Zelf dampgas-injectie inbouwen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 11:46 #1301631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lassen?

John_H schreef : ...Na een dag sleutelen, waarbij ik het inlaatspruitstuk gedemonteerd heb om de injectoren te monteren, zat het erin...

En hoe heb je die injectoren gemonteerd? Dat is neem ik aan gaten boren, injectoren monteren en dan (à la Timen) vastlassen o.i.d.?
Klinkt verder goed te doen zo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 12:58 #1301638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo
Hoe zit het met het verbruik?
Ik heb zelf een aanvraag gedaan (B230K) bij BS autotuning ( www.bs-autotune.nl/content/view/57/66/ ) en die vertelden mij, dat het verschil in verbruik niet zo groot was.
Kon met mijn type inlaat net zo goed via een verdamper blijven rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 13:01 #1301640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
De whiteblocks schijnen relatief gevoelig te zijn voor backfires door het grote volume van het inlaatspruitstuk. LPG injectie is daarom aan te bevelen. Dit is niet toepassing bij de redblocks.
Veel 960's met verdamper zijn er volgens mij niet om mee te vergelijken. Als André zijn verbruik weet is dat natuurlijk wel te vergelijken met 960's met LPG injectie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 13:40 #1301649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik

henk 940LPT schreef : ...Als André zijn verbruik weet is dat natuurlijk wel te vergelijken met 960's met LPG injectie...

Toen ik het nog bijhield, kreeg ik 'm op zijn zuinigst ergens rond de 1:7,5 op LPG. Benzine niet vaak gemeten; na nieuwe ECU dacht ik 1:9, daarna 1:8

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 13:41 #1301651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 7.5
1 op 7.5 lijkt me niet zo gek, zeker als er ook stadskilometers bij zitten en het een automaat is.... Of had jij een handbak ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 13:45 #1301652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hand op de weg
Handbak en voornamelijk snelwegkilometers. Als in snelweg, niet snel weg. Dus redelijk rustige rijstijl, maar wel (te) geregeld iets sneller dan 120km/u.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 14:09 #1301655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitgebreid
Ik zal als ik thuis ben strax even een uitgebreid antwoord typen met bijbehorende links ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 14:12 #1301656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nice

Jelmar86 schreef : Ik zal als ik thuis ben strax even een uitgebreid antwoord typen met bijbehorende links ;)

Kanniewachte

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 16:01 #1301668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu al besloten?

Baseman schreef : ...Ik zag bij Vogels een geheel complete set, voor 1135 euro, maar dan wel helemaal compleet, OMVL G3 installatie, zelfbouw...

Even gemaild en daarna gebeld met Vogels. De zescilindergasinjectiemotorset (sorry ) kost €750,- ex BTW. Da's dus (eventueel) €900,- incl BTW. Koopje zeg ik, en dat is dus alles wat je nodig hebt onder de motorkap. Huidige tank blijft zitten, leidingen naar voren ook.
Is (omdat de auto nu al op gas staat) alleen een papieren kwestie om hem dan op G3 te krijgen; Vogels stelt 'm af, controleert de zelfinbouw en meldt de installatie aan als G3. Tank en dergelijke zitten niet bij de melding en gaan dus mee in de G3-keuring.
Even een nachtje slapen, en Jelmar's verhaal afwachten, maar denk dat ik het al weet...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 20:09 #1301714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BS Autotune
Wat LPG spullen betreft is BS Autotune ook mijn bron.Jeroen heeft echt verstand van zaken, en levert inmiddels ook goede 'slave' LPG injectie systemen, tegen super nette prijzen.Voor een B230K kun je net zo makkelijk met een hele simpele verdamper installatie werken, die motor (heb er zelf ook 1 rijden, met doodsimpele installatie) levert 100pk zoveel verschil gaat injectie niet uitmaken.Voor een 6 cilinder een heel ander verhaal, die heeft wel degelijk profijt van een goed werkend gas injectie systeem.Wat je ook neemt, zorg dus dat het goed afgesteld staat/word.
Weet je het zeker dat er niet naar de leeftijd van de tank/ leidingen word gekeken bij het omkeuren ?Voor de prijzen die je noemt bij volgels zal je het niet op veel andere plekken vinden denk ik.Pas op dat goedkoop geen duurkoop word (ik bedoel dit niet negatief richting vogel's)En als je het zelf inbouwt, neem de tijd, en controleer vooral erg goed op lekkages.Tevens op HOE je de verdamper inbouwd (dat je hem niet op z'n kop hangt, wat nog wel eens gebeurd).
succes ermee !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC