Zelf dampgas-injectie inbouwen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
LSI?henk 940LPT schreef : Klopt mijn indruk dat er tussen de stekker van de kabels voor benzinjectoren en de benzine injectoren zelf een extra kabeltje van de LSI installatie is geplaatst ? Wordt daar het signaal voor de LSI computer ook vanaf getakt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was/is bij mijn G2 Impco zelfs zo ; signaaltje injector wordt afgetakt en gaat naar de LPG-ECU (zelfs op mijn 1996-installatie. dat zeg ik: goeie installatie).henk 940LPT schreef : ...Klopt mijn indruk dat er tussen de stekker van de kabels voor benzinjectoren en de benzine injectoren zelf een extra kabeltje van de LSI installatie is geplaatst ? Wordt daar het signaal voor de LSI computer ook vanaf getakt ?
Dus is denk ik ook zo bij andere injectiesystemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, het wordt wel afgetakt, maar bij Vialle LPi op een slordige manier: Met knippen en solderen. Hoewel dat op een andere plaats is, vlakbij een grote multistekker. Daar een verloopkabeltje tussen zetten is wat lastiger. LSI is toch het G3 dampgas injectie systeem van Landi ? Of zijn er meer van dat soort systemen van Landi ? In dat geval kan ik weer wat lerenAndré Swart schreef : Dat was/is bij mijn G2 Impco zelfs zo
; signaaltje injector wordt afgetakt en gaat naar de LPG-ECU (zelfs op mijn 1996-installatie. dat zeg ik: goeie installatie).
Dus is denk ik ook zo bij andere injectiesystemen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
LSI? Is dat deze installatie?henk 940LPT schreef : Klopt mijn indruk dat er tussen de stekker van de kabels voor benzinjectoren en de benzine injectoren zelf een extra kabeltje van de LSI installatie is geplaatst ? Wordt daar het signaal voor de LSI computer ook vanaf getakt ?
Signaal. Kun je niet beter het elec schema bekijken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien de injectoren niet rechtstreeks aan het inlaatspruitstuk zitten en het gas dus via een tussenslangetje naar het spruitstuk gaat, is neem ik aan de lengte van alle slangetjes gelijk, aangezien je anders 'de timing' om zeep helpt?
En dat is dan ook gelijk de reden waarom ze vaak zo lelijk gemonteerd zitten bovenop de motor, 3 om 3? Gelijke afstand voor alle cilinders? Is dit dan niet mooier op te lossen door de inspuit-timing te verleggen waardoor je de injectoren op een mooie plaats kunt inbouwen, verder van het spruitstuk af?
Hoeft van mij niet een showmotorruimte te worden, maar een beetje minder knutsel, daar ben ik wel voor! (zeker na mijn huidige kabeloerwoud)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Timing?André Swart schreef : Aangezien de injectoren niet rechtstreeks aan het inlaatspruitstuk zitten en het gas dus via een tussenslangetje naar het spruitstuk gaat, is neem ik aan de lengte van alle slangetjes gelijk is, aangezien je anders 'de timing' om zeep helpt?
Timing maakt niets uit. De injectoren gaan al naar gelang de vraag naar brandstof een aantal millisec. open. Ook de lengte van de slangen is niet van wezenlijk belang. Door de hoge frequentie is er eigenlijk een continue stroming van het gas. Alleen de hoeveelheid gas wordt dus geregeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen idee of het LSI is, dat kan ik op afstand ook niet bekijken. Ik neem dat jij het wel weet, aangezien je de foto hebt geplaatst ?wp001 schreef : LSI? Is dat deze installatie?
Signaal. Kun je niet beter het elec schema bekijken?
Toevallig heb ik een algemeen Landi LSI schema (daar ga ik nog maar steeds van uit), en inderdaad wordt het signaal tussen ECU en benzine injectoren afgetakt. Ik ben alleen benieuwd waar dat signaal nu afgetakt wordt in de praktijk, Dus in de kabelboom in de auto. Het leek me dat die aftakking in het verloopkabeltje zit, maar ik kan het niet goed zien op de foto. Vandaar de vraag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus het is meer een constante geregelde vraag van aan te zuigen gas in plaats van te injecteren gas? Oftewel: als het slangetje maar vol genoeg zit, de injector hoeft niet exact op uur U open en dicht te gaan?wp001 schreef : ...Timing maakt niets uit. De injectoren gaan al naar gelang de vraag naar brandstof een aantal millisec. open. Ook de lengte van de slangen is niet van wezenlijk belang. Door de hoge frequentie is er eigenlijk een continue stroming van het gas. Alleen de hoeveelheid gas wordt dus geregeld...
(Maar waarom worden al die systemen dan zo ontzettend lelijk ingebouwd?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.