APK plicht eraf

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
08-12-2017 12:49 #173738 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic APK plicht eraf
Cor,
Goed punt, ik zat meer te denken aan een niet formele keuring zoals ook wordt gedaan op bijvoorbeeld de sleuteldagen, daar kun je zelf met hulp/ begeleiding je auto controleren. Het probleem van de Kwikfits en Euromasters is dat ze weinig weten van klassiekkers. Ik heb mijn 1800 voor de APK een keer naar mijn gewone garage gebracht en uiteindelijk kreeg ik de boodschap dat ze het toch niet konden. Te weinig kennis van specifieke zaken.
Het belangrijkste blijft het bewust zijn bij de leden mbt de veiligheid. Iedereen is natuurlijk zelf verantwoordelijk maar hulp en technische steun vanuit de VolvoKV draagt bij aan het veilig rijden met onze klassiekers.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
08-12-2017 13:52 #173740 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic APK plicht eraf
Hoi Arnold, het gaat mij er natuurlijk niet om gelijk te krijgen. Alhoewel technisch geschoold, heb ik zelf de fijne kneepjes van het onderhoud van onze autos in de praktijk bij een volvo garage in de jaren 70 geleerd. De theorie leren de monteurs nu nog wel, maar in hun praktijk komt het te weinig voor. Het onderhoud, als je echt de voorschriften van Volvo volgt, is gewoon een dag werk. Maar als je dat dan ook zorgvuldig doet-en dat is echt mijn ervaring na oldtimer rijden sinds 1975- komt je auto glansrijk door elke keuring.

Maar ik heb wel gemakkelijk praten; ik heb de kennis en alle benodigde gereedschappen en inmiddels gepensioneerd, alle tijd.

Daarom geef ik bij tijd en wijle een eendaagse workshop 1 op 1 met de eigen auto om de fijne kneepjes van het vak over te dragen.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 09:25 #173785 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic APK plicht eraf
Ik ben momenteel bezig met de restauratie van een combi van 1967. De APK hiervan verloopt op 4 april 2018. Ik hoop dat de auto dan af is maar waarschijnlijk wordt het Mei of Juni. Dit betekend dat ik de auto moet schorsen anders krijg ik een boete. Het zou voor mij fijn uitkomen als de nieuwe regeling op 1 januari 2018 in gaat maar ik acht die kans klein.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 13:52 #173794 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic APK plicht eraf
Zo duur is een schorsing niet hoor, kost dacht ik €22 voor een heel jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 17:02 #173797 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic APK plicht eraf
De eerste 2 maand na afloop van de APK-keuring volgt er nog geen automatische boete, je mag in deze periode niet met de auto rijden, maar dat zal ook niet de bedoeling zijn. Mischien is deze tijd net genoeg voor jou. Zie ook de site van de RDW.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-12-2017 17:35 #173798 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic APK plicht eraf

René Minnebo schreef : Zo duur is een schorsing niet hoor, kost dacht ik €22 voor een heel jaar.


En dat haal je dan ook weer terug op besparing van de verzekering. Zonder schorsing moet je altijd verzekerd zijn, anders krijg je ook een automatische boete.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-12-2017 20:37 #173803 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic APK plicht eraf
besparing op verzekering?.....ook al ben je aan het restaureren en is de auto geschorst dan heeft het object een bepaalde waarde en die zou ik toch maar verzekeren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 20:52 #173804 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic APK plicht eraf
Dat is een mogelijkheid, maar is het mogelijk om je auto(s) net als de rest van het gereedschap in de werkplaats te verzekeren als inboedel. Wat ook een leidraad zou kunnen zijn is een recent taxatie rapport. Of om tussentijds een taxatie rapport op te laten maken. Al met al kost een auto hobby gewoon geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
17-12-2017 18:01 - 17-12-2017 18:03 #173904 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic APK plicht eraf
Van belang is de laatste zin van het citaat! {Fehac)

""Niet alleen kenteken maar ook APK
Op 14 december werd in het Algemeen Overleg Wegverkeer en Verkeersveiligheid een brief van voormalig minister van Infrastructuur en Milieu, mevrouw Schultz van Haegen besproken. In die brief kondigt de minister aan dat zij van plan is het in december 2016 verworpen wetsvoorstel kentekening (land)bouwvoertuigen opnieuw in te dienen bij de Tweede Kamer. In de brief motiveert het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (zoals het nu heet), waarom er gekozen wordt voor invoering van kentekens voor alle (land)bouwvoertuigen in lijn met het oorspronkelijke wetsvoorstel. De FEHAC onderschrijft, samen met de andere organisaties, de conclusie van de toenmalige minister volledig, dat alleen met het oorspronkelijke wetsvoorstel effectief voldaan kan worden aan APK-plicht voor landbouwtrekkers én de aangenomen moties inzake snelheidsverhoging en toegang tot wegen voor (land)bouwvoertuigen. Voor de FEHAC is het ook belangrijk dat de APK voor (land)bouwvoertuigen er gauw komt, omdat die gekoppeld is aan de vrijstelling voor 50+ oldtimers. ""

Bovenstaande is een citaat uit de Nieuwsbrief van 15-12-17 van de Fehac.
En nu maar hopen dat het Wetsvoorstel snel wordt ingediend en wordt aangenomen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2017 13:10 #174117 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic APK plicht eraf
Ik heb gelezen dat nieuwe wetsvoorstellen alleen op 1 januari of 1 juli in kunnen gaan. Ik heb echter ook gelezen dat de Europese Unie aan heeft gegeven dat de 50 jaar regeling voor 1 mei 2018 actief moet zijn. Weet iemand hier meer vanaf?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.