Het is een monster geworden, vraag inleren ECU...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Kap moest open en papieren er bij gepakt.
Ik had al een vermoeden maar je bevestigd het dus nu.
He, bedankt he Rob!!! Ik kan mijn wagen weer verkopen en op zoek gaan naar een andere kleur.
Iedereen dus uit de buurt van Hilversum blijven met een 417 gekleurde stationcar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Ook check ik altijd de turbodruk die de EBC weergeeft aan de hand van een analoge turbodrukmeter.
Meer doe ik eigenlijk niet. Heb hier zeker geen volle tank benzine voor nodig. Misschien een halve tank.
Wat zijn volgens jou de grootste verbeteringen na installatie van de chips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
nee dat zal je mij niet zien doen hoor in of buiten de bebouwde kom, ik heb zelf ook kinderen.Op de snelweg als het rustig is mag het wel eens los zoals afgelopen Zondag, om eens te proberen met de nieuwe "chippies", ba ba... met 140 je gas induwen spuit het nog weer vooruit, echt serieus snel geworden dus. Je moet er maar eens mee rijden Wytze, kun je eindelijk ook de uitlaat horen waar je zo benieuwd naar was, deze klinkt sinds de chips wel een "tikkeltje" aggressiever maar nog steeds heel erg acceptabel en echt geen "petjesgeluid".Cu Rob...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Ben echt heel benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Gert Jan,dat vermoeden had ik al, dat het korter kon dus. Maar ik lees ook steeds dat met nieuwe chips het in het begin eigenlijk helemaal niet lekker loopt, en dit steeds beter wordt naargelang je meer kilometers maakt, (heb ik overigens ook niets van gemerkt).Betreffende de verbeteringen vind ik:veel meer en eerder vermogen (bij 2300 toeren al boost).Echt heel erg veel sneller opspoelen van de turbo.Het vasthouden van het koppel tot aan 6000 toeren, vermogen zakte bij mij niet in (180 km. p.u.)Veeeeel bredere powerband dus en o zo gemakkelijk versnellen, alles komt echt vanonderuit en zoals eerder gezegd ben ik echt onder de indruk van de versnelling bij hogere snelheden. Heb even de 180 aangetikt en ben toen maar gestopt, mijn vrouw was er ook bij en die vindt dit allemaal niet echt leuk kan ik je zeggen, maar ja... adrenaline en zo he.Wees echt voorzichtig, medeweggebruikers verwachten dit niet van zo'n "ouwe Volvo" en schatten dan ook je snelheid totaal verkeerd in. En je rijbewijs ben je ook zo kwijt, dus mijn devies: verhuizen naar Duitsland als je echt hard wilt rijden ;bP.S. ik rijd met 0.8 bar nu. en ik heb helemaal niet de behoeft om naar een 15G turbo te gaan op deze manier. Denk dat mijn turbootje en spruitstuk gewoon heel goed geport zijn.gj schreef : Het beste kun je deze vraag natuurlijk aan Ruben zelf stellen. Ik heb dezelfde chips en moet eerlijk zeggen dat ik maar weinig merk van het inleren. Als de accu er om wat voor reden dan ook af is geweest laat ik de auto eerst eventjes stationair draaien, vervolgens een stukje rustig rijden en dan wat sneller. Liefst wat wisselende snelheden en toerentallen. Dus niet alleen maar 80 km/u. Ook na een verandering (bv andere turbo) doe ik dit.
Ook check ik altijd de turbodruk die de EBC weergeeft aan de hand van een analoge turbodrukmeter.
Meer doe ik eigenlijk niet. Heb hier zeker geen volle tank benzine voor nodig. Misschien een halve tank.
Wat zijn volgens jou de grootste verbeteringen na installatie van de chips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat geldt ook voor 412-ers.Wytze schreef : Iedereen dus uit de buurt van Hilversum blijven met een 417 gekleurde stationcar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Ik ga gewoon naar "mijn roots".
Daar kan ik misschien nog aarden.
Maar nu weer over naar Chilms zijn vraag! Ow.. die wil ook al verhuizen. Dus dit is on topic dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Chilm Schreef:
P.S. ik rijd met 0.8 bar nu. en ik heb helemaal niet de behoeft om naar een 15G turbo te gaan op deze manier. Denk dat mijn turbootje en spruitstuk gewoon heel goed geport zijn.
Geloof me: Over een tijdje wil je een 15G, en als je die hebt wil je een 19T
Goed om te horen dat je zoveel verschil merkt na het plaatsen van die chips, 0,8 bar is ook een mooie druk. Kan alleen uit eigen ervaring niet bevestigen dat een 13C'tje het tot 6000 toeren volhoudt... Nu heb ik natuurlijk maar de standaard uitlaat wat daarbij niet helpt, maar bij de mijne was de fut er voor 5000 toeren al lang uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Of heb ik wat gemist in de ontwikkeling.
Als het nog met de standaard kat is heb je dus nog ruimte voor verbeteringen voor die 15 G.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.