- Berichten: 1
Sjongejonge
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Volgens mij zijn er zat mensen met constructieve gedachten.
Misschien een vast topic van maken met als naam "hoe kan het beter ? "
Of dingen overgenomen worden is punt twee dan natuurlijk maar ik denk dat het aanboren van de ideeën van 400 vaste forumbezoekers interessante tips kan opleveren ter verbetering/verjonging/vernieuwing,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
- Berichten: 16
En dat kán je interpreteren als dat het vervallen van het inschrijfgeld meer leden over de streep trekt.
Maar dat is natuurlijk wel érg kort door de bocht.
Ik kan me wel vinden in Mathy's reken sommetje, hoewel dat een schatting blijft denk ik dat het dicht bij de waarheid ligt. Net als het rekensommetje schetst, is het inschrijfgeld verwaarloosbaar voor de verenigingskas, en makkelijk terug verdiend wanneer er werkelijk meer leden aanmelden.
Ook wat Wytse zegt snijdt hout. Mocht er data beschikbaar zijn, dan kan je hier veel informatie uit halen. Dan kun je mogelijk ook de keuze onderbouwen van het wel/niet afschaffen van inschrijfgeld.
Je kan het natuurlijk ook gewoon een jaar proberen.
Ik heb geen idee van de orde van grootte van de geldstromen binnen de vereniging, maar geloof niet dat echt een wezenlijke impact zal hebben op het budget.
Maar stel het idee faalt compleet, dan haal je er 0 extra leden mee binnen. (geloof niet dat je er ooit minder leden mee binnen haalt)
Dan kost het maximaal "gemiddeld aantal nieuwe leden per jaar" x €15,- = ??? (min de 14 die je er op de VKB bij kreeg

Kun je na een jaar het aantal nieuwe leden vergelijken met de jaren ervoor....
Of je kiest een kortere periode, bv half jaar....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Het begon namelijk mnet de constatering dat er wel erg veel 404-tijes worden gegenereerd. En dat de link naar de webmaster ergens in de verre polder verdwijnt. En dat je, zelfs al ben je lid, regelmatig te zien krijgt dat je een pagina oproept die niet voor jou is bestemd omdat je geen lid bent. En dan denkt een zinnig mens: "Leuk, die Volvovereniging, bovendien het geld volledig waard. Alleen die 404-tjes en andere klunzige meldingen, op zulke momenten krijg ik spijt van het betaald hebben van het inschrijfgeld..."

Wanneer een open source CMS (Content Management System) als Drupal , maar het had ook Joomla kunnen zijn of WordPress (brrrr...) juist is ontworpen en juist is geconfigureerd, mogen de bovengenoemde makkes nooit voorkomen. Tenzij er één klein foutje is gemaakt bij de installatie van een nieuwe module, kwestie van het toetsenbord even laten ratelen en het is verholpen.
En het sterke van Drupal is dat je, wanneer het eenmaal goed draait, alleen onderhoudskosten hebt. Zoals het bijwerken van de versie en nog een paar zaken. De eigenaar van de site kan de content zelf onderhouden, daarvoor zijn de gereedschappen aanwezig, o.a. voor het plaatsen van teksten en illustraties of logotjes en het openen van nieuwe menu-items. Dus de websitebouwer hioeft er, wanneer deze het werk goed heeft gedaan, nauwelijks meer iets aan te doen. Dus de keuze voor Drupal was wel degelijk goed.
Wanneer je in je baksteen het stuur goed vasthoudt, maar naar rechts draait wanneer je naar links moet, dan gebeurt er wat wij hier met de website zien gebeuren. Niet dodelijk maar wel onprettig (een baksteen is namelijk sterker dan een boompje.) Ben je het met het laatste niet eens, dan kun je jezelf beter in een Japanse asfaltneuker verplaatsen, waarvan de zuigers niet op en neer gaan maar alleen maar trillen en die je normaal gesproken om de vijf jaar vervangt. Drupal is ook een baksteen.
Op zich behoeven de kosten van een website niet hoog te zijn, ongeveer 15 - 20% van de kosten van het bouwen. Omdat er veel modules vrijelijk door websitebouwers beschikbaar worden gesteld kan iedere sitebouwer hiervan mee profiteren en dalen de kosten voor de klant, en is er weinig programmeer werk nodig. gewoon het open source principe.
Daarom begrijpen wij (mijn collega, Saabrijder, en ik, beide Photonmagazine.eu) niet waarom die 404-tjes en andere grappen niet al lang zijn verholpen. Wordt bij ons een dergelijke fout geconstateerd dan is dit uiterlijk de volgende dag verbeterd. En dit terwijl er bij ons maar één man achter de knoppen zit. Een man die tegerlijkertijd ook nog achter de knoppen zit van 60 a 70 andere websites, uiteraard ook Drupal. Van de plaatselijke Chinees tot musea toe.
En ook het gekloot met http en https is erg vreemd, TLS protocollen herkennen welke versie (kort door de bocht, met s of zonder s) kan worden gebruikt. Dan verschijnt er automagisch, net zoals bij de banken, https in je adresbalk, hoef je niets voor te doen.
De wijze van onderhoud doet denken aan dat van een ervaren Trabantmonteur die een geblazen Volvoblok met AC, automatische bak, kat, getunede chip en andere toeters en bellen moet servicen. Daar komt ook geen donder van terecht.
Goed, genoeg hier over. Maar wel wil ik het hebben over het inschrijfgeld. Je kunt natuurlijk vinden dat je het inschrijfgeld moet handhaven. Maar je kunt een nieuw lid een korting geven op het lidmaatschap. Ter waarde van het inschrijfgeld. Dat vertel je hem niet en hangt het ook niet aan de grote klok. Een nieuw lid betaalt dus alleen het lidmaatschap en heeft ongezien die korting, en het inschrijfgeld blijft ongezien gehandhaafd. Tja, kwestie van er anders tegenaan kijken.

Wanneer je er heel serieus naar kijkt kun je de volgende vraag stellen. Wat wordt er van het inschrijfgeld betaald? De inkt van de pen waarmee je het nieuwe lid inschrijft? De toetsaanslagen? Wat krijgt het nieuwe lid er voor terug en welke verenigingskosten worden er mee gedekt? Ik vergis mij heel sterk wanneer ik het antwoord niet ken, grinnik.
Overigens, bij een andere, hele grote vereniging waar ik kaderlid ben wil men meer mensen bereiken. Door de interne communicatie te versterken. Dat moet dan leden opleveren. Misschien wel een forum, toegankelijk voor alle leden.
Nu heb ik ooit tegen mijn zus, toen zij op huwbare leeftijd was gekomen, gezegd dat ze nooit een echtgenoot moet gaan zoeken in een nonnenklooster. Ik heb dus aan deze vereniging voorgesteld om het forum openbaar te maken, maar uitsluitend aan de leden toe te staan vragen te stellen of discussies te beginnen. De niet-leden mogen dan meelezen. Overigens geen nieuw idee, bij het garageforum van AMT, maar ook op andere fora, wordt hetzelfde gedaan.
Het voordeel is dat je, wanneer de SEO goed wordt gedaan, de zoekmachines faciliteert en jouw club hoog in de zoekresutaten komt. Hetgeen met onze vereniging ook het geval is. Maar hoe meer er wordt geplaatst, hoe beter het resultaat. Een eigen forum heeft een serieuze uitstraling en juist in deze tijd is dit soort externe communicatie een rechtstreeks, kosteloos en effectief onderdeel van een PR strategie. Want bedenk maar eens, waar ga je kijken wanneer je een probleem hebt? Op ons forum maar zeker ook op het internet.
Ik meen te hebben begrepen dat niet iedereen binnen onze vereniging van het nut van een website of forum is overtuigd. Daarin hebben deze lieden volledig gelijk, tenminste, in de Middeleeuwen klopte het volledig. Tegenwoordig, nu zelfs onze bijna antieke bakstenen digitaal gedreven zijn, is het internet een belangrijke factor geworden. Het is niet voor niets dat de bladen met meer dan 50% zijn ingekrompen (gegevens PriceWaterhouse Coopers) en dat de advertentiewereld na 1990 vrijwel geheel is weggevaagd. Dat is de wereld van nu. En daarom moet onze website vlekkeloos functioneren en als belangrijke factor worden gezien voor de ledenwerving. Leden haal je niet alleen uit de groep verstokte Volvorijders. Die haal je ook bij de trendvolgers die in een oudere wagen willen rijden. Deze groep, daarin begrepen de groep die het misschien nog niet beseft hoe leuk een Volvo is, kun je enthousiast maken voor het rijden met zo'n wagen en daarom ook rijp malen voor het lidmaatschap van onze vereniging..
En nu maar weer aan het werk. Een mens heeft het maar druk met van alles...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
En toch ken ik OneShoe als een van de grotere en betere in Drupal gespecialiseerde bedrijven in Nederland. Mijn verwachting is, dat we met deze site dan ook nog relatief veel maatwerk, halve migraties en oeroude versies van Drupal hebben: het feit dat af en toe de complete opmaak van de pagina wijzigt als je een linkje op deze site volgt, bewijst dat ook.De wijze van onderhoud doet denken aan dat van een ervaren Trabantmonteur die een geblazen Volvoblok met AC, automatische bak, kat, getunede chip en andere toeters en bellen moet servicen. Daar komt ook geen donder van terecht.
Ik ben bang, dat er om het echt goed te krijgen aanzienlijk meer inspanning nodig is dan wat Jur hierboven beschrijft, en dat dat ook aanzienlijk meer is dan binnen het verenigingsbudget past bij een bedrijf als OneShoe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Voor je inschrijfgeld krijg je onder andere een kennismakingspakket. Wat dat precies inhoud weet ik even niet uit het hoofd.
En wie lid wordt op de VKB, die spaart niet alleen het inschrijfgeld, maar ook de contributie voor de rest van het jaar. Lid ben je altijd van januari t/m december. Tenzij je dus lid wordt op de VKB, dan ben je lid vanaf de VKB t/m december van het jaar erna. Dik 15 maanden dus.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Mogelijk heeft hij meegelezen en komt er een reactie van de kant van het bestuur, we wachten af.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
In de ALV worden alle zaken vastgesteld die leidraad voor het bestuur zijn.
Inschrijfkosten worden eenmalig geheven bij toetreden als nieuw lid om onkosten van inschrijven, het toezenden van het welkomstpakket te dekken.
Deze kosten zijn goedgekeurd door de ALV.
Wijziging danwel aanpassen hiervan dient dan ook in de ALV te worden besproken en afgestemd.
Aangaande het forum is het bestuur bezig te bezien of op andere, goedkopere en doeltreffender wijze het forum kan worden aangestuurd.
U zult begrijpen dat dit nogal wat werk tot gevolg heeft.
Ook hierover moet de ALV beslissen.
U ziet dat wat u bezig houdt, ook het bestuur bezig houdt.
We zijn voornemens als we zover zijn, de verbetering(gen) aan de ALV kenbaar te maken.
Met vriendelijke groeten Henk Huisman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.