Wegenbelasting

Lees meer
04-09-2014 17:59 #143198 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Wegenbelasting
Hebben jullie de nieuwste voorstellen voor oldtimers al gelezen? stond in de volkskrant van 4-9-2014

Met ingang van dit jaar zijn er nog maar 2 catogorieen personenauto's vrijgesteld van wegenbelasting
a) auto's die voor 1974 op een nederlands kenteken zijn gesteld
b) auto's die hoogstens 50 gram co2 per kilo uitstoten (elect auto's en sommige hybrides)

De MRB vrijstelling voor b) vervalt in 2016

Dit is net als de vorige regeling beter voor het milieu, toen gingen de diesels allemaal naar africa, maar daar geld het milieu niet." öns " straatje is schoon. Hoe kan je zo kortzichtig zijn.

Bij de vorige regeling was volgens de rekenkamer een opbrengst van 120 milj. uiteindelijk werd het 35 milj. Was er niet genoeg gewaarschuwd dat dit zou gebeuren? Hoe kan je zo blind en doof zijn, moet je waarschijnlijk voor gestudeerd hebben.

Waarom kan iedereen dit soort dingen op zijn klompen aanvoelen alleen in Den Haag snappen ze het niet.

Als ik op mijn werk dit soort reken fouten maak is het bedrijf failliet en ik op straat, als je in Den Haag zit kan je hierna de volgende grote blunder gaan maken. Het is toch ook raar dat elke aanbesteding die er gedaan word altijd hoger uitvalt, ook hier kan je als bedrijf niet mee werken. Weet je wat we luisteren alleen naar iemand die het voordelig voor ons (regering) maakt en daarna zien we het wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 20:10 #143201 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Wegenbelasting
Als dat waar is en door gaat dan hebben dus alle import-oldtimers een probleem :o
Maar, er wordt gesproken over "met ingang van dit jaar" dus volgens mij heeft de volkskrant de huidige regeling wat slordig geinterpreteerd :roll:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 20:35 #143204 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting

"René Ruiter" schreef:
Hebben jullie de nieuwste voorstellen voor oldtimers al gelezen? stond in de volkskrant van 4-9-2014

Heb je een linkje naar dat artikel, of een bron die ze gebruiken?
Lijkt me namelijk nogal onwaarschijnlijk omdat NOS meldt:

"NOS" schreef:
De belastingplannen van het kabinet voor autobezitters voor de komende jaren worden op Prinsjesdag bekend.

Of de plannen van Prinsjesdag moeten nu al uitgelekt zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2014 09:48 #143228 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wegenbelasting

"Hans Latenstein" schreef:
Als dat waar is en door gaat dan hebben dus alle import-oldtimers een probleem :o
Maar, er wordt gesproken over "met ingang van dit jaar" dus volgens mij heeft de volkskrant de huidige regeling wat slordig geinterpreteerd :roll:


Als dit door gaat...pffff niet alleen die oldtimers die al op kenteken staan maar ook die wagen die nu gerestaureerd worden en nog voor een kenteken moeten gaan. Dit is dus echt de definitieve nekslag voor het rijdend erfgoed, geweldig die goed betaalde jokers in Den Haag :cry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2014 13:16 #143234 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Wegenbelasting

Hebben jullie de nieuwste voorstellen voor oldtimers al gelezen? stond in de volkskrant van 4-9-2014

Met ingang van dit jaar zijn er nog maar 2 catogorieen personenauto's vrijgesteld van wegenbelasting
a) auto's die voor 1974 op een nederlands kenteken zijn gesteld
b) auto's die hoogstens 50 gram co2 per kilo uitstoten (elect auto's en sommige hybrides)


a) dus tot 31-12-73 is goed en daarna niet meer. Vreemd toch uitgangs punt is 1974 dus tot 31-12. Ik heb voor de Admiral een brief gekregen dat deze vrijgesteld is van wegenbelasting.

b)Dat hele co2 gebeuren is een wassen neus. De fabrieken sjoemelen met de auto;s van heb ik jou daar. Ze worden helemaal kaal geplukt, staan op slicks met maximale banden spanning, rijden op de ideale testbaan hun rondje en staan in de showroom met een verbruik van 1 op 27 nou haal daar maar 25% vanaf zoals vandaag op het nieuws was want je wordt genept bij het leven. Geef mij maar mijn oldtimer op gas maar ook net zo milieu vriendelijk als een hybride,gratis in de MRB, verzekering goedkoop en goedkope brandstof, rij een grote ruime stationwagen of een luxe sedan met 6 cill uit 1974.

Ik zie het wel, voor mij geen reden om ze in de verkoop te doen ik wil toch wel mijn hobby uitoefenen. Maar voor de sector is dit weer een klap in het gezicht als dit doorgaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2014 22:30 #143241 door Goossen Foppen
Beantwoord door Goossen Foppen in topic Wegenbelasting

"Lars Rengersen" schreef:

"René Ruiter" schreef:
Hebben jullie de nieuwste voorstellen voor oldtimers al gelezen? stond in de volkskrant van 4-9-2014

Heb je een linkje naar dat artikel, of een bron die ze gebruiken?
Lijkt me namelijk nogal onwaarschijnlijk omdat NOS meldt:

"NOS" schreef:
De belastingplannen van het kabinet voor autobezitters voor de komende jaren worden op Prinsjesdag bekend.

Of de plannen van Prinsjesdag moeten nu al uitgelekt zijn.


Volgens mij gaat het hier om een fout in het bericht. In de tekst gaat het over de huidige vrijstellingscategorieën. Hierbij de tekst zoals ik die gevonden heb op
www.profnews.nl/1030964/nederlan ... e-prikkels

Er zijn tegenwoordig nog maar twee categorieën personenauto`s vrijgesteld van wegenbelasting, namelijk auto`s die voor 1974 op een Nederlands kenteken zijn gesteld en auto`s die maximaal 50 gram CO2 per kilo uitstoten. Deze laatste categorie raakt deze vrijstelling in 2016 weer kwijt.

De uitleg is onjuist omdat de vrijstelling geld voor auto's van voor 1974, dus van 40 jaar en ouder. Dat is heel iets anders dan auto's die voor 1974 op een Nederlands kenteken zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog een keer aan die regel gemorreld gaat worden, maar je weet het natuurlijk maar nooit :shock: ;)

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2014 00:07 #143243 door 13938-dummy
Beantwoord door 13938-dummy in topic Wegenbelasting
Ik ben het me je eens Goossen, ik denk ook dat het een denk/schrijffout is van de schrijver.
Wel een gevaarlijk foutje dan, want het kan ze in Den Haag nog weleens op ideeën brengen. :evil:
Als het namelijk echt zo zou zijn, dan hadden we er veel eerder over moeten horen.
Anyway, dinsdag maar even afwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2014 08:38 #143245 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wegenbelasting
weinig prof dus, dat nieuws.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2014 10:39 #143337 door 13938-dummy
Beantwoord door 13938-dummy in topic Wegenbelasting
Ik maakte zelf ook een denk/schrijffout, want ik bedoelde natuurlijk de derde dinsdag in september. Anyway.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2015 19:13 #148665 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Wegenbelasting
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meerdere volvorijders hetzelfde hebben gedaan als dat ik heb gedaan.
Ik heb mijn 244GLE van '79 (benzine) vorig jaar in de overgangsregeling gehad.
December de auto netjes gestald. ;)
Maar ik heb hem jan, feb en mrt uit de regeling gehaald en netjes belasting betaald (€169)
En vanaf 1 april doe ik hem wederom in de regeling (€120)
Vandaag de 244 weer aangemeld.
Geen probleem met wederom aanmelden.
Zo kun je het gehele jaar rijden buiten december om. :D
Er zullen altijd wel personen zijn die €169 veel geld vinden,
maar een dag niet in een volvo gereden is en dag niet geleefd :D

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.