APK plicht eraf

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
08-07-2020 22:42 #189236 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic APK plicht eraf
Dat is mooi Lars! Nog even en ik kan weer rijden met 2 van mijn auto's wanneer ik daar zin in heb zonder me druk te hoeven maken over de APK datum. Beide auto's zijn in goede staat, alleen door de verhuizing en gebrek aan eigen garage opgeslagen. Overigens is de wet geldig zodra hij in de staatscourant gepubliseerd is, wat niet wat er gebeurd als de RDW zijn zaakjes niet op orde heeft.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2020 23:09 #189237 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic APK plicht eraf
Als je auto nu een valide APK heeft dan kun je zonder je druk te maken rondrijden. Je drukmaken over de APK datum vind ik onzin. Zet het in je agenda, ook straks als je auto niet meer APK-plichtig is.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2020 01:26 #189238 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic APK plicht eraf
Als je alleen naar je auto gaat kijken wanneer hij gekeurt moet worden ben je meestal te laat.
Het is een kwestie van goed onderhoud en dingen geregeld checken.
En Volvo heeft uitstekende sheck lijsten als het op onderhoud aankomt.
En daarmee is een keuring overbodig, het is zaken serieus aanpakkenen en bijhouden.

Hou denk je dat ik dat hier doe (Filippijnen) geen ANWB en alleen elk jaar een smoketest.
Nu dan wil je wel dat je auto in orde is en dan is onderhoud essenecieel in dit geval.

Als je alleen maar naar de wet gaat kijken die zegt elke twee/een jaar een keuring ben je voor mij al een gevaar op de weg.
Want als je alleen rond de keuringsdatum naar je auto gaat kijken dan doe je niet veel aan onderhoud.


m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
09-07-2020 09:02 #189239 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic APK plicht eraf
Joop, jij mag het onzin vinden je druk te maken over een apk datum, als zeevarende van beroep en 4 oldtimers in de schuur vind ik het geheel niet erg als de apk van die auto's afgeschaft wordt. Als ik thuis ben onderhoud ik de auto's zoals het moet, op een project auto na zijn ze gewoon in goede technische staat.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2020 19:22 #189248 door Henk van Uijthoven
Beantwoord door Henk van Uijthoven in topic APK plicht eraf
Dinsdag steekproef gehad op een mitsubishi fuso,tijdens het keuren gehad over de volvoclub en de reacties die ik daarop kreeg over het afschaffen van de apk voor 50 jaar en ouder.(ben er dus niet voor)hij vertelde jaren terug een P1800 bij de rdw gekeurd,wagen aan de buiten kant erg mooi maar onder de wagen was nogwat mis,klant was al foto’s aan het maken voor het volvoblad.klant was erg verontwaardigd dat de rdw zijn volvo afkeurde.je kunt je voertuig nu inorde hebben maar de apk zorgt er voor dat dit ook blijft.wie heeft er thuis een remmenbank(wij er trouwens nog een over iemand interesse) en hoe controleer je de dpeling van de fusee en andere draaipunten ? Groeten henk amazon 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2020 00:28 #189253 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic APK plicht eraf
Beste Henk een remmenbank mis ik hier en die is hier ook niet.
Gelukkig kan je hier niet hard rijden en als ik rem gaat de auto nog steeds rechtdoor daar moet ik het mee doen.
Fuse en stuurkogels test ik met de hand en een koevoet dat is het enige wat ik heb.
Maar doordat ik dit doe heb ik laats wel een versleten spoorstang ondekt en deze verangen voor een exemplaar wat ik nog had liggen.
Reserve gelijk weer aangevuld met een nieuwe stang.
De achterbrug en het middenlager heb ik een paar maanden terug allemaal van nieuwe rubbers voorzien.

M.a.w een Volvo is zo moeilijk niet, eenvoudige techniek die je eenvoudig kunt testen en onderhouden.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2020 08:53 - 10-07-2020 08:56 #189254 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic APK plicht eraf
Mijn vertrouwen in de APK was gekelderd na aankoop van deze prachtige spachtelauto "met nog ruim anderhalf jaar APK".
Dit was gewoon een levensgevaarlijke wagen, misschien gekeurd door een dronken keurmeester?
Op veiligheid mag je niet besparen, dit is een eigen verantwoordelijkheid
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2020 00:09 #189258 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic APK plicht eraf
Dikke tectiel is meestal verdacht.
Ik heb bij mij de laatste keer ook veel moeten herstellen maar ik heb de auto al 12 jaar in mijn bezit.
En wat mag rot zijn en hoeveel % moet nog goed zijn?
Daar zijn maten voor en misschien daarop is deze auto door de keuring gekomen.
Een foto reportage van de restauratie is meestal een goed basis om een klasieker te kopen.
Ik kan maar een ding aanraden heel de bodum kaalmaken en hestellen daar waar nodig, heb ik de laatste keer ook gedaan.
Dan zie je pas wat er werkelijk aan de hand is.


m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2020 08:30 #189259 door Henk van Uijthoven
Beantwoord door Henk van Uijthoven in topic APK plicht eraf
Controle van fusee’s en draaipunten. Als je een put of een brug hebt Bij het te controlen wiel een flink stuk hout voor en achter de band leggen.daarna de auto krachtig heen en weer bewegen.alle spelingen worden dan zichtbaar. Henk amazon 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2020 00:25 #189270 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic APK plicht eraf
Ik heb geen put of brug, maar op de grond en die is de Filippijnen niet koud, is het ook te doen anders had ik de defecte steurstang niet ondekt alleen je moet er de wielen afhalen om het goed te doen en zien.

m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.