Zelf dampgas-injectie inbouwen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb zelf een aanvraag gedaan (B230K) bij BS autotuning ( www.bs-autotune.nl/content/view/57/66/ ) en die vertelden mij, dat het verschil in verbruik niet zo groot was.
Kon met mijn type inlaat net zo goed via een verdamper blijven rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Veel 960's met verdamper zijn er volgens mij niet om mee te vergelijken. Als André zijn verbruik weet is dat natuurlijk wel te vergelijken met 960's met LPG injectie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toen ik het nog bijhield, kreeg ik 'm op zijn zuinigst ergens rond de 1:7,5 op LPG. Benzine niet vaak gemeten; na nieuwe ECU dacht ik 1:9, daarna 1:8henk 940LPT schreef : ...Als André zijn verbruik weet is dat natuurlijk wel te vergelijken met 960's met LPG injectie...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even gemaild en daarna gebeld met Vogels. De zescilindergasinjectiemotorset (sorry ) kost €750,- ex BTW. Da's dus (eventueel) €900,- incl BTW. Koopje zeg ik, en dat is dus alles wat je nodig hebt onder de motorkap. Huidige tank blijft zitten, leidingen naar voren ook.Baseman schreef : ...Ik zag bij Vogels een geheel complete set, voor 1135 euro, maar dan wel helemaal compleet, OMVL G3 installatie, zelfbouw...
Is (omdat de auto nu al op gas staat) alleen een papieren kwestie om hem dan op G3 te krijgen; Vogels stelt 'm af, controleert de zelfinbouw en meldt de installatie aan als G3. Tank en dergelijke zitten niet bij de melding en gaan dus mee in de G3-keuring.
Even een nachtje slapen, en Jelmar's verhaal afwachten, maar denk dat ik het al weet...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet je het zeker dat er niet naar de leeftijd van de tank/ leidingen word gekeken bij het omkeuren ?Voor de prijzen die je noemt bij volgels zal je het niet op veel andere plekken vinden denk ik.Pas op dat goedkoop geen duurkoop word (ik bedoel dit niet negatief richting vogel's)En als je het zelf inbouwt, neem de tijd, en controleer vooral erg goed op lekkages.Tevens op HOE je de verdamper inbouwd (dat je hem niet op z'n kop hangt, wat nog wel eens gebeurd).
succes ermee !