prestaties
- V700 register
- Nieuw lid
-
wart schreef : Geklokt: 6.7 met een wel zeer sterk stinkende koppeling. (met 204GT)
Enne, dat was bij de derde poging en tegelijk ook de laatste. ''Stoplichtsprintjes'' zijn niets voor mij, zeker niet met deze bak/overbrengingen. Tussenacceleratie (80-180) niet geklokt, maar da's pas echt lekker.
Je bedoelt: 0 - 100 km/u in 6,7 seconden??? Wow...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Nou Aaldert-Jan, als jij een iets opgeschroefde V70R AWD aut. met +/- 280 pk bij kunt houden tot de 120 dan kan dat alleen onder de volgende omstandigheden;Aaldert-Jan schreef : Keiharde cijfers heb ik niet. Maar ter vergelijk een iets opgeschroefde V70R AWD automaat ongeveer 280pk (Standaard 265 pk) tegen mijn 940 sedan handbak tot aan de 120 km/u kan ik hem bijhouden daarna niet meer. Topsnelheid weet ik niet de auto trekt snel naar de 200 bij 225 moest ik in de ankers maar hij wilde nog gretig door trekken. Ik schat zo'n 235 tot 240 dat ie dat wel doet.
Daarbij rijd ik op 0,7 bar turbo druk met 3" downpipe en 2,5 "catback en aangepaste airbox.
-De awd chauffeur had nul rij-ervaring en reed voor het eerst in een automaat
-De ecu van de awd liep in een noodprogramma
-Jij hebt 350 pk
De eerste vijf meter ben je sneller maar dan...........Ik durf echt wel te beweren dat jij met je 940 5-bak absoluut niet sneller schakelt dan de automaat. Al was het alleen maar vanwege dat dual-mass vliegwiel. En als je een Toyota versnellingsbak had met de door mij genoemde 350pk zou je wel sneller zijn maar met overschakelen gruwelijke wielspin krijgen waardoor je van het gas af moet en je alsnog af moet haken.
Nee, sorry maar hier geldt; I believe it when i see it

- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt helemaal Philip. In ieder geval geldt dat voor de wel erg korte 1. En inderdaad de drie is geweldig om te accelereren.flip_21 schreef : Bij mijn 760 zijn de 1e en 2e versnelling wat kort, denk dat Wart dat bedoelt. Hij pakt pas op in de 3e versnelling
Mooie tijd, 6.7 sec.
Groet,
Philip
Over de geklokte tijd. Dat gaat natuurlijk ook niet vanzelf. Ik heb toch wel het een en ander aan de auto/motor gedaan om het zo te krijgen en dan hebben we het alleen nog maar over de snelheid, laat staan over de remmen, ophanging, schokbrekers en veren.
Groet,
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja dat snap ik, ik heb zelf ook regelmatig in de V70R gereden, maar ik wil je even helpen herrinneren dat een automaat een koppelomvormer heeft (verlies van vermogen)ldoensen schreef :
Nou Aaldert-Jan, als jij een iets opgeschroefde V70R AWD aut. met +/- 280 pk bij kunt houden tot de 120 dan kan dat alleen onder de volgende omstandigheden;Aaldert-Jan schreef : Keiharde cijfers heb ik niet. Maar ter vergelijk een iets opgeschroefde V70R AWD automaat ongeveer 280pk (Standaard 265 pk) tegen mijn 940 sedan handbak tot aan de 120 km/u kan ik hem bijhouden daarna niet meer. Topsnelheid weet ik niet de auto trekt snel naar de 200 bij 225 moest ik in de ankers maar hij wilde nog gretig door trekken. Ik schat zo'n 235 tot 240 dat ie dat wel doet.
Daarbij rijd ik op 0,7 bar turbo druk met 3" downpipe en 2,5 "catback en aangepaste airbox.
-De awd chauffeur had nul rij-ervaring en reed voor het eerst in een automaat
-De ecu van de awd liep in een noodprogramma
-Jij hebt 350 pk
De eerste vijf meter ben je sneller maar dan...........Ik durf echt wel te beweren dat jij met je 940 5-bak absoluut niet sneller schakelt dan de automaat. Al was het alleen maar vanwege dat dual-mass vliegwiel. En als je een Toyota versnellingsbak had met de door mij genoemde 350pk zou je wel sneller zijn maar met overschakelen gruwelijke wielspin krijgen waardoor je van het gas af moet en je alsnog af moet haken.
Nee, sorry maar hier geldt; I believe it when i see it
Deze automaat een degelijke vierbak is met lange! lange versnellingen. 1ste tot aan de 80 2de tot aan de 160 de derde tot aan de 210 de vierde tot .....
snap je deze auto is niet bedoeld voor een lullig sprintje naar de 100 maar naar de 200.
Dat is een beetje de verklaring waarom ik hem (mijn vader) bij kon houden.
Vriendelijke groet,
A-J
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 flip_21 schreef : Die van mij doet er naar schatting iets van onder de 8 sec. over. Denk nog iets sneller.
0,8 bar (standaard voor 16VT) en standaard uitlaat (einddemper verwijderd). Ohja, en op E85
Groet,
Philip
Gisteren met de vrouw aan de stopwatch de Goeden Koets maar eens gaan meten.
De B234F motor met handbak is inmiddels verlost van haar balansriemen, even lekker warm gedraaid en toen proberen....
De eerste keer schakelen tot z'n 3e versnelling: 10,2 sec
De tweede poging doorgetrokken in z'n 2e versnelling (6000rpm): 9,6 sec
En dan moet de turbo er nog op!!
Oh ja, de meeting is in twee richtingen gemeten, dus ook met wind tegen....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ha haBossie schreef : Je vader wilde zeker aardig zijn;)

- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is het een beetje in het kort. Reacties van anderen zal wel snel volgen:)