- Berichten: 1253
Versnelling/koppeling probleem
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
Een beetje WD40 op de kogel aan het einde van de kabel helpt daarbij natuurlijk ook.
LET WEL OP!! Als alle bouten uit je vliegwielhuis op de ene na al verwijderd zijn zal intrappen van de koppeling er voor zorgen dat die ene bout scheef wordt belast en mogelijkneen oor van je vliegwielhuis breken. Beter dus om 180 graden verder ook even een bout terug te plaatsen.
Wat die laatste vastzittende bout betreft; soms kan je met een platte ringsleutel wel net de hoek halen die nodig is de bout te bereiken.
Mvg Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Succes, Cor
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Kuizenga (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 123
Wat betreft de bouten van het vliegwielhuis. Ik bedoelde dat ik deze alvast even een klein slagje heb gedraaid (niet helemaal al verwijderd). Het leken mij nogal vast zittende bouten vandaar.
Wat betreft de 'laatste' vast zittende bout, ga ik maar eens op zoek naar een ratel, of platte ringsleutel om te kijken of ik deze ook alvast iets los kan krijgen.
Bedankt weer voor de reacties
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Kuizenga (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 123
Tot nu toe leek allemaal redelijk soepel te gaan alles los gemaakt, cardanas los, bouten koppelingshuis los, koppelingskabel los bedrading los, alleen zit ik weer met een probleem.
Volgens mij heb ik alle bouten van het koppelingshuis los. Cardanas zit niet meer in de wegen zou dus naar achteren kunnen worden geschoven alleen krijg ik dit voor geen mogelijkheid voor elkaar, geen beweging in te krijgen.
Zit en blijft strak aan elkaar zitten:
Ben hier nu al een tijdje mee bezig geweest en kan het probleem niet vinden ben aan het overwegen om alles maar weer vast te draaien en maar naar een specialist te gaan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Heb je meer zicht op de zaak.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
succes Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Dan kan de motor en bak wat verder achterover en heb je wat meer grip, flink rommelen, nog een keer, iets kapot maken, koffie en ... dan schiet hij los.
Bedenk dat je over het vliegwiel heen moet en e.e.a. gaat gemakkelijker als de motor wat achterover ligt en dan heb je meer ruimte om hem naar achteren te schuiven en iets minder kans dat de bovenkant vast loopt tegen de paravan
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.