Het is een monster geworden, vraag inleren ECU...

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 21:36 #1278463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog wel.

Chilm schreef : ...... staat best hoog op de poten denk ik. Deze foto is nog met het oude uitlaatsysteem trouwens.

Zet hem eens met 1 wiel op de stoep, bij voorkeur het achterwiel.Kijk dan nog es.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 22:45 #1278470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraagtekens
De standaard LPI injectoren op hun einde met "slechts" een IPD nokkenas en 0.8bar op een 13c? Hoe arm was het mengsel dan? En over welke afr meter hebben we het? Een wideband hoop ik.
Draai nu zelf met een 15G (schuine turbine, niet de kleine conische) op 0.85bar icm een RSI nokkenas. Een lambda van ~0.85 tot de revlimit met standaard LPI injectoren.
Trouwens. Rijker dan lambda 0.85 (afr 13,175) is vermogen verliezen. Zeker op LPG.
En; Bruine LPI injectoren kun je gewoon plaatsen zonder het aanpassen van de LPE. Eigenlijk is het aanpassen van de LPE zelfs niet wenselijk; De benzine injectoren zijn namelijk ook aan vevanging toe bij dergelijke vermogens.
Remappen van LH en een weerstandje tussen de LMM werkt prima om het geheel op andere benzine/LPI injectoren aan te passen.
Alle autos zijn anders. Iedereen die het tunen ook maar een beetje serieus neemt doet er verstandig aan een <u>wideband</u> te installeren. Je baseren op metingen van een andere auto is nooit verstandig.
Er gaan veel verhalen over de capaciteit van de LPI injectoren. Ik heb zelden een goed onderbouwde meting gezien die het vervangen rechtvaardigde. Meestal tuned men enkel op gevoel.

Als het nodig is wil ik mensen die serieus bezig zijn graag helpen met wat speciale LPG chips. Maar er zal en moet gemeten worden!

Groet,
Martijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 22:50 #1278471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DM vliegwiel
&#160;
&#160;
zag ik net op marktplaats: <a href=" link.marktplaats.nl/351975155 "> link.marktplaats.nl/351975155
 groeten
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 22:51 #1278472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blabla

Blabla schreef : Er gaan veel verhalen over de capaciteit van de LPI injectoren. Ik heb zelden een goed onderbouwde meting gezien die het vervangen rechtvaardigde. Meestal tuned men enkel op gevoel.
Als het nodig is wil ik mensen die serieus bezig zijn graag helpen met wat speciale LPG chips. Maar er zal en moet gemeten worden!
Groet,
Martijn

Ha Martijn,
daar ga ik je aan houden aan bovenstaande, maar nu eerst sparen voor een 2e lambda wegens de afr. Is een narrowband echt onbetrouwbaar? of kun je er wel iets uit opmaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 22:57 #1278473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen probleem

Chilm schreef :

Blabla schreef : Er gaan veel verhalen over de capaciteit van de LPI injectoren. Ik heb zelden een goed onderbouwde meting gezien die het vervangen rechtvaardigde. Meestal tuned men enkel op gevoel.
Als het nodig is wil ik mensen die serieus bezig zijn graag helpen met wat speciale LPG chips. Maar er zal en moet gemeten worden!
Groet,
Martijn

Ha Martijn,
daar ga ik je aan houden aan bovenstaande, maar nu eerst sparen voor een 2e lambda wegens de afr. Is een narrowband echt onbetrouwbaar? of kun je er wel iets uit opmaken.


Geen probleem. Mijn bedoeling is ook enkel om mensen te helpen.
Een narrowband is enkel nauwkeurig om en nabij lambda 1. Een lage resolutie dus. Een wideband is over het hele gebied van lambda 0.65 - 1.2 nauwkeurig.
btw.
Was in mijn opwinding vergeten nog te reageren op de oorspronkelijke vraag;
De LH ecu zal telkens opnieuw beginnen met leren na een reset van 10min. Voor het inleren terugdenken aan de 80/20 regel. 80% resultaat in 20% van de tijd. 100% tijd is dan ~250km.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 23:50 #1278478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi
Hallo
Zal Aaldert jan vragen om even toe te lichten wat hij met arm draaien bedoeld.....
Wbt lpg chip:wat is er anders aan de lpg chip?
Mooi dat je wil helpen!!
Groeten chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 06:52 #1278489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda

Blabla schreef : Alle autos zijn anders. Iedereen die het tunen ook maar een beetje serieus neemt doet er verstandig aan een <u>wideband</u> te installeren.

Daar gaat de LPE niet van over zn nek ? OF zet je die erbij ? Hebben hier iemand gehad met flinke problemen met zijn (ongetunede) LPI. Bleek het aan een niet-originele lambdasonde te liggen die niet lang daarvoor door de vorige eigenaar vervangen was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 10:23 #1278499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afr

henk 940LPT schreef :

Blabla schreef : Alle autos zijn anders. Iedereen die het tunen ook maar een beetje serieus neemt doet er verstandig aan een <u>wideband</u> te installeren.

Daar gaat de LPE niet van over zn nek ? OF zet je die erbij ? Hebben hier iemand gehad met flinke problemen met zijn (ongetunede) LPI. Bleek het aan een niet-originele lambdasonde te liggen die niet lang daarvoor door de vorige eigenaar vervangen was.

Volvo 940 estate / B230fk / LPi / 1997 / 360000 kms / 1997 ECC/grijs metallic/FERRITA 3 inch downpipe racecat+catback/HI-Tuning Steg2

Die zet je erbij Henk.
Gelijk na de turbo het liefst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 10:27 #1278500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wideband

henk 940LPT schreef :

Blabla schreef : Alle autos zijn anders. Iedereen die het tunen ook maar een beetje serieus neemt doet er verstandig aan een <u>wideband</u> te installeren.

Daar gaat de LPE niet van over zn nek ? OF zet je die erbij ? Hebben hier iemand gehad met flinke problemen met zijn (ongetunede) LPI. Bleek het aan een niet-originele lambdasonde te liggen die niet lang daarvoor door de vorige eigenaar vervangen was.

Nee, ik bedoel het installeren van een extra sensor met losse controller. Een std sensor is overigens wel vaak te <u>emuleren</u> met een wideband controller, maar heeft niet mijn voorkeur.
 NB. Een wideband sensor installeren in de std locatie direct na de turbo is sowieso niet verstandig. Een wideband zal dan snel oververhit raken. Plaatsing een stukje voor de kat is het beste.
Het staat buiten kijf dat de LPE erg gevoelig is voor een slechte lambdasonde. Ervaring leert idd dat een echte bosch het beste werkt.
Heb zelf goede ervaringen met de universele Bosch LS02 en 15727.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 10:46 #1278502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Martijn
Hallo
Nu is het zo dat Aaldert jan en ik met een 3 inch downpipe icm racecat rijden,dit heeft toch ook effect op het bereik van injectoren?
Bedoel of je een 15g plaatst met orginele configuratie of met open systeem dat zal toch erg veel uitmaken.?(het bekende door het rietje blazen verhaal.)

groeten chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD