945 bezit loopt ten einde
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-12-2018 11:36 #1451547
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @david
Via pb foto’s sturen kan hier niet, dus heb ik je email adres nodig. Het gaat om deze 945 de rechter met kenteken SH-TL-34. Staat nu 213K op de teller kleur 412. Meer foto’s zal ik via je mail doen. Moet ze ff van photobucket plukken en die site is erg traag. (Doen ze expres)
<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>
<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2018 12:22 #1451549
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De snelste Transits heeft
De snelste Transits heeft Ford natuurlijk zelf gebouwd:
en.wikipedia.org/wiki/Ford_Supervan
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-12-2018 13:56 #1451550
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Klopt
Die had ik lang geleden al eens op ytube gezien.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
17-12-2018 16:42 #1451557
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic @admiral
De temp meter van de 940 staat altijd in het midden tussen 60 en 110 graden koelwatertemp. Dat betekent dat als je in de bergen naar 2000 meter toe rijdt op een pas je koelwater al lang is weggekookt voordat de temp meter maar iets naar rechts gaat. Hij geeft dus op het cruciale moment niet de informatie die je nodig hebt om de motor/koppakking heel te houden. Ook zie je er ook niet op wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is, ruim voor die tijd staat ie al strak in het midden, terwijl je eigenlijk nog met een opwarmende motor rijdt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2018 18:39 #1451562
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Berichtje
Ik heb je een berichtje gestuurd.
Groeten
Groeten
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-12-2018 22:36 #1451568
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Oke dat wist ik niet, maar
Oke dat wist ik niet, maar hoe vaak komt het voor dat ik een over verhitte 9 serie heb gezien op vakantie. Eigenlijk geen 1. Zie alleen die dure lease bakken met veel te kleine motoren en turbo erop en dan met de sleurhut erachter op de vluchtstrook staan.
Afgelopen zomer nog de zoon van mijn buurman die met zijn Opel insignia 1600 cc turbo en sleurhut in Zuid-Frankrijk panne kreeg. Turbo oververhit en compleet verbrand.
Afgelopen zomer nog de zoon van mijn buurman die met zijn Opel insignia 1600 cc turbo en sleurhut in Zuid-Frankrijk panne kreeg. Turbo oververhit en compleet verbrand.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2018 22:49 #1451572
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Geheel
en al mijn ervaring
Dat nieuwerwetse spul staat met pech aan de kant.
Dwz zo is je beleving dan.
( maar kan ook omdat er daar veel meer van rondrijden ).
Kom je op je rit naar Z-Frankrijk 5 moderne auto's met pech langs de weg dan is dat 0,001 % van alle moderne auto's.
Maar sta jij met je Volvo stil dan is dat meteen 1 % van alle oude volvo's.
Verhoudingsgewijs ( enigzins vrij ingeschat)
En toch deel ik je beleving in die zin dat het oude spul minstens of zo niet betrouwbaarder is.
Dat nieuwerwetse spul staat met pech aan de kant.
Dwz zo is je beleving dan.
( maar kan ook omdat er daar veel meer van rondrijden ).
Kom je op je rit naar Z-Frankrijk 5 moderne auto's met pech langs de weg dan is dat 0,001 % van alle moderne auto's.
Maar sta jij met je Volvo stil dan is dat meteen 1 % van alle oude volvo's.
Verhoudingsgewijs ( enigzins vrij ingeschat)
En toch deel ik je beleving in die zin dat het oude spul minstens of zo niet betrouwbaarder is.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2018 01:14 #1451578
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Heet
Hallo Volvisti
De nauwkeurigheid van de temperatuurmeter in andere auto's zal niet heel erg veel afwijken van die van ons. En da's natuurlijk niet voor niks. Als er een goede reden was om die dingen nauwkeuriger te maken, dan hadden ze dat wel gedaan.
Koelvloeistof staat bij lopende motor onder druk, dus die kookt (nog) niet bij 100 graden Celsius. Ooit had ik een thermostaat die niet goed functioneerde. Omdat de motor anders niet op temperatuur kwam, heb ik toen een plaat karton vóór de radiator geplaatst. Op korte stukken gaat dat prima. Maar op de snelweg liep de temperatuur op en de wijzer dus naar rechts. Uiteraard ben ik redelijk rap gestopt op de vluchtstrook en heb de kartonnen plaat verwijderd. Van weggekookte koelvloeistof heb ik niks gemerkt.
groetjes
Mathy
De nauwkeurigheid van de temperatuurmeter in andere auto's zal niet heel erg veel afwijken van die van ons. En da's natuurlijk niet voor niks. Als er een goede reden was om die dingen nauwkeuriger te maken, dan hadden ze dat wel gedaan.
Koelvloeistof staat bij lopende motor onder druk, dus die kookt (nog) niet bij 100 graden Celsius. Ooit had ik een thermostaat die niet goed functioneerde. Omdat de motor anders niet op temperatuur kwam, heb ik toen een plaat karton vóór de radiator geplaatst. Op korte stukken gaat dat prima. Maar op de snelweg liep de temperatuur op en de wijzer dus naar rechts. Uiteraard ben ik redelijk rap gestopt op de vluchtstrook en heb de kartonnen plaat verwijderd. Van weggekookte koelvloeistof heb ik niks gemerkt.
groetjes
Mathy
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-12-2018 08:28 #1451581
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic op 2000 meter is het kookpunt lager
Nu staat de koelvloeistof onder druk, dus dat verhoogd het kookpunt weer, maar 110 is echt te kritisch bij volle belasting op een pas, dan zie ik in mijn 242 de temperatuur oplopen en neem wat gas terug (daardoor mis je ook rijwindkoeling dus uiteindelijk even van het uitzicht genieten met 5 mensen en volle belading in de auto), bij de 940 zie ik de bubbels in het expansietankje en de temperatuur meter nog strak in het midden, als ik boven ben. Ik denk dat Volvo het helemaal niet erg vond dat er af en toe onder zware belasting iets stuk ging, da's handel. Anders blijven de klanten doorrijden met zo'n auto tot ie veel te oud is en veel te veel kilometers heeft gemaakt. Als alle auto's zo lang mee gaan verkoop je er geen meer.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-12-2018 09:37 #1451582
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Wat wel een grappig detail is
Wat wel een grappig detail is, is dat bij de 240 er voor de Amerikaans markt in het instrumentencluster een extra printplaatje (nogal houtje-touwtje) gemonteerd is.
Schijnbaar om te voorkomen dat mensen daar in het wat warmere klimaat in paniek raken bij een zogenaamd "te warme" motor.
Dit printplaatje doet bij de 240, wat de temp-meter bij de 740/940 altijd al doet...stug in het midden blijven staan bij een groot temperatuur bereik.
Ik gok zo dat het allemaal niet zo heel veel kwaad kan gezien het aantal auto's wat een zeer respectabele leeftijd en km-stand heeft....
Schijnbaar om te voorkomen dat mensen daar in het wat warmere klimaat in paniek raken bij een zogenaamd "te warme" motor.
Dit printplaatje doet bij de 240, wat de temp-meter bij de 740/940 altijd al doet...stug in het midden blijven staan bij een groot temperatuur bereik.
Ik gok zo dat het allemaal niet zo heel veel kwaad kan gezien het aantal auto's wat een zeer respectabele leeftijd en km-stand heeft....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam