Zelf dampgas-injectie inbouwen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Landi zou twee systemen hebbenhenk 940LPT schreef : LSI is toch het G3 dampgas injectie systeem van Landi ? Of zijn er meer van dat soort systemen van Landi ? In dat geval kan ik weer wat leren
LSI Sequentiiele injectie van LPG in dampvorm (dus met verdamper en zonder tankpomp, als het goed is)LPI Sequentiele injectie van vloeibaar LPG (zonder verdamper, maar wel met pomp, om 5 bar op de reguliere tankdruk van rond de 8 bar te leggen. Ik kan alleen geen bewijs vinden dat Landi in Nederland ook LPI geleverd heeft, Vialle, zoals bekend, wel.)
Ik heb van beide het schema, als het goed is en de uitleessoftware trouwens ook, maar dit terzijde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Haazen
- Junior lid
-
- Berichten: 21
Absoluut niet lastig.André Swart schreef : InjectorenLeek mij het gevoeligste en lastigste punt van de zelfinbouw, gezien de 'Timen'-update die hier vaak wordt genoemd bij de Vialle LPi. Volgens Vogels is dat prima zelf te doen, zeker bij uitbouw van het inlaatspruitstuk (zij boren in het gemonteerde spruitstuk en doen iets met afzuiging). Gaatje boren, injector monteren, Loctite o.i.d. erbij en klaar. En dan heeft Bas het zelfs nog over een speciale tang!Hoe hebben jullie dat gedaan, John en Jelmar?
Ik heb eerst de locatie van de nozzles bepaalt. nozzles dicht bij de cilinderkop plaatsen, maar wel zorgen dat je de slangetjes nog goed kan monteren. Let er ook op dat de slangetjes tussen de injectorrail en de nozzles max 15 cm zijn.
Ik heb het spruitstuk gedemonteerd, om er zeker van te zijn dat er geen aluminiumspanen in achterblijven. Dan is het boren, tappen, afdicht/borgvloeistof (bv van loctite) erop en erindraaien.
Op vogelsautogas.com staat ergens een complete handleiding voor het inbouwen van de hardware.
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben zelf bezig met het plaatsen van een andere motor in een Vialle LPI 960 3.0. Het verbaasd me inderdaad dat de aftakking op een onlogische plek zat. je ben verplicht , ofwel de hele kabelbom van de motor over te bouwen ofwel los te solderen van vialle installatie.
Als ze de ondebreking voor de steker in de relais doos hadden gemaakt was het uitbouwen van de motor een stuk simpeler geweest, gewoon de steker in het stopcontact
Het lijkt mogelijk en ik ben nu aan het uizoeken welke connectoren het meest geschikt zijn voor de aftakking.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.rdae.nl/multistekkers/seal-connectors/index.php/cPath/47_64 " target="_blank">Zoiets als dit misschien?bstolker schreef : Het lijkt mogelijk en ik ben nu aan het uizoeken welke connectoren het meest geschikt zijn voor de aftakking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt, dat is inderdaad wat ik zoek. Overigens ben ik er nog niet uit of ik ook wat met de Lambda sgnalen moet doen.
Ik heb de site in ieder geval opgeslgen.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, <a href=" www.vogelsautogas.nl/portaal/?id=2 " target="_blank">hier!John_H schreef : ...Op vogelsautogas.com staat ergens een complete handleiding voor het inbouwen van de hardware...
@iedereen: 't Wordt me allemaal steeds duidelijker...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inmiddels begonnen aan de inbouw van de set !John_H schreef : ...Let er ook op dat de slangetjes tussen de injectorrail en de nozzles max 15 cm zijn...
Vandaag bezig geweest om een mooie plek te bedenken voor de nozzles, anders dan boven op de motor. Alleen kom je dan al snel aan een lengte van meer dan 15 cm.
Aangezien het systeem een druksysteem is, lijkt een langere of ongelijke lengte van de zes aanvoerslangen mij geen probleem. Wat zie ik over het hoofd, behalve dan bij een leeg systeem even onregelmatig lopen omdat de ene cilinder eerder gas krijgt dan de ander (bij verschillende slanglengte)? Bij de Vogels-set zit voor zes cilinders 260cm slang. Dan kom ik op 40cm per cilinder met wat speelruimte.
Tip & tricks?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar welke? Is natuurlijk in het inlaatspruitstuk dus grote warmteverschillen, eventuele invloeden van olie, moet sowieso benzinebestendig zijn,...
Ik zag al Loctite 648 voorbij komen, is dat 'm?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch nog even verder zoekend, kwam ik in <a href="/node/22934" target="_blank">een remmendraadje van Mathy</a> deze reactie van andere André tegen:André Swart schreef : ...Ik zag al Loctite 648 voorbij komen, is dat 'm?...
Loctite werkt niet meer boven de 100 graden C.
Behalve loctite 648, die krijg je na eenmaal boven de 100 graden te zijn geweest, echt nooit meer los. (door verspaning.....)
NB zo was het toen Loctite nog Loctite was.
Tegenwoordig is Loctite "heinkel", U weet wel van de behang-lijm.
Vond het al zo raar dat ze bij de Fixet Loctite in eigen-huis-verpakking verkochten; ik ken Loctite alleen van de Viba, het bedrijf dat daar vertegenwoordiger van was en waar m'n pa werkte (en ik ook, in de vakanties).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.