Sjongejonge

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2018 21:31 #1450120 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Minder
Hallo Ton

Je schreef: "Maar forumgebruikers aansporen lid van de vereniging te worden en op die manier bij te dragen aan de kosten van het forum wordt absoluut niet gewaardeerd heb ik mogen ondervinden."

Op zich wordt dat zelfs zeer gewaardeerd. Maar de manier waarop jij dat vaak doet, die waarderen we wat minder.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-10-2018 10:13 #1450133 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Wil je meer leden, dan denk
Wil je meer leden, dan denk ik dat je wat meer concretere informatie moet geven over wat zo'n lidmaatschap inhoud.

Wat me opvalt is dat zelfs fflunche, en Jur (beide toch redelijk doorgewinterde forum bezoekers) het niet eens opvalt dat wanneer ze wél lid zijn niet eens in de gaten hadden dat ze geen toegang hadden tot een uitgebreidere documentatie.

Ik dwaal hier al meer dan 3 jaar rond, maar ook ik weet nog niet precies wat je allemaal krijgt met dat lidmaatschap. (anders dan de Factor en toegang tot sleuteldagen) En ik heb er zelfs naar gezocht!

Zo krijg ik soms 1 of andere fout melding, waarbij staat dat ik er "waarschijnlijk" niet bij kan omdat ik geen lid ben. (Kan dus ook zijn omdat er iets anders fout gaat??) Dat is verder helemaal prima, dan weet ik dat ik voor die informatie wél lid moet zijn.
Maar ik heb ook het idee dat ik sommige dingen überhaupt niet kan zien (bv in de vraagbaak).
En dan weet je dus niet wat je nu precies mist.

Ook snap ik de reden nog steeds niet waarom iemand bij zijn eerste aanmelding méér moet betalen dan de jaren erna. Ik snap überhaupt niet waar die extra kosten (ik meen €15,-) op gebaseerd zijn. De vereniging wil graag nieuwe leden, maar wil je lid worden moet je wel eerst 30% meer betalen. Ik zou zeggen, hou de instap laagdrempelig. Zo trek je makkelijker mensen over de streep om lid te worden, en de kans is groot dat het bevalt en blijven ze lid....

Wanneer financiën wat krap zijn, waarom dan niet een soort mini-webshop?
En dan bedoel ik heel simpel; PDF op de site met wat grappige v700-artikelen en prijzen welke je bij de vereniging kan bestellen middels een mailtje of PM. (denk aan wat stickers, nummerplaathouder, t-shirts of sleutelhangers) Géén hoge kosten om de site te verbouwen of onderhouden, lage investeringskosten....en tóch wat extra geld in het laatje. Maar misschien nog wel belangrijker: extra reclame! Want laten we wel wezen, elke zelfrespecterende baksteen rijder gaat een andere baksteen toch even van wat dichterbij bekijken als hij deze op de parkeerplaats tegen komt ;) (of ben ik hier de enige in??)

Uiteraard is al het bovenstaande bedoeld als tip/feedback, en totaal niet bedoeld als kritiek!
Doe er mee wat je wilt....

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2018 13:58 #1450141 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Vreemd
Wat ik vreemd vind Mathy, een gevoel dat ik al langer heb, is de wijze waarop jij mensen waar je een minder prettig persoonlijk idee over hebt op een wijze modereert passend bij die persoonlijke mening. En dat zou niet zo moeten zijn.
Jij zult dat nu waarschijnlijk ontkennen, maar dat idee heb ik en zal niet direct verdwijnen.

Dat idee is bij mij ontstaan door een mening die ik over bepaalde zaken ventileer nooit op instemming bij jou kan rekenen.
Ook zo jouw conclusie hierboven, "de manier waarop jij dat vaak doet".
Inderdaad, op mijn manier, maar de strekking is hetzelfde wat keer op keer weer opduikt betreffende forum en lidmaatschap bijvoorbeeld.
En wat is vaak, er zijn mij ook uitlatingen in de schoenen geschoven die pertinent onjuist zijn, maar de betrokkennen staan niet open voor een gesprek daar over.
Op mijn vraag om voorbeelden van topics waarin ik persoonlijk mensen onjuist bejegend zou hebben bleef het stil.

Het zal mij om het even zijn of je hier op wilt reageren of niet.
Ik ga mij niet nogmaals uitlaten over het forum, lidmaatschap daarvan of van de vereniging of een Vtje bij de naam als bewijs daarvan.
Scheelt jou weer een bericht aan mij met daarin de waarschuwing voor enkele maanden van het forum geweerd te worden.

Gelukkig duiken er meer en meer topics op over de genoemde onderwerpen, en instemmen kan ik natuurlijk altijd en zal ik waar relevant zeker doen.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2018 14:33 #1450145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V-tje
@Noppen20 schreef:
"Wil je meer leden, dan denk ik dat je wat meer concretere informatie moet geven over wat zo'n lidmaatschap inhoud."

Het hieronder geschreven woord komt regelrecht van onze site af.
Lidmaatschap
Wat heeft het lidmaatschap van de Volvo 700 Vereniging je te bieden?

Gezelligheid, informatie uitwisselen en actieve participatie zijn het uitgangspunt in de Volvo 700 Vereniging.
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om op een prettige wijze met elkaar te praten over onze gemeenschappelijke interesses.
Drie keer per jaar geven wij het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Het bevat een keur aan lezenswaardige informatie en artikelen verluchtigd met mooie kleurenfoto's.
Ook deze website wordt bekostigd uit de clubkas en in stand gehouden door leden. Je kunt technische problemen voorleggen aan het forum. Mogelijke oplossingen worden vaak al dezelfde dag gegeven. Interessant voor zowel de gevorderde sleutelaar als de beginnende.
Verenigingsleden hebben uitgebreidere toegang tot de site dan gewone bezoekers. Zo zijn er meer pagina's beschikbaar voor leden in het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds eerder opgeloste problemen, hints en tips en technische documentatie. Ook kun je via de site snel in contact komen met medeleden via de ledenlijst en kun je een eigen pagina vullen met foto en verhaal over je eigen auto en een (sleutel) dagboek bijhouden.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord p:

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-10-2018 14:49 #1450148 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic @TGTF: dat wist ik allemaal
@TGTF: dat wist ik allemaal al, en dat is vrij makkelijk te vinden.

Ik schreef ook al:

<blockquote>
ook ik weet nog niet precies wat je allemaal krijgt met dat lidmaatschap. (anders dan de Factor en toegang tot sleuteldagen)
</blockquote>

Wat bij mij 1 groot vraagteken is; hoeveel mis ik nou eigenlijk aan het volgende:

<blockquote>
Zo zijn er meer pagina's beschikbaar voor leden in het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds eerder opgeloste problemen, hints en tips en technische documentatie
</blockquote>

Want het overgrote deel van de "technische vraagbaak" is ook gewoon toegankelijk voor niet leden. Ik heb het vermoeden dat veel van de pagina's waar je wél lid voor moet zijn, uberhaupt niet te zien zijn voor niet-leden. (ook geen link) Oftewel, je weet niet wat je mist....letterlijk

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2018 15:41 #1450151 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Er zijn drie toegangsniveaus
Er zijn drie toegangsniveaus tot de site: verenigingsleden, geregistreerde site-bezoekers en anonieme bezoekers. Daar horen verschillende rechtenniveaus bij.
Als anonieme bezoeker kan je vrijwel nergens bij: dat kan iedereen gemakkelijk vaststellen door even uit te loggen en te kijken wat er overblijft.
Het verschil tussen een geregistreerd forumgebruiker en een verenigingslid is lastiger: dan moet je van elk eentje hebben en vergelijken. Ik denk, dat daarom bijna niemand weet wat precies het onderscheid is.
Daarnaast hebben we nog een rechtenprobleem: sommige pagina's 'luisteren' naar je login op een secure site (https) en zeggen dat je niet bij unsecure pagina's (http) mag komen, omdat het login cookie niet herkend wordt. En andersom werkt dat ook. Daardoor kom je ook regelmatig barricade tegen die er niet mogen zijn: dat is wel een probleem dat wat mij betreft snel opgelost moet worden. Waarschijnlijk door OneShoe...

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-10-2018 18:33 #1450158 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Het kenmerk van een vereniging
Is dat je het gedachtegoed steunt.
Dat je de doelstelling van de vereniging onderschrijft. Dat je weet dat dit geld kost en daar aan mee wil betalen.
Dat je de 900 en 700 series wereldauto's vindt.
Dat je er graag in wilt rijden.
Dat je er verbonden mee voelt.
etc. etc.

Persoonlijk is voor mij dan het vraagstuk wat ik voor mijn euro's krijg absoluut secundair.
Het is dezelfde discussie van leden die zich afvragen of het lidmaatschap nog wel een rendement heeft.

Ik ben van 4 volvo verenigingen lid, De meeste al meer dan 15 jaar.
Omdat ik die allemaal belangrijk vind voor mijn betrokkenheid van mijn volvo hobby.
En ja, die hobby heeft ook zakelijk inmiddels zijn invloed gehad.
Klanten zeggen en weten ook bij mij dat het een uit de hand gelopen hobby is.

Het zal de leeftijd wel zijn. Maar ik begrijp niet dat een lidmaatschap van een vereniging iets, maar eigenlijk gewoon geld, moet opleveren.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2018 19:43 #1450159 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het standpunt van Wytze geeft
Het standpunt van Wytze geeft mijn gevoel ook helemaal goed weer!

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2018 22:39 #1450164 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Inmateriële
waarde dus. Het lidmaatschap. Kan je moeilijk een geldbedrag aan hangen.
Vanuit een betrokkenheid lid worden en anders niet denk ik.
Ja, ik had pas na drie maanden door dat ik niet bij de vraagbaak sectie kon.
Een melding kan handig zijn want dat weet je waar je niet mag komen.
Nu heb je niet door dat je iets niet mist.

Maar ik had het pas door nadat ik op zoek ging naar iets specifieks. Over het algemeen red ik het een heel eind met wat sleutelervaring, inzicht en opgedane kennis en kunde.

Denk dat in het verhaal van Noppen20 wel een sleutel kan liggen.
En inkomstenvermeerdering ( meer leden) én kostenvermindering.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2018 23:37 #1450168 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Misschien
vloeken in de kerk maar ik zat laatst wat rond te neuzen op het Fiat Punto forum.
( zo'n karretje staat hier namelijk ook voor de vele kilometers).
En daar is misschien wat van te leren. Ter inspiratie zeg maar.
Zag er gelikt uit.
Gemaakt op basis van phpBB.
Misschien ook goedkoper . Hoe makkelijk het is of hoeveel kennis je ervoor nodig hebt weet ik niet.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC