Iets bekend over een Volvo D5 diesel motor in een 740 of nog leuker, in mijn 780.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-10-2012 01:33 #1370886 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Is dat zo Gerben? En deze Johan Jelmar?
Kan je me ook vertellen waar dat is Gerben?

En Jelmar, is het deze van der Vught?
www.vvt-motorsport.nl/pages/tuningspakketten.php
Niet veel volvo nog op de site.

Het doel is dit draadje af te sluiten met een werkende 780 diesel.
Ooit.

Hier nog meer foto's: www.garaget.org/Cableguy/gallery

Toch wel erg leerzaam al die foto's. Begin er al een beetje beeld bij te krijgen. Aardig wat wijzigingen maar echt wel te maken.
Kga maar eens op basis van die foto's een excel mat stappenplan maken.
Vraag me af of de motorsteunen van een 6 cilinder uit een 960 niet kunnen functioneren in deze configuratie.
De bedrading / elektronica moet ook te reproduceren zijn. Dan is het lastige de inregeling natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2012 23:41 #1370955 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Carterpan
Het op een slimme manier de pan aan stukken zagen, weer vast lassen.
Dat lijkt me nog wel het leukste klusje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2012 01:14 #1370962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Offline.
Er gebeuren 'offline' achterin boerenschuurtjes ook een hele hoop dingen die nooit het internet zien.

Mooi informatief topicje dat is zeker!

Rare motorswaps doen is leuk, maar is vaak meer een kwestie van doen.
Stap voor stap beschrijvingen worden vaak niet gegeven.
In het eerdere genoemde topic staan ook niet alle details.

Dus wytze, donor kopen en aan de gang!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-10-2012 00:06 #1371116 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Sure Jelmar
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieKijk al een tijdje rond.
Dit is natuurlijk leuk als donor:
Dan kost de motor vrijwel niets denk ik.
Lekker dichtbij de luchthaven en rijden maar. 'S-avonds weer thuis.
Motor op bok zetten en puzzelen maar. Mooiste is even laten draaien op de bok. De kick alleen al.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • ruben geerse
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 09:51 #1371124 door ruben geerse
Beantwoord door ruben geerse in topic Doen, zou ik zeggen Wytze!
Doen, zou ik zeggen Wytze! Ik ben benieuwd hoe zo iets loopt.
Ik lees wel eens wat over Johan van Vught (stond laatst een artikel over hem in de Auto en Tuning en lees over hem op fora) maar ben benieuwd of hij bereid is iets buiten volkswagen (en bmw?) technologie te doen. Lijkt mij een uitgebreide kostbare klus een voor jou onbekend systeem aan te leren voor een project. Of lijkt desoftware van VW heel erg op de onze?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 20:38 #1371176 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als Dan
Als ik zelf een diesel conversie zou overwegen dan zou ik als eerste kijken naar een mercedes diesel uit dezelfde bouwjaren als de 740.
Zeer goede motoren, echt zuinig en redelijk makkelijk (als donorauto) te vinden met een automaat erachter. Verder zijn dit motoren die al uit een achterwiel aangedreven auto komen wat het inbouwen gelijk een stuk eenvoudiger maakt.
Bijna niks aan elektronica erop en de onderdelen zijn goedkoop en goed te vinden.
Het nadeel is dan wel dat deze motoren wat weinig aan PK's hebben.
Hmmm, nu ik dit zo aan het typen ben .........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-10-2012 22:21 #1371184 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja Ceska
Ten eerste kies ik voor de volvodiesel omdat ik in de volvowereld thuis ben.
Ten tweede denk ik dat deze D5 motoren met rond de twee ton KM"s op de klok of minder goed verkrijgbaar zijn en natuurlijk errug sterk zijn.
En Mercedes......... Dan kan ik beter een dieseltje kopen met de VW 6 cilinder er in. Dus niet.
Het is misschien niet de easy way out maar wel maakbaar. Daarbij denk ik niet dat ik moet inbreken op de "computer" in eerste instantie. Misschien wat fop verbindingen maken om hem aan de praat te krijgen maar met de 163 PK en een koppel van 340NM is het een leuk begin. De 940 met VW motor geeft in de dikste uitvoering met TDIC slechts 122 Pk en 240NM.
Tegen die tijd rijd er denk ik ook wel een dikke turbo op LPG rond in de buurt. Gaan we wedstrijdje rijden. Als die man het durf tenminste.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 00:07 #1371205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mercedes Om314 ?
Een om314 met 3.8 liter en 80 pk en 235 nm :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Neen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 20:56 #1371251 door Neen
Beantwoord door Neen in topic big block
85 pk ;), en je moet wel een behoorlijke luchthapper in de motorkap maken om dat te laten passen..... Ook een mooi blok hoor!
Groet, Bram

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 22:44 #1371261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Praatjes

Wytze schreef : Tegen die tijd rijd er denk ik ook wel een dikke turbo op LPG rond in de buurt. Gaan we wedstrijdje rijden. Als die man het durf tenminste.

Don't push your luck old man Maarruh koop nou gewoon eens een blok en ga beginnen, je kunt niet alles vantevoren plannen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD