APK plicht eraf

Meer
28-03-2018 20:39 #176097 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic APK plicht eraf

S. Simon schreef :

Ronald schreef : Artikel is wel van juni 2015.......

Bedankt voor de oplettendheid; ik zal voortaan beter op de datum letten.

Ik was na jou post ff de draad kwijt maar ff een blz terug en nu zie ik waar het hem in zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Jan van Bochove
  • Jan van  Bochove's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • '66 combi
Meer
06-04-2019 13:41 - 06-04-2019 13:42 #182736 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic APK plicht eraf
Zonder in te gaan op de wenselijkheid van APK-vrijstelling zie ik tot mijn verbazing dat er wèl vergaderd en besloten is rondom snelle tractoren maar lees ik nergens over de oldtimer-vrijstelling.

www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019...e-landbouwvoertuigen

Reden van verbazing; er is steeds geschreven dat genoemde vrijstelling samen met de tractoren behandeld zou worden.

Iemand een idee of dat van de baan is?

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Laatst bewerkt 06-04-2019 13:42 doorJan van Bochove.

Meer
06-04-2019 21:22 #182742 door René Minnebo
Ik hoor er niks meer over, anders had het in de nieuwsbrief van de fehac ook wel ter sprake gekomen. Lijkt wel een stille dood gestorven te zijn. Maar moet je dit nou echt wel willen, ik ben er geen voorstander van. Ik vind zelfs dat ook de echte oldtimers een verplichte periodieke keuring moeten ondergaan. En dan niet om de 2 jaar maar maak er 3 of 4 van.

Meer
07-04-2019 09:21 #182746 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic APK plicht eraf
Eens met René, juist auto's die niet elke dag gebruikt worden kunnen gebreken vertonen en als je auto goed is, is een officiële bevestiging toch geen probleem? IK vind het wel zo veilig.

Meer
25-05-2019 16:29 #183534 door Hans Hendriks
Beantwoord door Hans Hendriks in topic APK plicht eraf
Met verbazing lees ik dat er mensen zijn die vinden dat de APK-plicht voor oldtimers aangescherpt, of ingevoerd zou moeten worden. Daar begrijp ik echt helemaal niets van. Nederlanders zijn over het algemeen allergisch voor dit soort opgelegde verplichting.
Invoering van zo’n apk leidt er volgens mij alleen maar toe dat de gemiddelde oldtimereigenaar voor zijn onderhoud alleen maar afgaat op die apk-kering. Dat is natuurlijk het slechtste wat je kunt doen. Een oldtimer heeft veel frequenter onderhoud nodig over het algemeen. Die mensen die roepen dat een oldtimer die 100k per jaar rijdt, die apk nodig heeft, vind ik echt de grootste onzin. Iemand die 100k per jaar rijdt, hoort niet in een oldtimer misschien. Maar zo iemand moet gewoon regulier onderhoud plegen, in plaats van de apk maar af te wachten.

PV444 - 1955, P221 - 1968

Meer
25-05-2019 20:08 #183536 door René Minnebo

Hans Hendriks schreef : Met verbazing lees ik dat er mensen zijn die vinden dat de APK-plicht voor oldtimers aangescherpt, of ingevoerd zou moeten worden. Daar begrijp ik echt helemaal niets van. Nederlanders zijn over het algemeen allergisch voor dit soort opgelegde verplichting.
Invoering van zo’n apk leidt er volgens mij alleen maar toe dat de gemiddelde oldtimereigenaar voor zijn onderhoud alleen maar afgaat op die apk-kering. Dat is natuurlijk het slechtste wat je kunt doen. Een oldtimer heeft veel frequenter onderhoud nodig over het algemeen. Die mensen die roepen dat een oldtimer die 100k per jaar rijdt, die apk nodig heeft, vind ik echt de grootste onzin. Iemand die 100k per jaar rijdt, hoort niet in een oldtimer misschien. Maar zo iemand moet gewoon regulier onderhoud plegen, in plaats van de apk maar af te wachten.

100K per jaar met een oldtimer rijden komt neer op 273,97 km per dag. Dat is een beetje overdreven. 50K is al veel. Waar ik op doelde was dat als de APK plicht komt te vervallen men voor een net APK vrije auto gaan. Er vervolgens geen reet aan onderhoud aan plegen maar wel deelnemen aan het verkeer omdat het zo goedkoop rijd.