prestaties

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 15:29 #1343367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als
Als automaat sneller is met schakelen waarom rijden ze in de race wereld dan allemaal hangeschakeld??

Handschakelen is sneller dan automaat!!!!!!!
Automaat heeft een vertraging voordat hij overschakeld, met hand schakelen voel je aan wanneer jij je trekvermogen begint te verliezen en op dat moment schakel jij over, de Automaat gaat daar nog even 5á600 toeren overheen voordat hij schakeld, men heeft tegenwoordig automaten die de volgende versnelling al klaar hebben staat om in actie te komen, ja en die auto maten daar kun je niet tegen op schakelen of je moet wel heel veel vermogen hebben, 4X4 aandrijving, en hele lange versnellingen.

Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 15:34 #1343369 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handschakelen
Tuurlijk, dat weet ik ook. We hebben het hier alleen over de praktijk. En we hebben het over de 700/900 serie, en niet over raceauto's. Ik vraag me gewoon serieus af of iemand met normale 'skills' daadwerkelijk sneller dan een automaat kan schakelen, en het verlies aan turbodruk dat voordeel voor de automaat geeft, kan compenseren. Ik betwijfel het zeer....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 15:44 #1343371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat sneller

TGTF schreef : Als automaat sneller is met schakelen waarom rijden ze in de race wereld dan allemaal hangeschakeld??

Handschakelen is sneller dan automaat!!!!!!!

Tom.

Met racen wil je graag een versnelling kunnen kiezen lijkt mij.
Wat mij opvalt met een handbak is dat je bij het overschakelen gewoon twee seconden niet versneld en de km teller staat gewoon stil, met een automaat ga je gewoon door.
Kijk maar eens naar mijn filmje en vergelijk dat maar eens met een handbak.
<a href=" tinypic.com/r/r1lk6o/5 "> tinypic.com/r/r1lk6o/5

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 15:46 #1343372 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic precies

wimpi schreef : Met racen wil je graag een versnelling kunnen kiezen lijkt mij.
Wat mij opvalt met een handbak is dat je bij het overschakelen gewoon twee seconden niet versneld en de km teller staat gewoon stil, met een automaat ga je gewoon door.
Kijk maar eens naar mijn filmje en vergelijk dat maar eens met een handbak.

Precies. Bij een turbo geldt dan ook nog eens dat de turbodruk verdwijnt bij gas los (bij schakelen dus).

• Jeffrey van Loo
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 15:55 #1343373 door Jeffrey van Loo
Beantwoord door Jeffrey van Loo in topic Turbodruk
De turbodruk 'verdwijnt' doordat je gas loslaat bij overschakelen. De gasklep gaat dicht, de opgebouwde druk houdt nieuwe inlaatlucht tegen die de turbo aanvoert en het toerental van de turbo daalt snel. Als je de motor (en dus ook de turbo) op toeren houdt tijdens schakelen blijft je turbo bij een handgeschakelde auto ook op druk. Zaak is om dan zo snel mogelijk over te schakelen. (met behoud van je koppeling) Andere optie is de montage van een blowoff valve. Daardoor kan de opgebouwde druk weg als de gasklep dicht gaat. De turbo kan dan op toeren blijven en snel weer oppakken bij opnieuw gas geven.
Maar inderdaad, het is natuurlijk het belangrijkst hoe het in de praktijk uitpakt in onze auto's. Mijns inziens weegt de schakeltijd niet op tegen het verlies aan vermogen in de automatische versnellingsbak. Bij een handbak komt er gewoon veel meer vermogen en koppel bij de wielen terecht, en daar heb je het nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 15:56 #1343374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbo
Bij mijn auto gaat de snelheidsmeter volgens mij ook door met schakelen hoor. Er zit een kleine vertraging op alle metertjes in onze auto's. Verder blijft bij een automaat de turbodruk behouden omdat er altijd weerstand is. Je kunt bij het overschakelen van een automaat horen dat het "soepel" gaat. De toeren zakken niet plotsklaps om weer verder te gaan. Dat betekent dat er wrijving is, die de efficientie omlaagbrengt. Bij een handbak, en een sequentiele versnelling of DSG-achtige - ga je van de één in de andere zonder al te veel verliezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 16:03 #1343375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe dan ook ik ben te lui om
Hoe dan ook ik ben te lui om te schakelen.
Regelmatig een stoplichtsprintje en je ziet de neus omlaaggaan bij het overschakelen van de andere auto en weg ben ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 18:09 #1343389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heerlak
Een automaat is heerlijk, dat staat buiten kijf!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 18:53 #1343394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaatje

Michael Oud schreef : Een automaat is heerlijk, dat staat buiten kijf!

Met een 15G en 1,5 bar en dikke uitlaat gaan wij het toch niet redden met onze automaatjes Michael.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2012 19:09 #1343397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CX
Tegen m'n CX met ZF driebak dan weer wel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC