prestaties
- V700 register
- Nieuw lid
-
Handschakelen is sneller dan automaat!!!!!!!
Automaat heeft een vertraging voordat hij overschakeld, met hand schakelen voel je aan wanneer jij je trekvermogen begint te verliezen en op dat moment schakel jij over, de Automaat gaat daar nog even 5á600 toeren overheen voordat hij schakeld, men heeft tegenwoordig automaten die de volgende versnelling al klaar hebben staat om in actie te komen, ja en die auto maten daar kun je niet tegen op schakelen of je moet wel heel veel vermogen hebben, 4X4 aandrijving, en hele lange versnellingen.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met racen wil je graag een versnelling kunnen kiezen lijkt mij.TGTF schreef : Als automaat sneller is met schakelen waarom rijden ze in de race wereld dan allemaal hangeschakeld??
Handschakelen is sneller dan automaat!!!!!!!
Tom.
Wat mij opvalt met een handbak is dat je bij het overschakelen gewoon twee seconden niet versneld en de km teller staat gewoon stil, met een automaat ga je gewoon door.
Kijk maar eens naar mijn filmje en vergelijk dat maar eens met een handbak.
<a href=" tinypic.com/r/r1lk6o/5 "> tinypic.com/r/r1lk6o/5
- V700 register
- Nieuw lid
-
Precies. Bij een turbo geldt dan ook nog eens dat de turbodruk verdwijnt bij gas los (bij schakelen dus).wimpi schreef : Met racen wil je graag een versnelling kunnen kiezen lijkt mij.
Wat mij opvalt met een handbak is dat je bij het overschakelen gewoon twee seconden niet versneld en de km teller staat gewoon stil, met een automaat ga je gewoon door.
Kijk maar eens naar mijn filmje en vergelijk dat maar eens met een handbak.
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Maar inderdaad, het is natuurlijk het belangrijkst hoe het in de praktijk uitpakt in onze auto's. Mijns inziens weegt de schakeltijd niet op tegen het verlies aan vermogen in de automatische versnellingsbak. Bij een handbak komt er gewoon veel meer vermogen en koppel bij de wielen terecht, en daar heb je het nodig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-