Zelf dampgas-injectie inbouwen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 13:21 #1301805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt mijn indruk dat er tussen de stekker van de kabels voor benzinjectoren en de benzine injectoren zelf een extra kabeltje van de LSI installatie is geplaatst ? Wordt daar het signaal voor de LSI computer ook vanaf getakt ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 13:25 #1301807 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic LSI

henk 940LPT schreef : Klopt mijn indruk dat er tussen de stekker van de kabels voor benzinjectoren en de benzine injectoren zelf een extra kabeltje van de LSI installatie is geplaatst ? Wordt daar het signaal voor de LSI computer ook vanaf getakt ?

LSI?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 13:26 #1301808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij wel

henk 940LPT schreef : ...Klopt mijn indruk dat er tussen de stekker van de kabels voor benzinjectoren en de benzine injectoren zelf een extra kabeltje van de LSI installatie is geplaatst ? Wordt daar het signaal voor de LSI computer ook vanaf getakt ?

Dat was/is bij mijn G2 Impco zelfs zo ; signaaltje injector wordt afgetakt en gaat naar de LPG-ECU (zelfs op mijn 1996-installatie. dat zeg ik: goeie installatie).
Dus is denk ik ook zo bij andere injectiesystemen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 13:29 #1301809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stekker

André Swart schreef : Dat was/is bij mijn G2 Impco zelfs zo

; signaaltje injector wordt afgetakt en gaat naar de LPG-ECU (zelfs op mijn 1996-installatie. dat zeg ik: goeie installatie).
Dus is denk ik ook zo bij andere injectiesystemen?

Ja, het wordt wel afgetakt, maar bij Vialle LPi op een slordige manier: Met knippen en solderen. Hoewel dat op een andere plaats is, vlakbij een grote multistekker. Daar een verloopkabeltje tussen zetten is wat lastiger. LSI is toch het G3 dampgas injectie systeem van Landi ? Of zijn er meer van dat soort systemen van Landi ? In dat geval kan ik weer wat leren :)

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 13:34 #1301812 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic vragen

henk 940LPT schreef : Klopt mijn indruk dat er tussen de stekker van de kabels voor benzinjectoren en de benzine injectoren zelf een extra kabeltje van de LSI installatie is geplaatst ? Wordt daar het signaal voor de LSI computer ook vanaf getakt ?

LSI? Is dat deze installatie?
Signaal. Kun je niet beter het elec schema bekijken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 13:36 #1301810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstand injector - spruitstuk
Nog een vraag:
Aangezien de injectoren niet rechtstreeks aan het inlaatspruitstuk zitten en het gas dus via een tussenslangetje naar het spruitstuk gaat, is neem ik aan de lengte van alle slangetjes gelijk, aangezien je anders 'de timing' om zeep helpt?
En dat is dan ook gelijk de reden waarom ze vaak zo lelijk gemonteerd zitten bovenop de motor, 3 om 3? Gelijke afstand voor alle cilinders? Is dit dan niet mooier op te lossen door de inspuit-timing te verleggen waardoor je de injectoren op een mooie plaats kunt inbouwen, verder van het spruitstuk af?
Hoeft van mij niet een showmotorruimte te worden, maar een beetje minder knutsel, daar ben ik wel voor! (zeker na mijn huidige kabeloerwoud)

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 13:42 #1301816 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Timing

André Swart schreef : Aangezien de injectoren niet rechtstreeks aan het inlaatspruitstuk zitten en het gas dus via een tussenslangetje naar het spruitstuk gaat, is neem ik aan de lengte van alle slangetjes gelijk is, aangezien je anders 'de timing' om zeep helpt?

Timing?
Timing maakt niets uit. De injectoren gaan al naar gelang de vraag naar brandstof een aantal millisec. open. Ook de lengte van de slangen is niet van wezenlijk belang. Door de hoge frequentie is er eigenlijk een continue stroming van het gas. Alleen de hoeveelheid gas wordt dus geregeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 13:42 #1301817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic >?

wp001 schreef : LSI? Is dat deze installatie?
Signaal. Kun je niet beter het elec schema bekijken?

Geen idee of het LSI is, dat kan ik op afstand ook niet bekijken. Ik neem dat jij het wel weet, aangezien je de foto hebt geplaatst ?
Toevallig heb ik een algemeen Landi LSI schema (daar ga ik nog maar steeds van uit), en inderdaad wordt het signaal tussen ECU en benzine injectoren afgetakt. Ik ben alleen benieuwd waar dat signaal nu afgetakt wordt in de praktijk, Dus in de kabelboom in de auto. Het leek me dat die aftakking in het verloopkabeltje zit, maar ik kan het niet goed zien op de foto. Vandaar de vraag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 14:21 #1301821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timing en uur U

wp001 schreef : ...Timing maakt niets uit. De injectoren gaan al naar gelang de vraag naar brandstof een aantal millisec. open. Ook de lengte van de slangen is niet van wezenlijk belang. Door de hoge frequentie is er eigenlijk een continue stroming van het gas. Alleen de hoeveelheid gas wordt dus geregeld...

Dus het is meer een constante geregelde vraag van aan te zuigen gas in plaats van te injecteren gas? Oftewel: als het slangetje maar vol genoeg zit, de injector hoeft niet exact op uur U open en dicht te gaan?
(Maar waarom worden al die systemen dan zo ontzettend lelijk ingebouwd?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 15:01 #1301823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
De druk van het LPG is wel hoger dan die in het inlaatspruitstuk, dus het wordt er wel ingeperst en niet aangezogen. Maar voor inpersen geldt inderdaad hetzelfde, het gaat zo snel dat de stroom eigenlijk continu is. De hoeveelheid, het volume per tijdseenheid, wordt bepaald door de duur dat de injectoren open staan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC