Sjongejonge

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2018 19:13 #1108341 door Jurriaan Nijkerk
Sjongejonge is gemaakt door Jurriaan Nijkerk
Het is mij volstrekt onduidelijk wie hier de webmaster is, maar misschien heb ik als (Drupal)kenner een paar aardige tips.

Ik lees dat je in bepaalde gevallen je tot de webmaster moet richten , er staat ook een linkje bij. Maar dit is geen linkje maar een lijkje. Wanneer je er op klikt genereer je een 404tje. Met als extra tekst: "de pagina waar je om vroeg bestaat niet, maar er zijn nog genoeg interessante pagina's... Of zoiets. Ik ga er maar van uit dat de webmaster dus niet bestaat, maar dat er gelukkig nog genoeg andere interessante personen zijn. Iets wat ik uit de praktijk hier geheel kan onderschrijven. (Webmaster, wil je dit nooit meer doen. Nooit ongeldige links plaatsen op de site).

Verder lees ik dat je PB's kunt sturen., Alleen: je kunt hier geen bestand (foto, tekening, pdf) aan toevoegen, die mogelijkheid is er niet. Maar je kunt wel verwijzen naar de locatie waar het bestand kan worden gevonden. vinden. Dit is waarschijnlijk bedacht door een lolbroek, zou je dit je dit namelijk serieus menen is het ernstiger met je dan ik dacht. Ik kan overigens wel een locatie opgeven, maar mijn server kom je niet op en ik stel 'm ook niet open voor iedereen, veiligheidspolicy. Dus deze aanwijzing is volstrekt nutteloos. Gewoon verwijderen dus.

Bij de notificatie van een PB wordt in het e-mailbericht een link gegeven naar het PBtje . Volslagen zinloos en ook onzin, de pagina genereert een 404tje met de mededeling dat je niet gerechtigd bent deze te bekijken. Dus: inloggen en dan naar de PBtjes gaan. Was het niet slimmer om in plaats van de notificatie het PBtje te mailen in plaats van deze onzin. Of om te melden dat er een PBtje klaarstaat en of je even in wilt loggen.

Dit waren voor mij de meest opvallende zaken, er zijn er vast nog wel een par. Mijn vraag: wordt er hier iets aan gedaan of laten wij et bij het oude?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2018 21:43 #1449848 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Volgens
Mij heeft het e.e.a. Te maken of je lid bent of gast, maar zeker weten doe ik het niet. Maar wat jij nu als voorbeeld aangeeft is mij ook opgevallen. Voor dit forum was er een ander soort forum ik kan mij niet herinneren dat het toen ook zo was maar sinds het nieuwe forum (deze huidige) weet ik niet beter dat het zo is als jij omschrijft. Maar nogmaals misschien heb je als gast minder autorisaties, zou niet mogen denk ik.

Wat ik wel even als tip mee wil geven, is dat je titel nou niet echt uitnodigde om in te gaan op je vragen. Ik begrijp je frustratie maar dit had ik anders aangepakt.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2018 22:46 #1449851 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Eens
met Jur wel een beetje.
Kritiek is goed, ben ik ook van. Mits gericht op verbetering, Dat straal je niet zo uit door je toon en formulering . Voorbeeldje:
"zou je dit je dit namelijk serieus menen is het ernstiger met je dan ik dacht. " .

Weet niet wanneer er overgegaan is naar andere forumsoftware. Ergens in de laatste twee weken wel een PB gestuurd en geen problemen mee gehad.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2018 22:53 #1449853 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic oeps
eens met Admiral. Foutje.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2018 01:10 #1449854 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic We kunnen er niet bij
Hallo Volvisti

Een echte webmaster/admin hebben we niet meer. Jerry/Leidsekade is interim-webmaster. Sinds de overgang naar Drupal 7 wordt al het onderhoud gedaan door OneShoe. Die hebben ook als enige de wachtwoorden om bij de instellingen te komen. Jerry kan schijnbaar inloggen als admin, dus daar zal ie net als OneShoe een wachtwoord van hebben. Maar voor 99,9% van de instellingen moet je een wachtwoord hebben, dat volgens Jerry en het bestuur alleen OneShoe heeft. Onder het motto: "Als wij het wachtwoord niet hebben en er gaat iets kapot, dan zijn wij dat niet schuld".

OneShoe wil uiteraard voor iedere handeling die ze uitvoeren betaald worden. Dus zelfs het vervangen van de foto hierboven met de tekst: "Summertime, when the livin's easy" kost geld.

Dat jullie niet bij je PB's komen via de link in de mail, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een foutje in de instellingen. Mij is het nog niet opgevallen omdat "Safari" m'n standaard browser is, maar ik voor onze site c.q. forum "Firefox" gebruik. Maar ik heb net even de link gekopieerd, me ingelogd op de site via Safari als moderator en heb toen de link in de balk ge-"plak en bezoek"t. "Error 403". Daarna viel me op dat ik weer uitgelogd was. Dus weer ingelogd, nog eens de link ge-"plak en bezoek"t en toen werkte het. Vreemd. Kunnen jullie ook eens kijken of jullie automatisch uitgelogd worden de eerste keer? Misschien dat het met een gewoon account anders werkt.

groetjes

Mathy

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2018 01:20 #1449857 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat laatste
heb ik wel ervaren.
Klik ik ( en dan ben ik ingelogd) op een link binnen het forum dan leidt dat tot page not found. Opnieuw inloggen en de link werkt wel.
Weet even niet wat je onder een "gewoon account" verstaat ? Dat van een betalend lid ?
Of juist niet ? een bezoekers account

grt
Peter
Lidnr: totaal onbelangrijk

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2018 01:32 #1449859 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gewoon
Hallo Peter

Met een gewoon account bedoel ik een account zonder aparte rechten. Als moderator heb ik meer rechten dan een gewoon lid of een niet-lid. Het forum kan dus anders reageren naar mate je meer of minder rechten hebt.

groetjes

Mathy

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2018 01:36 #1449860 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Owh, kleine toevoeging
Dit was met Brave Browser.
Misschien niet zo bekend maar die trackt niks. Vanuit privacy-overwegingen een aanrader. Weet niet of de werking van het forum kan verschillen bij het gebruik van verschillende browsers vandaar dat de toevoeging.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2018 01:37 #1449861 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Een
gebruikers account dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2018 11:19 #1449868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sommige links linken naar de
Sommige links linken naar de http ipv https. Als je browser het dan niet automagisch aanpast naar https zit je plots op een "ander" domein met andere cookies en ben je inderdaad weer uitgelogd.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC