Sjongejonge

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2018 04:40 #1450172 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Voor die 4,50 per maand lid
Voor die 4,50 per maand lid zijn Is het mij wel waard om lid te zijn.
Ben het met wytze eens waarom hij lid is. Sta er zelf ook zo in.
Er zijn toch mensen die vanalles organiseren en zaken als dit forum in leven houden. Komt niet zomaar uit de hemel vallen.
Voor sleuteldagen hoef ik geen lid te zijn, doe alles thuis maar wil carlo Gemert niet missen. Altijd leuk.

Maar, Noppen heeft mijns inziens wel gelijk met zn punten.
Ik zou niet een niet lid eenvoudig uit kunnen leggen wat het ook precies inhoud.
Als je alleen moet bestaan als vereniging van mensen die lid worden vanwege het gevoel van betrokkenheid dan krijg je in 2018 Denk ik minder leden dan in 1999. Inherent aan de maatschappij.
Noppen, ik weet wel dat jij zeker wel betrokken bent hier, niet dat je me fout begrijpt.
Qua kennis heeft het voor de meeste wel een meerwaarde om lid te zijn.
Voor jou Noppen Is situatie anders, jij hebt alle kennis al in huis.
Denk dat ik in mn mts schoolboeken meer over de jetronics vind dan hier maar daarvoor zijn er ook weer andere weetjes hier op de ledensectie.

Als ik nu de communicatie tussen Mathy en ton weer lees komt wel eens een twijfel op om hiervan lid te willen zijn maar er zijn juist gelukkig veel leuke dingen hier.
Overal Is wel gesteggel dus hier ook wel eens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-10-2018 12:00 #1450183 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Dat "gevoel" om lid te worden
Dat "gevoel" om lid te worden is natuurlijk prachtig.
En dat zal voor de vaste gasten ook wel de reden zijn.

Maar een dergelijke site kost geld, en ik denk dat er soms wat zakelijker gedacht mag worden. Er zijn natuurlijk legio mensen welke een baksteen kopen puur uit praktisch oogpunt, en niet uit voorliefde. ik was er zelf net zo één!

Een nieuwe eigenaar, of beginnend sleutelaar komt hier vooral voor informatie. Die heeft dat "gevoel" niet, of nóg niet.
Die wil je graag als vereniging aan je kunnen binden, en als betalend lid binnenhalen om het voortbestaan van de vereniging te waarborgen.

Om een vereniging als deze in de lucht te houden gaat het nou eenmaal om glasharde pegels; geen leden = geen geld = geen vereniging. Hoeveel verenigingen zijn er wel niet die er op die manier aan ten onder zijn gegaan?

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2018 12:13 #1450184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inschrijfgeld
Ik ben na jaren alleen gebruiker te zijn geweest een poosje geleden ook lid geworden met dezelfde reden als Wytze. Ik vind het een prettiger idee om ook financiëel wat bij te dragen aan het in stand houden van de vereniging en de website waar ik al veel aan heb gehad. De verdere meerwaarde van lidmaatschap is voor mij persoonlijk niet zo groot. Aan die extra documentatie waar je ineens toegang toe hebt, heb ik nog niet zoveel aan gehad; veel is tegenwoordig ook al vrij beschikbaar op het internet (buitenlandse clubs).
Ik moet wel toegeven dat juist door die drempel van het inschrijfgeld ik het inschrijven lange tijd steeds voor mij uit heb geschoven.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2018 14:41 #1450185 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik vind het een goed idee om
Ik vind het een goed idee om die eenmalige kosten te laten vervallen, als die een echte drempel vormen om lid te worden. Tenzij het bestuur natuurlijk goed kan uitleggen waaraan ze besteed worden.
Als we dat willen wijzigen, zal dat als voorstel ingebracht moeten worden op de ALV: ik zal even onderzoeken hoe dat moet en dan de koe bij de horens vatten.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2018 20:48 #1450189 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

Als we iedereen zouden laten zien wat ze missen, bijvoorbeeld door wel de links te laten zien, maar de pagina's waar naar wordt gelinkt zouden blokkeren, dan zouden zich daar ook mensen aan storen. "Waarom laten jullie dat zien, terwijl we er niet bij kunnen?"

groetjes

Mathy

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2018 22:05 #1450191 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De eenmalige kosten zijn 15
De eenmalige kosten zijn 15 euro. Eerder constateerden we dat er niet genoeg geld is om de site te laten functioneren zoals we dat willen. Dan is het m.i. niet direct logisch om bijdragen van leden te verminderen.
De vraag is natuurlijk of die 15 euro echt een barriere zijn om lid te worden. Ik kan me dat moeilijk voorstellen en verwacht ook dat dat steeds minder een barriere wordt.
De bakstenen zijn namelijk langzamerhand geen goedkope auto’s meer maar echte liefhebbersauto’s. En dat drijft de kosten voor het berijden van de bakstenen op.
En als je die liefhebber bent zal, denk ik, die 15 piek (zeg maar net geen 10 liter benzine) niet een onoverkomelijk bezwaar hoeven zijn.

En als we een beter functionerend forum willen, dan is een contributieverhoging logischerwijs onvermijdelijk. Een ALV-onderwerp dus, dacht ik zo althans.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2018 23:35 #1450192 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Psychologie
Hallo Lex

Vanaf 2019 betalen we 55 euro per jaar. Wie dan dus lid wil worden, moet 70 euro ophoesten. Dat is een aardig bedrag. Voor wie een goedbetaalde baan heeft zal het geen probleem zijn, maar wie wat minder verdient zou best wel eens moeten slikken als ie ziet dat ie 70 euro moet overhandigen. Dat heeft niks te maken met wat je eventueel ook nog met dat geld kunt doen (of niet) op Volvo gebied, maar met het idee dat het lid worden van een club je 70 euro kost. En dat is, ongeacht wat je ervoor terug krijgt, best een aardig bedrag.

Even een rekenvoorbeeld:

Stel dat we per jaar 22 nieuwe leden erbij krijgen. Dan leveren die 22 x 15 = 330 euro per jaar extra op. Als ik me niet vergis hebben we iets van 400 leden momenteel. Da's dus 400 x 55 euro = 22.000 euro inkomsten per jaar. Daarmee vergeleken is die 330 euro een schijntje. Daar staat tegenover dat we maar zes nieuwe leden nodig hebben, om aan die zelfde 330 euro te komen. Dus als het afschaffen van dat inschrijfgeld ervoor zorgt dat we 29 leden erbij krijgen i.p.v. 22, dan hebben we geld verdiend.

groetjes

Mathy

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2018 03:09 #1450194 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik zou waarschijnlijk geen 70
Ik zou waarschijnlijk geen 70 euro betalen om lid te worden als ik niet echt ruim genoeg erbij zou zitten.
Lex, ik Denk dat je voor jezelf.spreekt maar jij bent al lid.
Die 15 euro drempel is ook een gevoels en princiepe drempel.
Ik betaal bv ook geen 2,50 euro voor een mars om te eten.
Laag bedrag maar het klopt gevoelsmatig niet.
5 euro per maand voor verenigingsbijdrage Is ok maar hoger niet voor mij.
En hier moeten starters juist meer betalen.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2018 13:04 #1450199 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar,
Even een vraag naar aanleiding van die rekensom Mathy, hebben we enig idee hoeveel forumgebruikers we hebben naast de geschatte 400 verenigingsleden?

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2018 16:38 #1450202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of je compenseert
of je compenseert lidmaatschapsgeld met inspanningen voor de vereniging. Wellicht dat Jur iets kan bijdragen aan de verbetering van dit forum?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC