 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic APK plicht eraf
ongetwijfeld ten overvloede, maar er is per 1 mei nog niets veranderd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2018 12:47 #176002 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic APK plicht eraf
Jammer is er nog hoop?

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2018 12:57 #176003 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic APK plicht eraf

S. Simon schreef : Veranderingen APK regels vanaf 1 mei 2018
Vanaf 1 mei 2018 gaat er iets veranderen. Melanie Schultz van de VVD heeft besloten dat auto’s die meer kilometers maken ook vaker een keuring moeten laten doen. De regels zoals hierboven blijven ongewijzigd tot dat de auto de magische kilometerstand van 160.000 km of meer heeft bereikt. Vanaf dan dient de auto jaarlijks gekeurd te worden.

Oldtimers gebouwd voor 1 januari 1960 waren voorheen vrijgesteld van de APK plicht. Vanaf 1 mei 2018 worden alle voertuigen ouder dan 50 jaar vrijgesteld van de APK plicht. De tweejaarlijkse APK plicht voor auto’s die ouder dan 30 zijn, blijft zoals die is.

Wat vinden jullie van deze nieuwe APK regels? Is het een manier om extra omzet te genereren of draagt het daadwerkelijk bij aan de veiligheid in het Nederlandse wagenpark? Ik ben zelf van mening dat het daadwerkelijk een steentje bijdraagt aan de veiligheid. Ik zie in Nederland nog te vaak auto’s rijden met duidelijke gebreken…

blog.allsecur.nl/autorijden/nieuwe-apk-regels-in-aantocht/


Dit is een verwarrend artikel. Ze schrijven het alsof de veranderingen al definitief zijn maar zo ver ik weet is die nog helemaal niet het geval.

Ik heb overigens zelf niks tegen apk. Ik ben alleen een auto aan het restaureren waarvan de apk op 4 april verloopt. Ik hoop dat de auto in juni af is. Zodoende moet ik het kenteken schorsen. Deze nieuwe regel zou mij daarom wel goed uitkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2018 13:10 #176004 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic APK plicht eraf
Zoiets heb ik ook ik kan de auto dan makkelijker een poos in het buitenland stallen en opknappen. Als er dan vertraging is moet ik niet heen en weer voor apk.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2018 14:39 #176005 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic APK plicht eraf
Wat kost nou schorsen jongens €22 ofzo. Is nog geen eurootje per dag wat je eventueel meer kwijt bent. Vind trouwens zo ie zo dat hele apk vrije plan niks. De grens had gewoon bij 1960 moeten blijven. En ook die regel trek ik in twijfel. Over 6 jaar is mijn opel admiral apk vrij. Is een auto waar je dagelijks honderden km’s mee kan rijd als het moet. En dan geen apk plicht meer en ik doe niks meer aan mijn onderhoud. Gaat een tijdje goed tot ik door mijn rem trap omdat deze geen onderhoud hebben gehad, en dan .................. ja van mevr Schulz hoefde er geen apk meer op, dus.

Van de week was het nog bij RTL 4 op het nieuws de oldtimer van 40+ is weer in opmars. Als die regel van apk vrij erdoor komt dan kun je er vergif op innemen dat je weer een klasse broodrijders krijgt die hier van willen profiteren, want tja je rijd op gas dus voor 50 cent per liter, mrb vrij en geen apk dus doorrijden tot je een ongeluk krijgt of dat hij zelf ermee kapt en door zijn hoeven zakt. Ga vanaf dit moment ff 50 jaar terug en kijk dan is welk type auto er dan rijd. Dat zijn allemaal grote bakken zoals opel, volvo, Mercedes, fords, Citroën noem maar op. Stuk voor stuk merken die heel goed mee kunnen met het verkeer ook bij slecht weer. En dan rijden er zo weer duizenden 50+ers rond. En als de grens dus elk jaar word verschoven worden dat er steeds meer want de auto’s werden toen ook steeds beter en luxer. Tot er veel te veel zijn en er weer een geiten wollen sokken figuur zegt dit moeten we inbannen want er rijden weer veel teveel oldtimers op de Nederlandse wegen en dat is vervuilend bla bla bla. En voor je het weet zit je weer met het verhaal Weekers zoals in 2012 en 2013 en hoor je iedereen weer piepen als de leeftijds grens word opgerekt.

Ik heb er geen probleem mee om mijn oldtimer elk jaar te laten keuren. Ik vind dat als jij je met je oldtimer op de weg begeeft tussen al het andere verkeer dat je gewoon verplicht word om dit te doen met een apk goedgekeurde auto. Het zou een hele interessante rechtszaak worden als ik word aangereden door iemand die in een apk vrije oldtimer rijd en totaal geen onderhoud pleegt aan zijn oldtimer. Wie ga ik aanklagen, de staat of de bestuurder.

Onderstaand filmpje is wel heel extreem maar dit gebeurde dus vroeger. Vandaar dat de apk dus in het leven is geroepen. En mensen ook al rij je een paar honderd km per jaar in je oldtimer of helemaal niet ook dan gaan bepaalde zaken van je auto gewoon achteruit zonder dat je het ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.