Iets bekend over een Volvo D5 diesel motor in een 740 of nog leuker, in mijn 780.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Even uit m'n losse hoofd/ervaring; de enige machine die ik ken waarbij een stuk motor management van de diesel motor geintergreerd is in de software van de machine
(in feite vergelijkbaar met een auto)
Heeft een PLC van het merk Parker, ik heb me laten vertellen dat dit de snelste was in de 24 Volt DC klasse.
24 Volt heb je al niet! maar daar zou een mouw aan te passen zijn.
Bovendien is dit nog een machine waarvan de diesel 1800 Tpm max. draaid, wel een 8 cilinder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Ik denk dat dat wel meevalt.Laten we uitgaan van 5000 RPM MAX.1 inspuiting per 2 revoluties [het is immers een 4-takt]5000/2=2500 inspuitingen per MINUUT.2500/60=41.66 inspuitingen per SECONDE </div><div class="content">het PLC'tje zou dus een frequentie van 42 hertz aan moeten kunnen...en dat lijkt me zo'n PLC makkelijk te kunnen.Die kunnen wel verscheidene Kilo hertz hebben.</div><div class="content">en 42 is dan voor het max toerental, waar je dus eigenlijks nooit komt.. </div><div class="content">Goed, ik heb dit zo ff op het late uur uit het hoofd gebakken, misschien dat ik er giga naast zit, maar het lijkt me mogelijk</div><div class="content">Het zou me erg vreemd verbazen als zo'n ding, waar best een goede zooi electronica in zit, zo'n lage frequentie niet aan kan... </div><div class="content"> </div><div class="content">Computers in de jaren 80 konden al sneller... </div><div class="content">Groeten,Gerben</div>struis schreef : Die universele mini PLC-tjes zijn veel te traag voor zo'n regeling zegt m'n gevoel.
Even uit m'n losse hoofd/ervaring; de enige machine die ik ken waarbij een stuk motor management van de diesel motor geintergreerd is in de software van de machine
(in feite vergelijkbaar met een auto)
Heeft een PLC van het merk Parker, ik heb me laten vertellen dat dit de snelste was in de 24 Volt DC klasse.
24 Volt heb je al niet! maar daar zou een mouw aan te passen zijn.
Bovendien is dit nog een machine waarvan de diesel 1800 Tpm max. draaid, wel een 8 cilinder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Volgende uitdaging is de bak die er achter moet. Nu zit ik me te bedenken dat een AW70/71 bak er ook achter kan als het bellhouse wordt omgebouwd. www.hukebasart.nl
Die bak kan het denk ik wel aan en kan ook solitair werken. Toch? Hij heeft zijn eigen managementsysteempje wart erg simpel is en geen info krijgt van de motor bijvoorbeeld.
Ben weer benieuwd naar de reacties.
is er iemand trouwens die een bellhouse van een 960 automatbak heeft die normaal achter de 6 cilinder in line zit? Wil ik even met Huke bekijken. Zoeken naar mogelijkheden voor ombouw van het bellhouse op de AW 70/71.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik verkeer in de veronderstelling dat een AW70/71 geen managementsysteem heeft, althans, niet met een control-unit.Uitlezen kan namelijk ook niet.Wytze schreef : Volgende uitdaging is de bak die er achter moet. Nu zit ik me te bedenken dat een AW70/71 bak er ook achter kan
...............
Hij heeft zijn eigen managementsysteempje wart erg simpel is en geen info krijgt van de motor bijvoorbeeld.
Een AW30-43 en een AW50-42 hebben dat als het goed is wel.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Dus mijn uitspraak van een managementsysteempje is misschien wat overdereven. Hij werkt solitair.
Nu sprak ik vandaag RICA en die hebben mogelijk ook een managementsysteempje voor de solitaire D5 motor. Ze hebben dat al onrtwikkeld voor een racer met D5.
Hij zou dan alleen weer street ipv circuit-software moeten krijgen en inregelen.
Kosten zijn wel heeel fors hoor. En alleen maar voor de euro 4 D5 motoren van na 2004. Vroegen zo maar 4 mille. Dus dat is nog even afwachten of ik dat acceptabel vind. kweet het eigenlijk al.
maar toch denk denk denk
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er wel of niet vrolijk van worden maakt voor commerciële partijen natuurlijk niet zo veel uit, als de opdrachtgever maar bereid is te betalen. Je moet in zulke gevallen natuurlijk niet verwachten dat als jij halverwege bent vastgelopen zij de andere helft afmaken, voor de helft van hun totaalprijs. In een ander zn werk duiken kost je vaak (bijna) net zoveel tijd als voor jezelf overnieuw beginnen.... Dat zul je ook moeten betalen, als je commerciële hulp inschakelt.Kan me voorstellen dat veel semi/niet commerciële partijen/personen daar gewoon niet aan beginnen, omdat zij minder afhankelijk zijn van de inkomsten, de (financiële) risico's voor hun groter zijn en het wel/niet vrolijk worden belangrijker vinden.Jelmar86 schreef : Dat werkt niet, en word degene die andermans 'bende' op moet gaan ruimen ook niet vrolijk van.