Zelf dampgas-injectie inbouwen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 08:04 #1312205
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Persoonlijk doe ik een beetje JBweld (andere epoxy kan ook) op het schroefdraad en draai dan de nippels in het spruitstuk.
Zeker weten kneitervast en luchtdicht.
Zeker weten kneitervast en luchtdicht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 09:04 #1312216
door V700 register
En nog ideeën over slanglengte?
Beantwoord door V700 register in topic En hoe zit jij
Eens kijken welk goedje ik daarvoor kan vinden.Jelmar86 schreef : ...JBweld (andere epoxy kan ook)...
En nog ideeën over slanglengte?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2011 14:11 #1312385
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 40cm slang proberen
Vogels gebeld, zeiden dat de slanglengte liefst niet langer dan 30cm moet zijn. Mocht dit toch langer worden, dan kan het zijn dat de auto bij accelereren minder reageert. Geen grove problemen/gevaren/storingen dus, dus ik bouw ze in waar ik wil (max 40cm geloof ik); mocht de auto op LPG duidelijk anders rijden dan op benzine, dan heb ik vast verbeterpunt 1 te pakken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2011 01:56 #1333977
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En dat was 8 april
En dat was op 8 april!
Eergisteren (da's dus 18 oktober) de boel weer eens in elkaar gezet op benzine, nadat de motor vanaf begin april open had gelegen: Impcoset toen uitgebouwd maar geen tijd meer om verder te gaan met de inbouw.In het kader van zo weinig mogelijk verkeerde conclusies trekken als het geheel na inbouw van LPG niet goed zou lopen (bent U er nog?) eerst maar eens alles weer in elkaar gezet maar dan zonder LPG-systeem, om te kijken of de auto loopt zoals ooit origineel bedoeld, dus op benzine. Terugbouw ging snel, starten, lopen, prima lopen zelfs! Mooi, dus na uitbouw van de LPG mis ik niets geks en heb ik ook nergens valse lucht of andere storende invloeden. Dan kan nu de gasinjectie erin!
Gisteren na de benzineproef alles weer uit elkaar en de nippels in het inlaatspruitstuk (of eigenlijk het tussenstuk tussen inlaatspruitstuk en motor, daar waar ook de benzine-injectoren zitten) gemonteerd; gaatje boren, M6 tappen, Loctite 648 erop en erindraaien. Zag er erg tegenop maar stelde niets voor! Dagje drogen en ondertussen bezig om de verdamper (die ik al gemonteerd had) op een mooie manier van koelvloeistof te voorzien. De vorige inbouwers hadden de heen- en retourleiding een stukje over het motorblok laten lopen, en dat vond ik lelijk. En in het kader van opschonen van de enorme LPG-troep van de oude installatie heb ik bij Volvo maar gelijk de twee te gebruiken waterleidingen nieuw gekocht en die vanochtend ertussengezet.Resultaat: de leidingen lopen nu op de originele manier achter het motorblok, en daar worden ze nu ook afgetapt richting verdamper. Foto heb ik, komt later...
Vanmiddag/vanavond het inlaatspruitstuk teruggezet, nadat ik aan alle nippels zo'n 50cm slang had gezet. Te lang, weet ik, maar zo kan ik ze morgen op goede lengte maken, afhankelijk van de exacte lokatie van de injectoren. Ik heb de nippels namelijk aan de onderkant gemonteerd, dus daar kan ik later niet meer bij.Uiteraard het standaard gedoe met naar beneden vallende boutjes en stukjes gereedschap! 'Gelukkig' vallen ze niet omhoog, duurt alleen soms erg lang voordat je je vingers precies op dát onzichtbare plekje hebt waar het boutje dacht te moeten vallen.
Maar goed: het 'inlaatspruitstuk' zit erin! Morgen alles weer origineel maken, toch even op benzine testen (met dichtgeplakte slangetjes) en dan de rest van de installatie erin. Hopelijk morgen af, maar twijfel of ik dat ga redden. Gezien de enorme puinhoop van aftakkingen, bekabeling en leidingen bij <a href="/node/28912" target="_blank">mijn oude installatie</a> wil ik het nu netjes hebben, En dat duurt wat langer...
Morgen verslagje dag 2/3!Groeten,
Eergisteren (da's dus 18 oktober) de boel weer eens in elkaar gezet op benzine, nadat de motor vanaf begin april open had gelegen: Impcoset toen uitgebouwd maar geen tijd meer om verder te gaan met de inbouw.In het kader van zo weinig mogelijk verkeerde conclusies trekken als het geheel na inbouw van LPG niet goed zou lopen (bent U er nog?) eerst maar eens alles weer in elkaar gezet maar dan zonder LPG-systeem, om te kijken of de auto loopt zoals ooit origineel bedoeld, dus op benzine. Terugbouw ging snel, starten, lopen, prima lopen zelfs! Mooi, dus na uitbouw van de LPG mis ik niets geks en heb ik ook nergens valse lucht of andere storende invloeden. Dan kan nu de gasinjectie erin!
Gisteren na de benzineproef alles weer uit elkaar en de nippels in het inlaatspruitstuk (of eigenlijk het tussenstuk tussen inlaatspruitstuk en motor, daar waar ook de benzine-injectoren zitten) gemonteerd; gaatje boren, M6 tappen, Loctite 648 erop en erindraaien. Zag er erg tegenop maar stelde niets voor! Dagje drogen en ondertussen bezig om de verdamper (die ik al gemonteerd had) op een mooie manier van koelvloeistof te voorzien. De vorige inbouwers hadden de heen- en retourleiding een stukje over het motorblok laten lopen, en dat vond ik lelijk. En in het kader van opschonen van de enorme LPG-troep van de oude installatie heb ik bij Volvo maar gelijk de twee te gebruiken waterleidingen nieuw gekocht en die vanochtend ertussengezet.Resultaat: de leidingen lopen nu op de originele manier achter het motorblok, en daar worden ze nu ook afgetapt richting verdamper. Foto heb ik, komt later...
Vanmiddag/vanavond het inlaatspruitstuk teruggezet, nadat ik aan alle nippels zo'n 50cm slang had gezet. Te lang, weet ik, maar zo kan ik ze morgen op goede lengte maken, afhankelijk van de exacte lokatie van de injectoren. Ik heb de nippels namelijk aan de onderkant gemonteerd, dus daar kan ik later niet meer bij.Uiteraard het standaard gedoe met naar beneden vallende boutjes en stukjes gereedschap! 'Gelukkig' vallen ze niet omhoog, duurt alleen soms erg lang voordat je je vingers precies op dát onzichtbare plekje hebt waar het boutje dacht te moeten vallen.
Maar goed: het 'inlaatspruitstuk' zit erin! Morgen alles weer origineel maken, toch even op benzine testen (met dichtgeplakte slangetjes) en dan de rest van de installatie erin. Hopelijk morgen af, maar twijfel of ik dat ga redden. Gezien de enorme puinhoop van aftakkingen, bekabeling en leidingen bij <a href="/node/28912" target="_blank">mijn oude installatie</a> wil ik het nu netjes hebben, En dat duurt wat langer...
Morgen verslagje dag 2/3!Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2011 07:01 #1333981
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slim
Slim en verstandig om eerst te controleren of hij "origineel" op benzine weer goed loopt ! Scheelt inderdaad weer foutzoeken mocht er iets op LPG niet goed zijn (natuurlijk te hopen van niet!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2011 10:10 #1334004
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zooitje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam