Wegenbelasting

Lees meer
18-12-2013 16:22 #135179 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Wegenbelasting
Je stem komt dan zeker niet bij de grootste partij terecht. Het is enkel de grootste partij die het meestel voordeel heeft van je blanco-stem ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 16:51 #135181 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wegenbelasting
Oke Pieter, maar dat komt toch bijna op hetzelfde neer? :o
Trouwens: "In Spanje bestaat sinds 2010 de politieke partij Blanco Zetels die proteststemmen naar zich toe wil trekken en onvrede zichtbaar wil maken door de zetels onbezet te laten die deze partij verovert. Men hoopt daarmee tevens druk uit te oefenen op de politiek in Spanje om tot een ander kiesstelsel te komen." Ook een idee voor hier? beter dan totale anarchie denk ik!!
En @Ben: dat was toch Buurman Baasje die dat tegen Pino zei??? :lol: Oud-sesamstraatfan.....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 18:59 #135191 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Wegenbelasting
Mag ik met lof voor Lars stemmen?
Hij heeft alles de hele tijd gevolgd en wat hij gevonden heeft voor ons beschikbaar gesteld!
Werd alles maar zo duidelijk gepresenteerd.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 19:15 #135192 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wegenbelasting
Absoluut mee eens! Hulde!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 19:19 #135193 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Wegenbelasting
Lars ik wil je ook bedanken voor alle info die je ons hebt verstrekt.
Respect voor de manier waarop je het laatste nieuws hebt gekregen en met ons hebt gedeeld.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2013 15:23 #135220 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Wegenbelasting
Allerierst wil ich Lars bedanke veur zien betrokkenheid en het gooie werk wat he vezatte het.

Ik vrees dat er in de nabije toekomst wel weer een verandering komt ten nadele van de klassieke auto bezitter, want dhr Weekers heeft last van een voortdurend geldgebrek.

Wij kunnen als we de rekening Motorrijtuigenbelasting ontvagen een bezwaarschrift indienen vergezeld van een verzoek uitstel van betaling totdat er op het bezwaarschrift is beslist, vervolgens indien het bezwaar niet gehonoreerd wordt Rupsje Nooit Genoeg trakteren op een beroepschrift eveneens gevolgd door een verzoek om uitstel van betaling totdat er op het beroepschrift beslist is.
De rekening motorrijtuigenbelasting dient wel direct betaald te worden, dit om een administratieve boete te voorkomen.

Deze actie kost slechts een paar postzegels en bezorgt de tolgaarders een hoop kommer en kwel, met name werk.

En uiteraard moeten wij het initiatief van de club Vrijstelling Oldtimer ondersteunen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-12-2013 16:00 #135222 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Wegenbelasting

"Lex Janssen" schreef:

Deze actie kost slechts een paar postzegels en bezorgt de tolgaarders een hoop kommer en kwel, met name werk.


klinkt spannend, maar het zal die belastingmensen een worst wezen, ze werken gewoon hun uren en krijgen gewoon betaald en de computer verwerkt alles toch wel en stuurt de standaard brief wel terug; gaat natuurlijk wat meer geld kosten, en wie denk je wie dat gaat betalen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-12-2013 16:18 #135223 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Wegenbelasting

"Lex Janssen" schreef:


En uiteraard moeten wij het initiatief van de club Vrijstelling Oldtimer ondersteunen.


daar zou ik eerst nog eens even over nadenken; ik was indertijd "slachtoffer" van de grijs kenteken regeling; en laat ik eerlijk zijn ik heb jaren de belasting op die manier ontweken en kon er eigenlijk best wel begrip voor opbrengen dat er aan dat oneigenlijke gebruik een eind kwam. Er was toen ook een of andere stichting die nog jaren is doorgegaan met procederen tegen de staat . Zonder enig effect. Ik heb er een paar tientjes aan gedoneerd en dat was het dan.

Ben bang dat dit een zelfde verhaal wordt. Elk jaar wordt er weer gevraagd te doneren en de advokaat vindt het prima, hij krijgt zijn centen wel voor het trekken aan een dood paard. Grootste risico vind ik overigens dat het gedram van van Embden en zijn discipelen wel eens een geheel onverwacht en ongewenst effect kan hebben. De politiek zou het wel eens zo zat kunnen worden dat de hele mrb vrijstelling overboord wordt gekieperd en dan zijn we met z'n allen fors de sjaak....

Nu zien wij Nederlanders graag het glas half leeg; probeer af en toe ook eens een glas half vol te zien. In dit geval was het startpunt het voornemen van de regering om de volledige vrijstelling voor klassiekers te cancellen. Stand van zaken nu is dat de 40 plussers belastingvrij blijven, de youngtimers tegen een acceptabel en aangepast bedrag kunnen blijven doorrijden en de dieselbenzen grotendeels verdwijnen. Is dat nou zo moeilijk te accepteren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2013 19:18 #135230 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Wegenbelasting
Ik ben het helemaal eens met Pieter Singelenberg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2013 20:21 #135234 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Dank mensen!
Moet zeggen dat ik inmiddels wel een beetje politiek moe ben ;)

Maar deel de mening dat de huidige regeling (voor mij persoonlijk) prima is. Het had slechter kunnen aflopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.