Sjongejonge
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2018 19:20 #1450205
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Ik zou persoonlijk niet direct een soort van vergoeding nodig hebben als ik iets voor een vereniging zou doen.
Maar als het voor onze vereniging een oplossing zou zijn, waarom niet.
Mijn kennis van Drupal is niet toereikend en ik las dat Jur het druk met eigen zaken heeft.
Groeten,
Ton.
Maar als het voor onze vereniging een oplossing zou zijn, waarom niet.
Mijn kennis van Drupal is niet toereikend en ik las dat Jur het druk met eigen zaken heeft.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 01:07 #1450214
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Cijfers
Hallo Ton
Volgens mij kan Jerry je die cijfers geven. Ik heb die niet, maar Jerry heeft ie wel eens getoond op een ALV meen ik.
groetjes
Mathy
Volgens mij kan Jerry je die cijfers geven. Ik heb die niet, maar Jerry heeft ie wel eens getoond op een ALV meen ik.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 01:24 #1450215
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Martijn
Je schreef: "of je compenseert lidmaatschapsgeld met inspanningen voor de vereniging."
Maar wie gaat beoordelen hoeveel iemand gecompenseerd moet worden voor bepaalde klussen? En hoeveel discussies gaan we daarover krijgen? Laat ik mezelf als voorbeeld nemen. Sommigen zullen vinden dat ik m'n werk goed doe en dat dat ruim gecompenseerd moet worden. Maar anderen zullen vinden dat ik het niet goed doe en dus ook minder compensatie verlangen. Weer anderen denken dat het een klusje van niks is, waar weinig compensatie tegenover hoort te staan.
In mijn ogen moet je dat soort discussies (wie wel, wie niet en hoeveel dan) helemaal niet aan willen gaan. Als lid betaal je gewoon je lidmaatschapsbijdrage, onafhankelijk van of je actief bent binnen de vereniging of niet. En daarnaast kunnen zij die dat willen (en de capaciteiten daarvoor hebben) ook nog op een andere manier bijdragen aan het welzijn van de vereniging.
En daarna schreef je ook nog: "Wellicht dat Jur iets kan bijdragen aan de verbetering van dit forum?"
Ja, misschien kan dat. Maar als je alleen kritiek (positieve of negatieve) mag leveren als je ook iets wilt en kunt bijdragen aan het forum, krijg je dan ooit nog een andere mening te horen dan wat op dat moment de gangbare mening lijkt?
groetjes
Mathy
Je schreef: "of je compenseert lidmaatschapsgeld met inspanningen voor de vereniging."
Maar wie gaat beoordelen hoeveel iemand gecompenseerd moet worden voor bepaalde klussen? En hoeveel discussies gaan we daarover krijgen? Laat ik mezelf als voorbeeld nemen. Sommigen zullen vinden dat ik m'n werk goed doe en dat dat ruim gecompenseerd moet worden. Maar anderen zullen vinden dat ik het niet goed doe en dus ook minder compensatie verlangen. Weer anderen denken dat het een klusje van niks is, waar weinig compensatie tegenover hoort te staan.
In mijn ogen moet je dat soort discussies (wie wel, wie niet en hoeveel dan) helemaal niet aan willen gaan. Als lid betaal je gewoon je lidmaatschapsbijdrage, onafhankelijk van of je actief bent binnen de vereniging of niet. En daarnaast kunnen zij die dat willen (en de capaciteiten daarvoor hebben) ook nog op een andere manier bijdragen aan het welzijn van de vereniging.
En daarna schreef je ook nog: "Wellicht dat Jur iets kan bijdragen aan de verbetering van dit forum?"
Ja, misschien kan dat. Maar als je alleen kritiek (positieve of negatieve) mag leveren als je ook iets wilt en kunt bijdragen aan het forum, krijg je dan ooit nog een andere mening te horen dan wat op dat moment de gangbare mening lijkt?
groetjes
Mathy
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 01:58 #1450216
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Eens
Denk dat je aan inspanningen van leden geen prijskaartje kan hangen.
Eens dus met Mathy tot aan de laatste alinea,
Niet dat ik het daar oneens mee ben.
Begrijp niet wat er staat eigenlijk.
En wat zou die gangbare mening zijn dan ?
Eens dus met Mathy tot aan de laatste alinea,
Niet dat ik het daar oneens mee ben.
Begrijp niet wat er staat eigenlijk.
En wat zou die gangbare mening zijn dan ?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 08:11 #1450217
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Dankjewel Mathy, mogelijk lees je mee en kun jij mijn vraag beantwoorden Jerry?
Groeten,
Groeten,
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 13:30 #1450220
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Anders
Hallo Peter
Sorry, af en toe vind ik niet de juiste woorden. Ik bedoelde, anders blijft alles altijd bij het oude.
groetjes
Mathy
Sorry, af en toe vind ik niet de juiste woorden. Ik bedoelde, anders blijft alles altijd bij het oude.
groetjes
Mathy
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 18:18 #1450231
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @ Ton
Dat hangt af van hoe je meet.
Ik kijk af en toe naar de laatste periode van een week of maand.
Ik kijk af en toe naar de laatste periode van een week of maand.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 19:14 #1450234
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De insteek om de inschrijfgelden tegen het licht te houden is OK
Als je het forum als vijver ziet om leden te vissen/werven is hun aanwezigheid alhier mogelijk een indicatie om hun interesse in te schatten.
Als een niet lid slechts enkele keren per meetperiode op bezoek komt zal de interesse om lid te worden als klein kunnen worden bestempeld.
Als je de niet leden verder indeeld op frequentie van aanwezigheid en dat ook nog eens doet voor een paar kwartalen achter elkaar dan gaan de cijfers spreken.
Leg er ook het aantal jaren dat leden gemiddeld lid blijft naast.
Ook de vaste kosten van een lid buiten de forumkosten.
Dan kan je er mogelijk beleid op maken en inschattingen maken op de kansen om niet leden over de streep te trekken met of zonder inschrijfgeld.
Zou kunnen zijn dat het inschrijfgeld, budgettair op de gehele duur van het lidmaatschap, echt verwaarloosbaar is.
Wordt overigens altijd inschrijfgeld berekend? Op de VKB ook? Of in laatste kwartaal van het jaar?
Na ja, zo even wat overwegingen om een afweging te maken.
Als een niet lid slechts enkele keren per meetperiode op bezoek komt zal de interesse om lid te worden als klein kunnen worden bestempeld.
Als je de niet leden verder indeeld op frequentie van aanwezigheid en dat ook nog eens doet voor een paar kwartalen achter elkaar dan gaan de cijfers spreken.
Leg er ook het aantal jaren dat leden gemiddeld lid blijft naast.
Ook de vaste kosten van een lid buiten de forumkosten.
Dan kan je er mogelijk beleid op maken en inschattingen maken op de kansen om niet leden over de streep te trekken met of zonder inschrijfgeld.
Zou kunnen zijn dat het inschrijfgeld, budgettair op de gehele duur van het lidmaatschap, echt verwaarloosbaar is.
Wordt overigens altijd inschrijfgeld berekend? Op de VKB ook? Of in laatste kwartaal van het jaar?
Na ja, zo even wat overwegingen om een afweging te maken.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 21:37 #1450236
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Data analyse is
zeker zinnig.
Stel dat mensen gemiddeld 10 jaar lid zijn.
En je zou de inschrijfkosten in het lidmaatschap verdisconteren.
Dan ervaart niemand een drempel.
En gaat de jaarlijkse contributie van 55 naar misschien 56.50
Dat is nog te overzien.
Stel dat mensen gemiddeld 10 jaar lid zijn.
En je zou de inschrijfkosten in het lidmaatschap verdisconteren.
Dan ervaart niemand een drempel.
En gaat de jaarlijkse contributie van 55 naar misschien 56.50
Dat is nog te overzien.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2018 22:00 #1450238
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok
En wat was het dan de laatste keer dat je gekeken hebt Jerry? Of wat is het gemiddeld aantal forumgebruikers?
Ik begrijp dat het wisselt maar ik ben wel nieuwsgierig hoe het zich verhoudt ten opzichte van de aanname van Mathy van 400 verenigingsleden die het forum bezoeken.
Groeten,
Ton.
Ik begrijp dat het wisselt maar ik ben wel nieuwsgierig hoe het zich verhoudt ten opzichte van de aanname van Mathy van 400 verenigingsleden die het forum bezoeken.
Groeten,
Ton.
Moderators: Jerry Stam