945 bezit loopt ten einde

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2018 10:47 #1451583 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Heb met de 240 in een
Heb met de 240 in een ochtendje van zeeniveau naar 4750 m hoogte gereden. Geen enkel probleem met de temperatuur, met koken of met wat dan ook. Het was daarboven overigens niet erg warm. De auto was flink beladen, maar zonder een caravan of een ander onding achter de auto.

De 240 was gewoon helemaal standaard maar wel keurig netjes onderhouden. Dus ook met goede verse koelvloeistof. De verhalen hier lijken me dus allemaal wat spannender dan mijn eigen ervaring.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2018 11:48 #1451586 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic stukje aangebreid
Stukje aangebreid aan fancontrol voor efan.

De situatie met een viscofan zal anders zijn, die reageert nl direct op de temperatuur van de radiateur. Mits allebei in goed conditie.

volvo700vereniging.nl/node/52431

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2018 13:07 #1451588 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Fout 403
Die link geeft fout 403 Adrian.
Niet dat ik jou de schuld geef.

Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-12-2018 14:12 #1451589 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic https://volvo700vereniging.nl/node/52431
stukje over fan, die ook te laat in komt op hoogte.

volvo700vereniging.nl/node/52431

Kookpunt op 2000 meter is net iets meer dan 90 graden bij 1,5 bar overdruk kom je nog steeds te kort. En het is geen theorie. Bij aankomst in het Parkhaus SaasFee kokende motor en e-fan uit. Temperatuurmeter strak in het midden. Midwinter. De motor gaat niet direkt stuk, maar hij knapt er niet van op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
18-12-2018 14:59 #1451590 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Misschien mis ik iets....
Misschien mis ik iets....
En dit is er eigenlijk niet het draadje voor...

Maar wat heeft het kookpunt van water er exact mee te maken??

Verder hebben de meeste volgens mij een verkeerd beeld van wat het kookpunt van KVS nou precies is, en dat kookpunt is trouwens lastiger te vinden dan je zou denken.

ik moet de eerste redblock nog tegenkomen welke stuk is gegaan omdat het koelsysteem onderbemeten zou zijn. De oorzaak van oververhitting is vrijwel zonder uitzondering te wijten aan een defect ergens in het koelsysteem. Het enige echte min-punt is de belabberde temperatuurmeter waardoor je een dergelijk defect niet op tijd op kan merken.



Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-12-2018 16:03 #1451591 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Wilde dat ook vragen, we wijden uit. Maar ik snap het wel het gaat zo makkelijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2018 17:12 #1451593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitwijden
We wijden inderdaad uit, maar toch nog even: heeft iemand wel eens iets bedacht om de 940 temperatuurmeter weer gevoeliger te maken? Hij hoeft niet meteen het rode vlak in, maar een beetje meer meebewegen zou fijn zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-12-2018 17:20 #1451594 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic als alle bubbels het oppervlak bereiken kookt het.
Kookpunt van koelvloeistof: als alle bubbels het oppervlak bereiken kookt het.

Maar Rob stelt de vraag waar ik erg in geïnteresseerd in ben, kan er ergens makkelijk een weerstandje uit? bijvoorbeeld?
Volgens mij is iemand in de club bezig onder andere een exacte koelvloeistoftemperatuur te maken, maar gebruikt ie daarvoor het signaal van de EZK? Van de andere sensor, die de motor gebruikt voor het management.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
18-12-2018 17:30 #1451595 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Met de kookpunt vraag bedoel
Met de kookpunt vraag bedoel ik overigens bij hoeveel graden men denkt dat het spul gaat koken.

Ik ben overigens ook bezig om een digitale temperatuurmeter te maken, welke meelift op het signaal van die van de tellerbak. Project was ergens vorig jaar gestart, maar is meer een winter-knutsel-projectje... dus wordt binnenkort weer opgepakt.

Misschien eens contact opnemen met ETS? Die schijnt te kunnen lezen en schrijven met de tellerbakken van wat ik zo over het algemeen hoor.


Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2018 17:31 #1451596 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ben het helemaal met Noppen20
Ben het helemaal met Noppen20 eens: er is niks mis met het koelsysteem van de 940. Als het koelsysteem normaal werkt, dan is er niks aan de hand. Als er iets kapot is, is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar dat geldt voor elke auto

Zie ook wat ik eerder schreef over mijn oude 240 (4750 m is ongeveer de top van de Mont Blanc!!!).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD