Wegenbelasting

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2013 23:34 #135122 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Wegenbelasting
zal wel toeval zijn maar de enige auto's die ik de moeite waard vond waren ouder dan 40 jaar ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2013 23:38 #135123 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
;) Dat vond de VVD in het debat in de Eerste Kamer ook ( zie update ) en gebruikt het protest zelfs als bewijs dat de huidige regeling z'n doel voorbij schiet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 08:16 #135131 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wegenbelasting
"zal wel toeval zijn maar de enige auto's die ik de moeite waard vond waren ouder dan 40 jaar" Dat is bij mij ook zo, maar dat bewijst natuurlijk niet dat de regeling zoals hij gold niet goed was. Over 15-20 jaar zijn er erg weinig auto's over die tegen die tijd door de volgende generatie zo bekeken worden als onze klassiekers nu .
Bovendien zijn er echt veel enthousiasten met grote amerikanen, Land Rovers en diesel-personen wagens (maar ook zeldzame auto's als mijn 780) die ze vertroeteld hebben en ze binnenkort nauwelijks meer kunnen handhaven of gebruiken. Ik heb al eerder gezegd: als je misbruik had willen voorkomen hadden ze veel eerder kunnen ingrijpen en met veel betere maatregelen.
We kunnen hier wel uit de hoogte gaan doen omdat onze auto's ouder dan 40 jaar zijn, maar mijn eerste 142 was 7 jaar oud toen ik hem kocht. Mijn zoons rijden nu ook al vele, vele jaren zo'n ding.... :P .

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 08:17 #135132 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Wegenbelasting
zo zie je maar weer hoe een demonstratie ook tegen je kan werken.
wat een klassieker is, is een rekbaar begrip: voor de één is een auto uit 1985 gewoon een oude auto, terwijl dat voor iemand die zelf in dat jaar geboren is misschien wel eens heel anders kan aanvoelen.
het gaat meer om de wispelturigheid van onze regering, de vorige regeling is nog niet geheel doorgevoerd of de volgende regeling ligt alweer op de stoep. als het zo doorgaat dan komen de 40+ klassiekers misschien ook nog wel aan de beurt :(

gisteren hebben ze 't gewoon verkeerd aangepakt, ze hadden gewoon een Kranprie van 't Binnenhof moeten organiseren zoals mijn gewaardeerde stadsgenoten F. Jacobse en T. van Es op 1-1-1989 al deden:



meesterlijk, 25 jaar oud en nog steeds actueel :D

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 01:32 #135166 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Zojuist is het Belastingplan 2014 aangenomen in de Eerste Kamer en is de motie van de PVV verworpen en dus is de nieuwe regeling een feit. Voor de meeste van onze auto's wellicht geen impact, maar voor veel anderen denk ik wel.
Zie blogpost: Nieuwe oldtimer regeling is door de Eerste Kamer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 09:47 - 18-12-2013 10:07 #135167 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wegenbelasting
Mooie samen vatting en tevens een slotwoord Lars, het doek is gevallen. Heel erg voor al die liefhebbers die nu voor extra kosten komen te staan of erger nog, hun hobby moeten opgeven. Sterkte ook voor de merken handelaren, ook voor hun is dit geen goed begin voor 2014.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 10:06 #135168 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wegenbelasting
Garageboxen en andere stallingen worden vanaf volgende winter gewild!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 11:33 #135170 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Wegenbelasting
Dit blijft hier niet bij de politici zullen niet rusten dat deze nieuwe regeling ook aangepast wordt, met andere woorden afgeschaft, let op.

Het wordt steeds meer duidelijk dat de burger steeds meer uitwijk mogelijkheden gaat zoeken om voordelig auto te rijden, met alle gevolgen van dien.
De wegenbelastingtarieven en brandstofprijzen in Nederland zijn de hoogste in heel Europa
De burger is tot het maximale belast, zie het record aantal faillementen en schuldsaneringsregelingen.

De huidige politieke elite is doof en blind voor welk argument dan ook en denken alleen aan hun eigen belang, dus ik zet een groot vraagteken op het stemformulier tijdens de komende verkiezingen van de gemeenteraad en hoop dat veel andere kiezers dit ook zullen doen.

Rede voor dit standpunt is dat de politieke ambtsdragers geen flauw benul en ook geen interesse hebben voor het wel en wee van de mensen die zij vertegenwoordigen, ik durf zelfs te beweren dat het hun geen zier interesseert.

Redenen om bovenstaand aan te nemen zijn:
Affaire gedeputeerde verwikkeld in corruptie schandaal en inmiddels veroordeeld tot 3 jaar cel, dit speelde in Noord Holland, de avonturen van de burgemeester in Maastricht, een partijlid dat in de kas van zijn politieke partij graait, dit is slechts een bloemlezing en vermoedelijk een topje van de ijsberg.
De kosten om deze affaires te regelen worden uiteraard afgewenteld op de burger, die toch geen verweer heeft en dit maar heeft te accepteren

Het enigste middel is om een luid en duidelijk protest te laten horen en kiezers te overtuigen niet meer op deze partijen die deze figuren afvaardigen te stemmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ben Ekeler (GAST)
  • Ben Ekeler (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2013 14:19 #135177 door Ben Ekeler (GAST)
Beantwoord door Ben Ekeler (GAST) in topic Wegenbelasting
Revolutie ! ;)

Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 16:16 #135178 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wegenbelasting
Als je blanco stemt, komt je stem volgens mij bij de grootste partij terecht........en die hebben.....juist!

Je moet gewoon stemmen op de partij die volgens jou het meest wil wat jij wil. Alleen zijn er meestal belangrijker dingen dan de wegenbelasting voor oudere auto's en dus stem je waarschijnlijk op een partij die mede-verantwoordelijk is of het niet belangrijk genoeg vindt om er een groot probbleem van te maken.. Dat heet tegenwoordig democratie. Dat die in de praktijk al heel lang niet klopt verkondig ik al heel lang, maar ik zie ook geen alternatief, behalve een stop op het aantal partijen in de tweede kamer. Het is op deze manier de hele tijd handje klap tussen principes en praktische bezwaren. Op het genante af meestal en bijna permanent een middengebeuren...

(Tot zover uw politiek medewerker :lol: die niet eens meer in Nederland verblijft.. 8-) ).

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.