- Berichten: 319
APK plicht eraf
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Het is een kwestie van goed onderhoud en dingen geregeld checken.
En Volvo heeft uitstekende sheck lijsten als het op onderhoud aankomt.
En daarmee is een keuring overbodig, het is zaken serieus aanpakkenen en bijhouden.
Hou denk je dat ik dat hier doe (Filippijnen) geen ANWB en alleen elk jaar een smoketest.
Nu dan wil je wel dat je auto in orde is en dan is onderhoud essenecieel in dit geval.
Als je alleen maar naar de wet gaat kijken die zegt elke twee/een jaar een keuring ben je voor mij al een gevaar op de weg.
Want als je alleen rond de keuringsdatum naar je auto gaat kijken dan doe je niet veel aan onderhoud.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Henk van Uijthoven
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 15
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Gelukkig kan je hier niet hard rijden en als ik rem gaat de auto nog steeds rechtdoor daar moet ik het mee doen.
Fuse en stuurkogels test ik met de hand en een koevoet dat is het enige wat ik heb.
Maar doordat ik dit doe heb ik laats wel een versleten spoorstang ondekt en deze verangen voor een exemplaar wat ik nog had liggen.
Reserve gelijk weer aangevuld met een nieuwe stang.
De achterbrug en het middenlager heb ik een paar maanden terug allemaal van nieuwe rubbers voorzien.
M.a.w een Volvo is zo moeilijk niet, eenvoudige techniek die je eenvoudig kunt testen en onderhouden.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Dit was gewoon een levensgevaarlijke wagen, misschien gekeurd door een dronken keurmeester?
Op veiligheid mag je niet besparen, dit is een eigen verantwoordelijkheid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Ik heb bij mij de laatste keer ook veel moeten herstellen maar ik heb de auto al 12 jaar in mijn bezit.
En wat mag rot zijn en hoeveel % moet nog goed zijn?
Daar zijn maten voor en misschien daarop is deze auto door de keuring gekomen.
Een foto reportage van de restauratie is meestal een goed basis om een klasieker te kopen.
Ik kan maar een ding aanraden heel de bodum kaalmaken en hestellen daar waar nodig, heb ik de laatste keer ook gedaan.
Dan zie je pas wat er werkelijk aan de hand is.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Henk van Uijthoven
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 15
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.